Verslas

„Maxima”: velykinė prekyba šiemet nebuvo aktyvesnė, žmonės ir toliau taupo

Velykinė prekyba šiais metais nebuvo aktyvesnė nei pernai. Nors, įvairių apklausų duomenimis, lietuviai šiais metais Velykų šventei teigė skirsiantys maždaug tiek pat lėšų, kiek ir pernai, apibendrinus pardavimų rezultatus paaiškėjo, kad žmonės per šias šventes ir toliau taupė. Šventinės prekybos pardavimai šiais metais buvo maždaug 15 proc. mažesni nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. „Nors šventinėmis dienomis parduotuvėse apsilankė daugiau žmonių, bet šių metų Velykinė prekyba buvo šiek tiek vangesnė nei tikėjomės. Pamažu gerėjančios pirkėjų nuotaikos dar neatsispindi realiame vartojime. Dėl užsitęsusio sunkmečio dažnas lietuvis vis dar yra priverstas taupyti”, – teigia MAXIMA LT, UAB, Rinkodaros ir pardavimų departamento direktorius Saulius Jonaitis. Pasak jo, šventinė prekyba atskleidė tikrąją padėtį šalyje: nors, anot įvairių gyventojų apklausų ir prognozių, visuomenėje vis daugiau optimizmo, reali finansinė situacija daugelyje lietuvių šeimų vis dar nedžiugina. Šiemet MAXIMA parduotuvėse švenčių metu apsilankė maždaug tiek pat pirkėjų, kiek ir praėjusiais metais. Tačiau, pasak S. Jonaičio, šventinis pirkinių krepšelis šiemet buvo šiek tiek kuklesnis. Vienas pirkėjas šventiniam Velykų stalui šiemet vidutiniškai skyrė apie 30 Lt, tai yra dešimtadaliu mažiau nei pernai per Velykas. Pasak MAXIMA LT atstovo, mažesnes pirkėjų išlaidas šventiniu laikotarpiu lėmė ne tik pirkėjų noras taupyti, bet ir per metus sumažėjusios maisto produktų kainos. „Daugelis produktų šiemet kainuoja pigiau, tad šiemet pasiruošti Velykų šventimui buvo galima už mažesnę sumą”, – sako S. Jonaitis. Kaip ir buvo prognozuota, per šiais Velykas pirkėjai dažniausiai rinkosi produktus maistui gaminti namuose. Vištų kiaušinių šiais metais lyginant su praėjusiais nupirkta maždaug 50 proc. daugiau, konservuotų daržovių – 12 proc., margarino ir majonezo – 5 proc., šviežių daržovių – 6 proc. daugiau. Tiek pat, kiek ir praėjusiais metais, šiemet nupirkta miltų, o šaldytos tešlos pardavimai išaugo net tris kartus. Didžiajai daliai pirkėjų nusprendus šventines vaišes gaminti namuose, įvairių kulinarijos patiekalų per šiais šventes nupirkta maždaug 20 proc. mažiau. „Sunkmečiu žmonės sugrįžo į virtuves ir maistą – netgi šventines vaišes – mielai ruošia patys”, – sako S. Jonaitis. Per šias Velykas lietuviai mažiau vartojo ir alkoholinių gėrimų. Stipriųjų gėrimų nupirkta 11 proc., vyno – 30 proc. mažiau. Kaip ir prognozuota, šiais metais kiek daugiau dėmesio žmonės skyrė namų puošimui bei simbolinėms velykinėms dovanėlėms. Pintų namų apyvokos reikmenų per šiais Velykas MAXIMA parduotuvėse nupirkta net 2 kartus daugiau nei pernai, dekoratyvinių žvakių pardavimai išaugo 32 proc., įvairių velykinių saldumynų nupirkta maždaug 10 proc. daugiau. Anot S. Jonaičio, šventinis laikotarpis parodė, kad galimybė apsipirkti per šventes ir savaitgaliais prekybos tinkluose yra aktuali daugeliui gyventojų. Nors pirmąją Velykų dieną dirbo tik 155 MAXIMA parduotuvės iš 214, tačiau jose apsilankė tiek pat pirkėjų, kaip ir per praėjusias Velykas.

Parašykite komentarą