Sportas

Paryžiuje „ING Renault F1” komanda pristatė 2008 m. sezono naujoves

2008 m. vasario 1 d. „ING Renault F1” komanda vakar oficialiai pradėjo 2008 metų sezoną, pristatydama visiškai naują „Renault” R28 F1 bolidą ir savo komandos sudėtį. „ING Renault F1” komanda paskelbė, 2008 m. sieksianti grįžti į pirmaujančias F1 pozicijas. Šio tikslo padės siekti naujajame bolide pritaikyta tvirta dizaino koncepcija bei prie komandos prisijungęs dukart pasaulio F1 čempionas Fernandas Alonsas ir kitas talentingas komandos naujokas – Nelsonas Piquet.

Pristatymas įvyko Paryžiuje, „Renault” komunikacijos centre. Ceremonijoje dalyvavo „Renault” ir „CEO” prezidentas Carlosas Ghosnas, 500 žiniasklaidos atstovų ir ypatingų svečių iš viso pasaulio, kurių tarpe buvo ir pagrindinio komandos rėmėjo – bankų grupės ING valdybos vadovas Michelis Tilmant.

„Mes tikimės, kad mūsų komanda grįš į sau įprastą lyderių vietą, – sakė „ING Renault F1″ komandos prezidentas Bernardas Rey‘jus. – Tai yra pagrindinis tikslas, kurio sieksime su naujuoju bolidu. Visi dirbo labai sunkiai, norėdami išspręsti technines problemas, su kuriomis buvo susidurta praeitame sezone. Didžiulis paskatinimas yra Fernando Alonso sugrįžimas į komandą, suteikiantis dar daugiau optimizmo visai komandai”.

Prezidentas B. Ray‘jus taip pat pabrėžė dalyvavimo F1 svarbą visai „Renault” grupei. „F1 yra galingas įrankis, padedantis didinti prekės ženklo žinomumą netradicinėse rinkose, dėl to „Renault” pardavimai už Vakarų Europos ribų 2007 metais išaugo 16.5 procentų, – atskleidžia B. Ray‘jus. – „ING Renault F1” pirmaujančios komandos statusas rodo, kad „Renault” gali kurti automobilius, pasižyminčius išskirtinėmis eksploatacinėmis savybėmis, patikimumu ir aukštomis technologijomis. Dalyvavimas F1 yra reikšminga ir pelninga „Renault” investicija”.

R28: naujų sprendimų ir patikrintų technologijų derinys

Didžiulės „ING Renault F1” komandos viltys 2008 metais siejamos su „Renault” F1 bolidu R28. Pirmasis bolido bandomasis važiavimas įvyko praėjusią savaitę, sausio 21 d. Valensijoje. Per keturių dienų bandomąjį važiavimą bolidas įveikė daugiau kaip 1500 km, pademonstruodamas aukštus rezultatus. Tobulinant bolidą didelis dėmesys skirtas 2008 metais pasikeitusiems techniniams reikalavimas (ECU standartas) ir ypač atsižvelgta į ilgalaikes pavarų dėžes. Komanda padarė didelį progresą tobulindama bolido eksploatacines savybes.

Naujajame bolide, palyginus su ankstesniąja versija, pritaikyti nauji dizaino pakeitimai, užtikrintas optimalus „Bridgestone” padangų eksploatavimas, nes dauguma konkurentų šias padangas naudoja nuo 2007 m. pradžios. Bolide taip pat peržiūrėtas svorio pasiskirstymas ir sukurta nauja aerodinaminė koncepcija. Didžiausi pakeitimai atlikti kėbule, norint geriau įrengti mechanines sistemas. Įdiegta nauja pavarų dėžė ir „SECU”. Komanda ypatingai daug dėmesio skyrė bolido tvirtumo tobulinimui ir nereikalingo svorio šalinimui.

