Verslas

„Nestlé“ dvigubina pastangas kovoje su klimato kaita

„Nestlé“, Jungtinių Tautų (JT) Verslo ambicijų įsipareigojimo dėl 1,5 °C signatarė, yra viena iš pirmųjų bendrovių, anksčiau laiko pateikusi išsamų laiko apibrėžtą veiksmų planą (angl. time-bound plan) kovai su klimato kaita. Bendrovė imasi priemonių, kad iki 2030 m. perpus sumažintų savo išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį ir iki 2050 m. pasiektų nulinę anglies dioksido emisiją.

Veiksmai sutelkti į paramą ūkininkams ir tiekėjams, siekiant skatinti atsinaujinantį žemės ūkį. „Nestlé“ įsipareigoja per ateinančius 10 metų kasmet pasodinti 20 mln. medžių ir iki 2025 m. užbaigti perėjimą prie elektros energijos iš 100 proc. atsinaujinančių išteklių vartojimo. Be to, bendrovė ir toliau nuolat didina anglies dioksido požiūriu neutralių prekės ženklų skaičių.

„Valdyba supranta strateginį poreikį imtis ryžtingų priemonių klimato kaitos problemoms spręsti. Tai apima mūsų veiklos pokyčius, siekiant užtikrinti ilgalaikę įmonės sėkmę ir prisidėti prie darnios visuomenės kūrimo ir aplinkos išsaugojimo ateities kartoms“, – sako „Nestlé“ pirmininkas Paulas Bulcke’as.

Pristatytas planas yra išsamaus bendrovės verslo ir veiklos peržiūros rezultatas, bandant suprasti šio iššūkio mastą ir nustatyti veiksmus, reikalingus jam spręsti. 2018 m. bendrovė dėl savo veiklos į aplinką išmetė 92 mln. tonų šiltnamio efektą sukeliančių dujų – tai bus atspirties taškas matuojant pažangą.

„Kova su klimato kaita negali laukti, o mes taip pat. Pokyčiai yra būtini, norint užtikrinti ilgalaikę verslo sėkmę, – sako Markas Schneideris, „Nestlé“ generalinis direktorius. – Turime unikalią galimybę kovoti su klimato kaita, nes dirbame beveik visose pasaulio šalyse ir dėl savo dydžio, masto ir pasiekiamumo galime prisidėti prie pokyčių. Kad sumažintume savo ekologinį pėdsaką, dirbsime kartu su ūkininkais, verslo partneriais, vyriausybinėmis ir nevyriausybinėmis organizacijomis bei vartotojais.“

„Nestlé“ siekis iki nulio sumažinti anglies dioksido emisiją nukreiptas į tris pagrindines sritis:

• Bendrovė jau bendradarbiauja su daugiau nei 500 tūkst. ūkininkų ir 150 tūkst. tiekėjų, kad padėtų jiems įgyvendinti atsinaujinančio žemės ūkio praktikas, kurios gerina dirvožemio būklę ir palaiko, atkuria įvairias ekosistemas. Mainais „Nestlé“ siūlo atsilyginti ūkininkams įsigydama jų prekes už didesnę kainą, pirkdama didesnį jų kiekį ir kartu investuodama į būtinas kapitalo išlaidas. Siekdama padidinti paklausą, iki 2030 m. „Nestlé“ tikisi iš atsinaujinančių žemės ūkių įsigyti daugiau nei 14 mln. tonų reikalingų ingredientų.

„Nestlé“ taip pat plečia miškų atkūrimo programą ir įsipareigoja per ateinančius 10 metų kasmet pasodinti 20 mln. medžių vietovėse, iš kurių gaunami bendrovei reikalingi ingredientai. Daugiau medžių suteikia didesnį šešėlį pasėliams, iš atmosferos pašalinama daugiau anglies dioksido – tai padidina derlių, pagerina biologinę įvairovę ir dirvožemio būklę. Iki 2022 m. bendrovė pasiryžusi užtikrinti, kad pagrindinių ingredientų, tokių kaip palmių aliejus ir sojos, tiekėjai plėtotų tvarią gamybą ir neprisidėtų prie miškų kirtimų. Tokiomis pastangomis „Nestlé“ siekia kurti ilgalaikes partnerystes ir ūkininkų bendruomenėms suteikti didesnį užtikrintumą ir didesnes pajamas.

• Savo veikloje „Nestlé“ tikisi per ateinančius penkerius metus užbaigti visų 800 gamybos vietų, veikiančių 187 šalyse, perėjimą prie 100 proc. iš atsinaujinančių išteklių pagamintos elektros energijos. Iki 2022 m. bendrovė tikisi savo pasaulinį transporto priemonių parką pakeisti į mažesnės taršos ir kartu sumažinti bei kompensuoti verslo kelionių įtaką aplinkai. Bendrovė taip pat imasi vandens apsaugos ir regeneravimo priemonių, prisideda prie maisto švaistymo mažinimo savo veikloje.

• „Nestlé“ produktų portfelyje nuolat plečia augalinio maisto ir gėrimų pasiūlą ir reformuluoja produktus į palankesnius aplinkai. Bendrovė taip pat didina anglies dioksido požiūriu neutralių prekės ženklų skaičių – taip suteikia galimybę vartotojams prisidėti prie kovos su klimato kaita. Numatoma, kad iki 2022 m. augalinių maisto produktų linija „Garden Gourmet“ ir maisto papildų linija „Garden of Life“ anglies dioksido atžvilgiu pasieks nulinį emisijos lygį. „Nespresso“, „S.Pellegrino“, „Perrier“ ir „Acqua Panna“ taip pat įsipareigoja pasiekti neutralumą anglies dioksido atžvilgiu iki 2022 m. Likusi „Nestlé“ vandens kategorija tokius pokyčius pasieks iki 2025 m.

„Kadangi beveik du trečdalius anglies dioksido emisijų išskiria žemės ūkis, akivaizdu, kad atsinaujinantis žemės ūkis ir miškų atkūrimas yra pagrindiniai mūsų kelio į nulinę anglies dioksido emisiją prioritetai. Šios pastangos sumažins emisijų kiekį ir pagerins biologinę įvairovę. Mes taip pat toliau mažinsime emisijų kiekį savo procesuose ir tobulinsime savo produktų portfelį. Tai nėra lengva užduotis, bet esame įsipareigoję tai atlikti“, – sako Magdi Batato, vykdomasis viceprezidentas ir operacijų vadovas.

Bendrovė tikisi per ateinančius penkerius metus iš viso investuoti 3,2 mlrd. Šveicarijos frankų, kad paspartintų pokyčius, įskaitant 1,2 mlrd. Šveicarijos frankų, skirtų paskatinti atsinaujinančiam žemės ūkiui visoje įmonės tiekimo grandinėje. Investicijos pirmiausia bus finansuojamos iš bendrovės lėšų, siekiant išlaikyti šios iniciatyvos uždarbį neutralų.

„Nestlé“ anglies dioksido emisijų kiekio mažinimo tikslai buvo patvirtinti pagal „Science Based Targets“ iniciatyvą (SBTi), kartu siekiant atitikti Paryžiaus susitarimo reikalavimus. SBTi jungia ne pelno siekiančias organizacijas ir yra įvertinta tarptautiniu aukso standartu dėl įsipareigojimų iki nulio sumažinti išmetamo CO2 kiekį. Kad užtikrintų skaidrumą, „Nestlé“ kasmet teiks rezultatų ataskaitas.

Parašykite komentarą