Pasaulinis profesionalios higienos prekės ženklas „Tork“ atkreipia dėmesį, kad tvarumo sprendimai įgyja vis didesnę svarbą. Šių metų savo tvarios gyvensenos tendencijų apžvalgoje „Tork“ pažymi, kad tiek gyventojai, tiek verslas vis dažniau akcentuoja tvarumo svarbą ir ieško sprendimų, kurie vienodai gerai veiktų ir namų, ir darbo aplinkoje.
Todėl „Tork“ nuolat pritaiko patirtį ir žinias, sukauptas bendradarbiaujant su klientais visame pasaulyje, atsižvelgiant į pasaulinių tyrimų duomenis ir tendencijų analizes.
Tvarumo programas kuria vis daugiau įmonių
Kasmet gausėjantys tyrimai apie tvarumo svarbą atskleidžia, kad tvarumo kriterijus tampa vis reikšmingesnis tiek privačiame, tiek visuomeniniame žmonių gyvenime. Taigi auga poreikis integruoti tvarius sprendimus į verslo praktiką. Neseniai atliktas Harvardo universiteto mokslininkų tyrimas parodė, kad įmonėse, vykdančiose stiprias tvarumo programas, darbuotojų pasitenkinimas padidėja 55 procentais. Tvarumo strategijas įgyvendinančios kompanijos yra kur kas konkurencingesnės pritraukiant jaunus darbuotojus.
„Nielsen“ tyrimų kompanijos duomenimis, skirtingose pasaulio šalyse atliktas tyrimas parodė, kad daugiau nei 66 proc. vartotojų pripažino, kad sutiktų mokėti daugiau už tvaresnes prekių ir paslaugų versijas, o tūkstantmečio kartos atstovams šis kriterijus yra dar svarbesnis – daugiau pinigų už tvaresnius sprendimus pasiryžę mokėti beveik 3 iš 4 jaunuolių.
Du trečdaliai įmonių tvarumą laiko strateginės reikšmės sąlyga, siekiant išlikti konkurencingoms, rodo Masačusetso technologijos instituto atliktas tyrimas. Todėl dauguma įmonių nuolat stiprina tvarumo įsipareigojimus ir kuria naujų iniciatyvų, padedančių tobulėti šioje srityje. Ne veltui verslo organizacijų ir sektorių tvarumo tema yra įtraukiama į Pasaulio ekonomikos forumo programą, plačiai analizuojama ir aptarinėjama. Su tvarumu susijusios inovacijos padeda įmonėms augti apie 15 procentų labiau, lyginant su vidutiniais rinkos rodikliais.
Trys principai, padedantys siekti tvarumo tikslų
Pasaulinis profesionalios higienos prekės ženklas „Tork“ šių metų apžvalgoje aptaria globalius verslo tvarumo politikos ir veiklos pokyčius ir apibrėžia savo vaidmenį skatinant dideles permainas. Prekės ženklas siūlo vis daugiau sprendimų, kurie padeda išlaikyti ir kurti tvaresnį gyvenimo būdą išėjus iš namų – ten, kur žmonės dirba, pietauja, keliauja ir t. t.
Visi siūlomi sprendimai atspindi tris tarpusavyje susijusius principus, kuriuos suformavo „Tork“ prekės ženklo gamintojas – bendrovė „Essity“. Žmonių gerovė, „daugiau iš mažiau“, žiedinė ekonomika yra trys svarbiausi „Tork“ prekės ženklo principai, padedantys įgyvendinti bendrovės tvarumo strategiją. Šie principai vienija organizacijos darbuotojus, partnerius bei daugybę klientų visame pasaulyje ir padeda skleisti „Tvaraus gyvenimo už namų durų“ žinutę.
Į ateitį orientuoti sprendimai veikia jau šiandien
Atitinkamos programos padeda „Tork“ įgyvendinti kiekvieną iš principų. Pavyzdžiui, gerovės principą atskleidžianti „Tork Clean Care™“ programa siūlo daugybę higienos priemonių, patarimų ir įžvalgų, skirtų verslo gerinimui. Pagal šią programą 2018 metais „Tork“ apmokė 175 tūkst. žmonių, kaip atlikti tinkamą rankų higieną.