„Renault” technikos direktorius Bobas Bellas naująjį bolidą apibūdino kaip dar labiau išvystytą, nei jo pirmtakas: „2007 m. komandai nebuvo gausūs naujais pasiekimais, tuo tarpu 2008 m. tikimės pasiekti labai daug, dėl to savo lenktynininkams sukūrėme dar labiau konkurencingą bolidą. Į problemas, su kuriomis susidūrėme 2007 m., pažvelgėme iš naujo, ypač atsižvelgdami į aerodinamikos sritį. Didelis dėmesys skirtas bolido priekiui, integruojant visiškai naują priekinį sparną ir pakabą. Galinė bolido dalis taip buvo tobulinama, nepamirštant pagrindinių detalių. Pirmajame testavime bolidas pasirodė nepriekaištingai, o praėjusią savaitę pasiekėme dar didesnį progresą. Esame užtikrinti, kad privalumai, kuriuos bolidas pasiekė vėjuotame tunelyje, bus akivaizdūs ir lenktynių trasoje”.

Bolidas yra aprūpintas RS27 V8 varikliu, kuris iš esmės išlieka toks pats kaip ir praeitais metais, nes sugriežtėjusios taisyklės neleidžia jo daugiau tobulinti. Variklių technikos direktorius Robas White‘as teigia, kad kol neleidžiama tobulinti variklių, daugiau koncentruojamasi į bolido eksploatavimo patikimumą.

Sugrįžta laimėti

2008 m. „ING Renault F1” komandos lenktynininkai – dukart pasaulio čempionas Fernandas Alonsas ir naujokas Nelsonas Piquet. Po metų pertraukos ir darbo pas konkurentus „McLaren-Mercedes” F. Alonsas grįžta į komandą, su kuria jis laimėjo du pasaulinius titulus. Ispanas 15 iš visų savo 19 karjeros laimėjimų pasiekė būtent su „Renault” komanda ir yra vienintelis lenktynininkas, išsilaikęs geriausiųjų trejetuke per paskutiniuosius tris sezonus.

„Visa komanda yra pasiryžusi sugrįžti į pirmaujančias pozicijas, jie labai stengiasi ir man tai yra didelė motyvacija”, – sakė 26 metų lenktynininkas Fernandas Alonsas. – Pirmiausia aš esu lenktynininkas ir noriu laimėti. Padarysiu viską, kad tai pasiekčiau ir puikiai žinau, ko iš manęs tikimasi. Naujajam sezonui ruošiuosi kaip visada – koncentruodamasis į savo darbą. Pirmasis bolido įspūdis buvo geras, o komanda dirba neįtikėtinai. Tai labai mane įkvepia”.

Nelsonas Piquet savo debiutiniame F1 sezone bus F. Alonso kolega ir galės pritaikyti patirtį, įgytą su „ING Renault F1” komanda, kuomet praėjusių metų sezoną jis dirbo testuotoju bandomuosiuose važiavimuose. 2006 m. GP2 varžybų laimėtojas yra visų laikų jauniausias britų F3 čempionas. Dabar 22 metų jaunasis brazilas rengiasi pademonstruoti savo talentą aukščiausio lygio varžybose.

Visapusiškai stipri komanda

„ING Renault F1” komanda į 2008-ųjų sezoną ateina sustiprėjusi, remiama svarbių „Renault SA” investicijų ir įgijusi naujų komercijos partnerių 2008 metams. Stabilios ir techniškai stiprios komandos įvaizdis, per ilgus metus įrodytas lenktynių trasoje, ir šiais metais nuteikia pozityviai bei optimistiškai.

„Mes turime stiprybės įveikti nusivylimus,” – komandos ryžtą apibendrino vykdantysis direktorius Flavio Briatore. – „Renault” investuoja į naują „CFD” centrą, kuris padės užtikrinti stabilumą. Naujasis bolidas yra kryptingas pokytis, sukūrėme ypatingai stiprią jo koncepciją. Sujungus naujojo bolido ir Fernando Alonso galimybes trasoje, šis derinys tampa galingu. Praeitame sezone buvome treti su bolidu, kurio ilgai netobulinome. Šį sezoną mes turime puikų bolidą, kurį vairuos pasaulio čempionas. Tokios aplinkybės žada daug mūsų komandai.”

• Išsami bolido R28 pristatymo informacija yra pateikta komandos interneto svetainėje žiniasklaidai: http://www.ing-renaultf1.com/en/media/index.php.

• Aukštos rezoliucijos bolido R28 ir pristatymo ceremonijos nuotraukos yra patalpintos komandos interneto svetainėje žiniasklaidai.

Parašykite komentarą