Verslas

„Parkas outlet” pakeitė išparduotuvių suvokimą

Pavasarį atnaujintas, išplėstas ir pavadinimą pakietęs išparduotuvių prekybos centras „Parkas Outlet” pakeitė išparduotuvių suvokimą pirkėjų akyse. Visuomenės nuomonės tyrimų kompanija „Rait”, centrą valdančios bendrovės „Ogmios centras” užsakymu tyrė vartotojų nuomonę metų pradžioje ir pabaigoje. Absoliuti dauguma teigia, jog išparduotuvių egzistavimas nesusijęs su pragyvenimo lygiu. Tyrimo duomenimis, išparduotuvių centro pirkėjas „jaunėja”, ateina daugiau vidutines ir aukštas pajamas turinčių žmonių. Bendras pirkinių krepšelis brangta. Net ir aukštas, didesnes nei 2000 litų vienam šeimos nariui pajamas gaunantys žmonės tvirtina, kad išparuotuvės būtų reikalingos ir tuomet, jei pragyvenimo lygis Lietuvoje pakiltų. Išparduotvių centro valdytojai, nuolat stebintys prekybininkų apyvartas, daro išvadą, jog mažmeninės apyvartos apimtys priklauso ne tik nuo pirkėjų pajamingumo, bet ir nuo pasiūlos. Potencialas augti mažmeninei prekybos rinkai išparduotuvėse yra. „Iš tyrimo taip pat matome – parduotuvėse trūksta prekių. Tie, kurie outlet’e parduodavo užsilikusias prekes iš reguliariu parduotuvių, dabar, atsigaunant rinkai, ėmė jausti aktualių, sezoną atitinkančių prekių trūkumą Kai prekybininkai atnaujina ir papildo asortimentą, iš karto šokteli parduotuvių apyvartos. Kai kam vis dar sunku suvokti, kad outlet’as irgi yra atskira ir pakankamai pelninga prekybos verslo rūšis. Daug bendraujame su kolegomis, kurie daro šį verslą jau daug metų užsienyje. Būdami pionieriai Lietuvoje, kartu su prekybininkais atrandame naujų galimybių”, – sakė V. Minkštimienė. Jos teigimu Lietuvoje outlet’o bruožai dar tik formuojasi. Prekybininkų sudėtis centre vis dar keičiasi. Per šiuos metus buvo atidarytos 36 naujos prekybos ir paslaugų išparduotuvės. „Stengiamės išgryninti koncepciją, rinkoje atrasti tuos verslininkus, kurie gali pasiūlyti gerus daiktus bent 30 proc pigiau, nei įprastose parduotuvėse. Nes perkami ne pigiausi daiktai, bet žinomų prekiniu ženklų ir gamintojų. Žmonės geriau sumokės brangiau, bet bus patenkinti kokybe. Labiau pasiturintys pirkėjai lankosi „Adidas”, „Nike”, „Champion”, „Neto sport” išparduotuvėse.”, – pastebėjo V. Mikštimienė. Per metus 14 proc. padaugėjo pirkėjų, kurie išparduotuvėse, vieno apsilankymo metu vidutiniškai išleidžia nuo 31 iki 100 litų, t.y. kas trečias lankytojas. Tuščiomis išeina mažiau nei penktadalis į prekybos centrą užsukusių žmonių. „Parkas outlet” atrado nuolatiniai šalia esančių parduotuvių pirkėjai, tų, kurios orientuojasi į vidutines ir aukštesnes pajamas gaunančius žmones. Daugiau nei pusė – 56 proc. užsuka į „Hyper Rimi”, apie dešimtadalis – į „Ogminą”, tiek pat – į „Domus galeriją”. Maždaug trečdalis atvyksta specialiai į išparduotuves. Beveik penktadalis apklaustųjų nurodė, jog jose randa prekių ir paslaugų, kurių neranda kitose prekybos vietose. Didžioji dauguma prekybos centre dažniausiai lankosi dėl mažesnių kainų: 50 proc. – dėl patrauklių pasiūlymų, nuolaidų, akcijų, 41 proc. – dėl optimalių prekių ir paslaugų kainų. Populiariausios išparduotuvės – „Apranga”, „Danija”, „Žygio batai”, „Žana”, „Walking”, „Viva batai”, „Puma”.

Parašykite komentarą