Naudotų puspriekabių rinkos apžvalga
Puspriekabė – darbo priemonė, be kurios neįsivaizduojama kiekvienos transporto įmonės kasdienė veikla. Ši būtina darbo priemonė, priklausomai nuo kiekvieno vežėjo verslo modelio, turi savo nustatytą naudojimo terminą. Neatsiejama šio krovinių gabenimo verslo dalis yra puspriekabių realizacija – pardavimas. Transporto įmonės savo turimas puspriekabes realizuoja įvairiai – pagal pirkimo metu sudarytas sutartis naudotas puspriekabes grąžina pardavėjams, kiti perleidžia naudota technika prekiaujančioms įmonėms arba bando savo jėgomis parduoti turimą naudotą techniką. Visi sutaria, kad naudotų puspriekabių pardavimas yra vienas esminių kriterijų įsigyjant naują techniką. Vienaip ar kitaip, visi vertina puspriekabės bendrą nuosavybės kainą (angl. TCO – total cost of ownership), kuo ji mažesnė, tuo efektyviau vystomas verslas, todėl itin svarbu teisingai pasirinkti perkamą puspriekabę, o atsiradus poreikiui realizuoti – parduoti sėkmingai, greitai ir už geriausią kainą bei patirti mažiausius kaštus jos naudojimo laikotarpiu.
Kokios artimiausios tendencijos puspriekabių rinkoje ir kokie efektyviausi naudotų puspriekabių pardavimo modeliai šiomis dienomis? Šiais klausimais kalbinome įmonės „Schmitz Cargobull“ naudotų puspriekabių pardavimų atstovą Lietuvoje Dmitrijų Kotovą.
Rinka
„Dauguma žino, kad didžioji dalis vežėjų šiuo metu savo automobilius yra nukreipę į Vakarų rinką. Kaip vieną iš rezultatų galima įvardyti naujesnio bei efektyvesnio transporto parko valdymą“, – teigia Dmitrijus Kotovas. Pasak „Schmitz Cargobull“ naudotos technikos pardavimų atstovo, Lietuvos naudotų puspriekabių rinkoje labiausiai dėmesį traukia iki 4 metų senumo puspriekabės. „Šis laikotarpis pagrįstas tvirtu argumentu – puspriekabė, kuri naudota mažiau nei 4 metus, dar bus geros išvaizdos, jos rida bus apie 500 tūkst. kilometrų ir šios puspriekabės darbo rezervas dar tikrai bus neišnaudotas. Taip pat atkreiptinas dėmesys, kad didžioji dalis 3–4 metų senumo puspriekabių jau praėjusios pagrindinių susidėvėjusių dalių keitimo etapą ir yra paruoštos naudoti dar 3–4 metus“, – rinką analizuoja mūsų pašnekovas Dmitrijus.
„Schmitz Cargobull“ naudotos technikos pardavimų atstovas Dmitrijus akcentuoja, kad potencialūs pirkėjai atkreipia dėmesį ne tik į metus, bet taip pat ir į puspriekabės turimus priedus. „Svarbiausi ir aktualiausi priedai: galiojantis XL sertifikatas, aliuminio lentos, pakeliama ašis. Kalbant apie izotermines puspriekabes, skirtas gabenti valdomos temperatūros krovinius, pastebima didėjanti paklausa kelių temperatūrų zonų puspriekabėms – tai akivaizdžiai suteikia papildomo universalumo vykdant veiklą Europoje. Vienas iš dažniausiai pageidaujamų priedų izoterminėse puspriekabėse – dvigubo pakrovimo sistema. Su šiuo priedu antrinėje rinkoje turėsite žymiai didesnę paklausą“, – apibendrina pašnekovas Dmitrijus.
Į Lietuvą įsigyti naudotos technikos dažnai atvyksta pirkėjų iš trečiųjų šalių – jų pirkimai sudaro apie 35 proc. viso parduodamo naudotos technikos kiekio Lietuvoje. Tai antra pagal dydį naudotos technikos kryptis po vietinės, Lietuvos, rinkos. Anot D. Kotovo, šių šalių pirkėjai dažnai ieško žymiai senesnių transporto priemonių nei Lietuvos transporto įmonės. „Pirkėjai iš Kazachstano ir Kirgizstano ieško 6 metų ir senesnių puspriekabių, pirkėjai iš Rusijos – 5 metų ir senesnių, iš Uzbekistano – 4–6 metų senumo“, – pirkėjus iš trečiųjų šalių apibūdina naudotos technikos pardavimo atstovas Dmitrijus.
