2012 m. kovo pabaigoje Deloitte Touche Tohmatsu Limited ekspertai parengė naują ataskaitą, kurioje pateikė pasaulinį plataus vartojimo prekių sektoriaus įmonių TOP 250-uką. Pagal šį tyrimą, 250 didžiausių plataus vartojimo prekių kompanijų augo 8,4%, t.y. beveik 10 procentinių punktų daugiau nei ankstesniais metais, kuomet rodiklių kreivė buvo smukusi 1,2 %.
Remiantis šios ataskaitos duomenimis, TOP 250 įmonių jungtiniai pardavimai 2010 – aisiais siekė daugiau nei 2.82 trilijonų JAV dolerių ir tai yra stulbinantis kilimas po 2009 -ųjų metų, kuomet pardavimai siekė 2.57 trilijonus JAV dolerių. Tarp regionų pirmavo Lotynų Amerika, kurios pardavimų augimas siekė 22,2 %, toliau reitinge sekė Šiaurės Amerika, patyrusi šuolį įvairiose pardavimų srityse, ir pasiekusi 11 % 2010 – aisiais (kai, lyginant su 2009 -aisiais, pardavimų augimas tebuvo 3,2 %).
Pasak Deloitte JAV tyrimų departamento Vartotojų segmento direktoriaus dr. Ira Kalish, 2010 – ieji buvo stiprūs metai plataus vartojimo prekių segmento įmonėms, nepaisant besitęsusio nepastovumo rinkose dėl Eurozonos skolų krizės, problemų JAV būstų rinkoje ir ekonominės veiklos sulėtėjimo Kinijoje. „Akivaizdus lėtesnio tarptautinio augimo teigiamas efektas plataus vartojimo prekių sektoriaus įmonėms yra prislopintas prekių kainų kilimas. Taigi toms kompanijoms, kurių tikslinė auditorija yra didesnių nei vidutinių pajamų rinkos, sąlygos nėra blogos. O toms įmonėms, kurių tikslinė auditorija – likusi rinkos dalis, galimybė pasiūlyti mažesnes kainas naujiems vartotojams yra aiškus konkurencinis pranašumas”, – pridūrė dr. Ira Kalish.
Remiantis Deloitte parengta ataskaita, vidutinė TOP 250 kompanijų įvykdytų pardavimų apimtis pakilo nuo 10,3 bilijono JAV dolerių 2009-aisiais metais iki 11,3 bilijono JAV dolerių 2010-aisiais. Geriausius rodiklius pasiekė savo veiklos pobūdžiu labai skirtingi sektoriai, ypač mados padangų industrija. Mados sektoriuje pastebimas didžiausias pardavimų augimas – net 14,2 % . Tai yra didelis skirtumas, lyginant su praėjusių metų 5,3 % siekusiu šio sektoriaus nuosmukiu. Pasinaudoję automobilių sektoriaus pagyvėjimu, padangų gamintojai užsitikrino poziciją tarp lyderių, kai aštuonios iš dešimties šio sektoriaus įmonių patyrė dvigubą produkcijos pardavimų augimą.
Lawrence Hutter, Deloitte Touche Tohmatsu Limited pasaulinio plataus vartojimo prekių sektoriaus vadovas, teigė: „Lyderiai ir toliau ieškos augimo galimybių tarptautinio masto pardavimuose ir vadovausis inovatyviais verslo modeliais, norėdami pritraukti klientus, vartotojus ir pirkėjus bei efektyviai mažinti nepastovumą. Kylančios rinkos ir toliau bus rodiklių variklis, palaikomas augančių vidutiniosios klasės poreikių. Labiau nei bet kada tos plataus vartojimo prekių gamintojos, kurios sėkmingiausiai integruos ir panaudos vartotojų, klientų ir pirkėjų poreikius, vykdys strategijų bei taktikos inovacijas, bendradarbiaus su suinteresuotosiomis šalimis joms priimtinu būdu, galiausiai taps rinkos lyderėmis.”
Remiantis ataskaitoje pateiktais duomenimis galima teigti, kad 2012-aisiais plataus vartojimo prekių kompanijos toliau investuos į duomenų analizę tam, kad galėtų stebėti vertės ir pelno pokyčius rinkoje ir už jos ribų, suvokti tendencijas, elgseną ir veikimo modelius, kurie suteiktų naujų įžvalgų, siekiant konkurencinio pranašumo. Taip pat šios įmonės naudos duomenų analizę, siekdamos optimizuoti pirkimų ir pardavimų kainodaras bei maksimizuoti investicinę grąžą, kurią turėtų lemti rinkodaros ir pardavimų kampanijos. Informacijos analizė taip pat bus naudinga socialinės žiniasklaidos reikmėms, inovacijų sklaidai, įžvalgoms apie prekybą ir naujus produktus bei vartotojų suvokimui.
„Net jei ekonominė aplinka 2012 -aisiais bus sudėtinga, ilgo laikotarpio perspektyva išlieka daug žadanti. Ypač tai aktualu kalbant apie augančias rinkas: Indiją, Braziliją, Turkiją, Indoneziją, Andų regioną Pietų Amerikoje bei didžiąją Vidurio Afrikos dalį – visos jos plataus vartojimo prekių gamintojams suteikia sąlygas sparčiam augimui ir naujoms galimybėms”, – akcentavo dr. Kalish.
Ataskaitą „Tarptautinės tendencijos plataus vartojimo prekių sektoriuje 2012”, kurioje galite rasti didžiausią pasaulinį plataus vartojimo prekių kompanijų 250-uką, galite parsisiųsti PDF formatu: www.deloitte.com/consumerbusiness.
Apie Deloitte:
„Deloitte” yra vadinamos Deloitte Touche Tohmatsu Limited, Jungtinės Karalystės ribotos atsakomybės bendrovės, ir grupei priklausančios bendrovės narės, kurių kiekviena yra atskiras ir nepriklausomas juridinis asmuo. Daugiau informacijos apie oficialią Deloitte Touche Tohmatsu Limited struktūrą galite rasti www.deloitte.com/lt/apie.
„Deloitte” teikia audito, mokesčių, finansų konsultacijų ir verslo konsultacijas.