2017 m. įmonės vykdyta apklausa Šiaurės Amerikoje parodė, kad daugiau nei pusė vaikų vengia naudotis mokyklos tualetais dėl prastų higienos sąlygų. Lygiai taip pat švarios asmeninės higienos patalpos ir tinkami higienos įpročiai biuruose ir darbovietėse yra viena pagrindinių priemonių siekiant sumažinti darbuotojų nedarbingumą dėl ligos. „Tork“ pažymi, kad pagerinti higienos standartai ikimokyklinėse įstaigose ir mokyklose, pavyzdžiui, mokant tinkamos rankų higienos, gali sumažinti mokyklinukų praleidžiamas pamokas net 55 proc.
Sveikatos priežiūros sektoriuje griežtos higienos normos ir praktikos yra gyvybiškai svarbios. Tuo tarpu viešbučiai, restoranai ir kavinės yra dar vienas pavyzdys, kai higiena vaidina svarbų vaidmenį ne tik darbuotojo, bet ir verslo reputacijos požiūriu.
„Daugiau iš mažiau“ principą įtvirtina „Tork PeakServe®“ sprendimas – nauji popieriniai rankšluosčiai supresuoti 50 procentų, todėl jų telpa dozatoriuose dukart daugiau ir jie užima mažiau vietos, patogu nešti, verta paminėti, kad „Tork“ vonios popieriaus anglies dvideginio paliekamas pėdsakas mažesnis 11 proc., produkto atliekų kiekis sumažėjęs 82 procentais.
Dalyje Europos šalių prekės ženklas vykdo žiedinės ekonomikos iniciatyvą „Tork PaperCircle®“ – pirmąją pasaulyje popierinių rankšluosčių perdirbimo paslaugą. „PaperCircle®“ padeda sumažinti anglies dvideginio pėdsaką bent 40 proc., o atliekų paliekama 20 proc. mažiau.
Ilgą laiką būdamas tvarumo lyderis profesionalios higienos sektoriuje „Tork“ nuolat įgyvendina inovacijas, kurios leidžia galutiniam vartotojui sumažinti vartojimą, CO2 emisijas ir atliekų kiekį, o įmonėms „Tork“ siūlomi sprendimai padeda pasiekti užsibrėžtus tvarumo tikslus.
Bendrovė pabrėžia siekianti iki 2030 metų įgyvendinti bendrą „Essity“ įmonių tvarumo strategiją ir „Tork“ tikslus: pasiekti, kad 60 proc. visų „Tork“ inovacijų būtų žmonių inovacijos, kurios teikia socialinę naudą klientams, vartotojams ir visuomenei; užtikrinti, kad „Tork“ gaminių ekologinis pėdsakas iki 2030 m. būtų 33 proc. mažesnis.
Apie „Tork“
„Tork“ yra pasaulinės higienos ir sveikatos kompanijos „Essity“, pripažintos viena tvariausių įmonių pasaulyje, prekės ženklas. „Essity“ yra pasirašiusi Jungtinių Tautų visuotinį susitarimą („United Nations Global Compact“) ir teikia prioritetą šešiems iš 17 JT darnaus vystymosi tikslų. „Essity“ taip pat bendradarbiauja su „Science Based Targets“ CO2 emisijų mažinimo iniciatyva. „Tork“ yra pasiryžęs imtis iniciatyvos tvarumo srityje ir padėti savo klientų organizacijoms ir jų darbuotojams padaryti tą patį.
Daugiau informacijos ir išsami „Tork Sustainable Life Away from Home 2019 Trend Report“ apžvalga – https://www.tork.lt/tvarumas/tvarumas
Pranešimą paskelbė: Monika Tamulaitytė, UAB „Fabula ir partneriai”