Pagrindinė senesnės technikos pirkimo priežastis – sąlyginai mažesni reikalavimai technikai pačioje puspriekabės darbo rinkoje. Taip pat dažnai tai būna senesnės komplektacijos puspriekabės, su kuriomis šiomis dienomis dirbti Europoje greičiausiai jau būtų itin sudėtinga ir nepatogu.
„Schmitz Cargobull“ naudotos technikos pardavimų atstovas Dmitrijus Kotovas rekomenduoja sekti rinką, nes geopolitiniai sprendimai ar trečiųjų šalių įvedami papildomi naudotos technikos mokesčiai gali greitai pakoreguoti rinkos paklausą. „Šiuo metu vyksta gana aktyvus naudotos technikos pardavimas, todėl visiems klientams, turintiems aukščiau minėtas puspriekabes, rekomenduoju peržiūrėti savo turimą parką ir pagalvoti apie naudotos technikos atnaujinimą. Šiuo metu itin paklausios apie 10 metų senumo izoterminės puspriekabės ir 6–7 metų užuolaidinės puspriekabės“, – pateikia savo išvadas Dmitrijus Kotovas.
Pasak „Schmitz Cargobull“ naudotos technikos pardavimų atstovo Lietuvoje, pardavimų apimtys auga jau keletą metų iš eilės ir „Schmitz Cargobull“ naudotos technikos grupėje yra parduodama daugiau kaip 10 tūkst. vienetų per metus. „Lietuvos rinka yra kaip ir visoje Europoje – naudotos technikos pardavimo apimčių augimas matomas ir vietinėje rinkoje. Mūsų atstovybė per finansinius metus parduoda apie 400 vienetų įvairios naudotos technikos“, – rezultatus apibendrina pašnekovas.
Paklaustas, kokios markės technika yra paklausiausia šiuo metu, pardavimų atstovas pateikia statistiką, kuri parodo „Schmitz Cargobull“ naudotos technikos pardavimų pasiskirstymą pagal tipus ir modelius. „Mes priklausome kompanijai „Schmitz Cargobull“, todėl natūralu, kad didžiausia dalį parduodamos technikos sudaro būtent šio gamintojo puspriekabės, tačiau neretai iš klientų atperkame ir kitų gamintojų puspriekabes – tai atvejai, kai klientai užsisako naują „Schmitz Cargobull“ puspriekabę ir taupydami savo laiką naudotą techniką perleidžia mums“, – tvirtina Dmitrijus Kotovas.
Naudotos technikos pardavimo procesai ir sėkmingų pardavimų patarimai
„Labai dažnai sulaukiame klausimų, per kiek laiko galime parduoti puspriekabę ir nuo ko tai priklauso“, – patirtimi dalinasi D. Kotovas. Pasak pašnekovo, vienas svarbiausių dalykų norint sėkmingai parduoti turimą naudotą puspriekabę – teisingas rinkos vertinimas. „Jei sugebame teisingai žvelgti į rinką ir jos tendencijas, tai palengvina teisingą kainos nustatymą. Efektyviausias pardavimo laikotarpis – kai turima naudota technika parduodama per 1–2 mėn. Iš karto sakau visiems klientams – neverta nerimauti ir daryti pakeitimų, jei per pirmąją savaitę nesulaukėte didelio susidomėjimo. O jei nerimaujate, kad neteisingai įvertinote rinką, visuomet kreipkitės ir klauskite, mes ilgai ir aktyviai dirbame šioje rinkoje, todėl jos analizė mums yra kasdienis darbas“, – įžvalgomis dalinasi D. Kotovas.
