Nemažai Vilniaus miesto savivaldybei priklausančių įmonių dėl neūkiško valdymo veikia nuostolingai, apskaita įmonėse vykdoma netvarkingai, aplaidžiai, kai kurios bendrovės net ir gaudamos Savivaldybės dotacijas dėl prasto valdymo balansuoja ant bankroto ribos. Tokias Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos išvadas šiandien tradicinėje Spaudos valandoje pristatė Vilniaus meras Vilius Navickas. Pasak mero, audito išvados tik įrodo, kad šiuo metu vykdoma strateginė Turto reforma yra būtina – tik pertvarkius Savivaldybei priklausančių įmonių veiklą galima užtikrinti efektyvią jų veiklą ir kokybišką paslaugų teikimą vilniečiams. „Audito rezultatai parodė liūdną kai kurių Savivaldybės įmonių padėtį – prastai vykdoma apskaita, aplaidi ar net žalinga vadovų veikla, net ir gaunant milijonines Savivaldybės dotacijas nesugebama konkuruoti su privačiomis bendrovėmis. Esant tokiai situacijai, atidžiai peržiūrime įmonių veiklą – dalį bendrovių reorganizuosime, galbūt sujungsime, dalį privatizuosime, į įmonių valdymą įtrauksime miestiečius”, – sakė miesto meras Vilius Navickas. Miesto vadovas pabrėžė, kad tikrai bus privatizuotos tokios įmonės kaip „Pylimo pirtis”, „Šiaurės miestelis”, daugiabučius administruojančios bendrovės. Viešojo transporto įmones svarstoma reorganizuoti, galbūt sujungti. Išskirtines ir svarbias paslaugas miestiečiams teikiančių bendrovių valdymas išliks Savivaldybės rankose. Svarstoma parduoti dalį jų akcijų rinkoje – tai leistų į įmonių valdymą įtraukti gyventojus, kas įmonių veiklą padarytų skaidresnę. Spaudos valandoje buvo pateikta keletas pavyzdžių, parodančių neefektyvią kai kurių miesto įmonių veiklą. Pavyzdžiui, bendrovės „Avarija” pajamos už suteiktas paslaugas 2009 m. sudarė 1,5 mln. Lt, o išlaidos – 2,7 mln. Lt. Nors UAB „Avarija” teikiamų paslaugų įkainiai yra adekvatūs arba viršija rinkos vidurkį, įmonę dotuoja Vilniaus miesto savivaldybė. 2009 metais Savivaldybės dotacija sudarė 1,7 mln. Lt, mieste teiktos gyvsidabrio surinkimo ir utilizavimo paslaugos Savivaldybei papildomai kainavo 163 tūkst. Lt. Iš viso UAB „Avarija” dirba 159 darbuotojai. Vertinant įmonės finansinius rodiklius, darytina išvada, kad įmonė veikia neefektyviai – gaunamos pajamos neadekvačios išlaidoms ir esamam darbuotojų skaičiui. Galimi veiksmai situacijai gerinti („parduoti” daugiau paslaugų išnaudojant esamą darbuotojų potencialą arba didinti efektyvumą mažinant išlaidas) nebuvo atliekami, arba buvo atliekami nerezultatyviai.