Darbo aplinka ir įmonės vidaus kultūra Lietuvos gyventojams tampa vis svarbesniais veiksniais renkantis darbo vietą, rodo pirmaujančio restoranų tinklo „McDonald’s“ kartu su „PricewaterhouseCoopers“ („PwC“ Lietuva)* atliktas tyrimas. Darbo aplinka yra svarbi daugiau nei 97 procentams respondentų Lietuvoje, o įmonės vizija, vertybės ir kultūra – daugiau nei 89 procentams apklausos dalyvių.
„Sąlygos, kurių darbo ieškantis asmuo tikisi iš darbovietės, keičiasi, ir tam didžiausią įtaką daro tokie veiksniai kaip pandemija, hibridinis darbo modelis, taip pat pasauliniai ekonominiai ir politiniai svyravimai. Nors darbo užmokestis yra svarbus veiksnys renkantis būsimą darbo vietą, jis nėra vienintelis, į kurį žmonės atsižvelgia – potencialūs darbuotojai vis labiau vertina įmonės viziją, vertybes, vidinę kultūrą ir darbo aplinką. Rūpesčiu ir dėmesiu grindžiami darbdavio ir darbuotojų bei jų tarpusavio santykiai tapo neatsiejamu gerai vertinamos darbovietės bruožu“, – teigia Anastasija Zubova (Anastasija Zubov), „McDonald’s Baltics“ žmogiškųjų išteklių ir mokymų direktorė.
Laikydamasis savo įsipareigojimo puoselėti draugišką ir pozityvią atmosferą darbo vietoje bei įgyvendindamas tinklo plėtros ir augimo planus, šiais metais „McDonald’s“ Lietuvoje iš viso įdarbins 150 naujų darbuotojų ir ypatingą dėmesį skirs rūpestingos ir palaikančios aplinkos kūrimui. Šiam tikslui į įvairias paramos ir tobulėjimo programas investuos beveik 500 000 eurų. Jos apima tiek profesines darbuotojų žinias ir įgūdžius ugdančius mokymus bei karjeros vystymą, tiek programas, skirtas motyvuoti, rūpintis ir skatinti bendrą darbuotojų gerovę.
„McDonald’s“, kaip pirmaujantis darbdavys greitojo aptarnavimo restoranų sektoriuje Lietuvoje, pasižymi stipria vidine rūpinimosi kultūra. Rūpinimasis savo žmonėmis ir jų palaikymas yra vienos pagrindinių „McDonald’s“ vertybių – jos prisideda prie darbuotojų gerovės stiprinimo ir padeda kurti teigiamą vidinę kultūrą, kuri lemia bendrą mūsų visų augimą. Mūsų darbuotojai tai vertina – vidinės apklausos rezultatai rodo, kad darbo aplinką „McDonald’s“ Lietuvoje teigiama laiko daugiau nei 62 proc. darbuotojų“, – sako Anastasija Zubova (Anastasija Zubov).
Apklausos rezultatai, padėsiantys atskleisti šiandienos darbuotojų poreikius ir norus bei parengti „McDonald’s“ darbuotojų programas, rodo, kad darbo aplinka yra labai svarbi visoms darbuotojų amžiaus grupėms Lietuvoje. Beveik 71 proc. 18-25 metų respondentų, daugiau nei 85 proc. 26-29 metų ir visi vyresni nei 46 metų apklausos dalyviai mano, kad tai yra svarbus kriterijus potencialiai darbovietei.
Be to, žmonėms labai svarbi įmonės vizija, vertybės ir kultūra: daugiau nei 54 proc. 18-25 metų amžiaus grupės respondentų, 57 proc. 26-29 metų grupėje, 62,50 proc. 30-35 metų grupėje ir 60 proc. 36-45 metų apklausos dalyvių tai įvardija kaip svarbų darbovietės aspektą.
Potencialiems darbuotojams taip pat ypač rūpi darbo grafikas ir lankstumas. Lietuvoje tą vertina visų amžiaus grupių žmonės: visi 100 proc. 36-45 metų, 46-55 metų ir vyresnių nei 55-erių respondentų mano, kad tai yra labai svarbus veiksnys. Lygiai taip pat teigia ir daugiau nei du trečdaliai – arba 65 proc. – 18-25 bei 26-29 metų amžiaus grupių respondentų.
Svarbus kriterijus renkantis darbdavį yra ir karjeros vystymas. Lietuvoje karjeros galimybės labai svarbios beveik visoms amžiaus grupėms, tačiau ypač – 18-25 metų (62,5 proc.), 36-45 metų (60 proc.) ir 26-29 metų (57 proc.) žmonėms. Įdomu pastebėti, kad karjeros vystymas svarbus ir brandesnio amžiaus žmonėms: 46-55 metų amžiaus grupei (tai svarbu 100 proc. apklaustųjų) ir vyresniems nei 55-erų (iš dalies svarbu 100 proc.).
Rūpindamasis savo darbuotojais, „McDonald’s“ jiems sukūręs papildomų naudų krepšelį, į kurį įeina piniginės premijos ir parama ypatingomis gyvenimo progomis, mėnesiniai kuponai vaikams ir kitos naudos. Be to, „McDonald’s“ skatina darbuotojų rūpinimąsi vieni kitais per įvairias vidines programas ir veiklas, kurios kuria palaikančią atmosferą restoranų komandose. „McDonald’s“ taip pat siūlo ypač lankstų darbo grafiką, leidžiantį žmonėms lengvai derinti darbą su kitomis savo veiklomis.
*„McDonald’s“ užsakymu tyrimą atliko „PricewaterhouseCoopers“ („PwC“ Lietuva), 2022 m. apklaususi 1504 respondentus Latvijoje, Lietuvoje ir Estijoje.