„Schmitz Cargobull“ naudotos technikos pardavimų atstovas atkreipia savarankiškai norinčiųjų parduoti turimą puspriekabę dėmesį, kad peržiūrėjus skelbimų portalus sudėtinga nustatyti realią kainą. „Skelbimuose dažnai pastebime esamos rinkos situacijos neatitikimus, todėl rekomenduojame atmesti kraštutinius rezultatus – brangiausiai ir pigiausiai siūlomas puspriekabes – ir vertinti pagal didžiausio siūlomo kiekio vidurkį – taip būsite kur kas arčiau realios rinkos paklausos“, – pardavimo kainos nustatymo pagrindais dalijasi Dmitrijus Kotovas.
Pašnekovas įvardija skelbimuose pasitaikančias pagrindines klaidas: tikslų bei gerą parduodamos technikos vizualinį pateikimą, kuris atspindėtų realią transporto priemonės būklę. „Rodydami realius trūkumus sutaupysite daug savo laiko ir išvengsite su kitokiais lūkesčiais atvykusių potencialių pirkėjų“, – teigia mūsų pašnekovas D. Kotovas ir dar papildo, kad jei trūkumai pastebimi vietoje puspriekabės apžiūros metu, dažnai pavieniai pardavėjai padaro klaidų, tokių kaip papildoma nuolaida ar kiti papildomi priedai, pavyzdžiui, „padangos dovanų“ ir pan. Galutinis rezultatas – pardavimo kaina atrodo nebloga, o sudėjus visas patirtas išlaidas, skaičiai keičiasi. Pasak D. Kotovo, šioje srityje trečiųjų šalių pirkėjai yra labai geri derybininkai, turintys savybių, kuriomis pasinaudoję įsigyja techniką tikrai pigiau negu galima rinkos kaina. „Žinoma, nepamirškite įvertinti savo sugaišto laiko bei išlaidų, patirtų tvarkant dokumentus; ypatingas dėmesys skiriamas būtent eksportuojamoms puspriekabės, nes reikia sutvarkyti ne tik eksporto dokumentus, bet ir užtikrinti puspriekabės išvykimą iš šalies. Šiuos aspektus visada galite aptarti su potencialiu pirkėju iš anksto arba paminėti tai savo skelbime“, – galimomis situacijomis dalinasi „Schmitz Cargobull“ naudotos technikos pardavimų atstovas.
„Bet kuriuo atveju, jei kyla abejonių dėl kainos ir ar verta parduoti šiandien, kreipkitės į mus ir mes įvertinsime Jūsų turimą techniką ir įvardinsime realias tos dienos galimybes“, – siūlo „Schmitz Cargobull“ naudotos technikos pardavimų atstovas Dmitrijus Kotovas.
Apie „Schmitz Cargobull“ naudotos technikos pardavimų skyrių
„Schmitz Cargobull AG“ grupei priklausantis įgaliotas naudotos technikos skyrius yra visada pasiryžęs bendradarbiauti perkant ir parduodant naudotą techniką. Atvykę į naudotos technikos aikštelę (adresas – Pramonės g. 16A, Panevėžys) asmeniškai sužinosite apie teikiamas paslaugas ir gausite individualų bendradarbiavimo pasiūlymą. Taip pat aikštelėje rasite platų aukštos kokybės ir įvairių gamintojų naudotų puspriekabių pasirinkimą. Žinoma, rinktis galėsite ir iš viso „Cargobull Trailer Store“ (CTS) tinklo Europoje, kuriame yra daugiau nei 2000 pasiūlymų.
Patyrusi komanda padės išsirinkti Jūsų verslo poreikiams pritaikytą įrangos komplektą bei pasiūlys finansavimo, techninės priežiūros, telemetrijos ir kitus sprendimus. Be to, teikiame puspriekabių keitimo, atpirkimo bei komiso paslaugas.
Taupykite savo laiką ir išvenkite ilgai trunkančių formalumų. Viskuo pasirūpins mūsų profesionalų komanda – nuo registracijos iki transporto priemonės pristatymo į keltą. Naudotos technikos pardavimų atstovai: +370 688 36 666 (Dmitrijus Kotovas) +370 686 13 233 (Janas Lialko) +370 640 88 229 (Marijus Norušas)
Pranešimą paskelbė : Jolanta Gunevič, UAB Schmitz Cargobull Baltic