Verslas

„Maxima LT“ paskelbė 2021-ųjų socialinės atsakomybės ataskaitą

Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ išplatino kasmetinę socialinės atsakomybės ataskaitą, kurioje apžvelgia praėjusių metų veiklos rezultatus ir svarbius pokyčius. Kartu su visa Lietuva spręsdamas pandemijos iššūkius, prekybos tinklas aktyviai rūpinosi poveikiu aplinkai, palaikė socialines iniciatyvas ir vietos bendruomenes.

„Socialinės atsakomybės veiksnių integracija į įmonės veiklos strategiją įtvirtina mūsų verslo tvarumą ir sėkmę. Kompleksiniai ir visa apimantys sprendimai suteikia pridėtinę vertę ne tik verslui, bet ir bendruomenėms, šalia kurių jis veikia. Kiekviename žingsnyje siekiame užtikrinti esminių socialinės atsakomybės sričių vystymą ir tobulinimą“, – teigia „Maxima LT“ generalinis direktorius Tomas Rupšys.

Kryptį rodo Darnaus vystymosi tikslai

Socialinės atsakomybės kelrodis verslui, anot T. Rupšio, yra Jungtinių Tautų (JT) Darnaus vystymosi tikslai, numatyti iki 2030 metų. Savo veiklai „Maxima LT“ taiko pasaulinius standartus ir pasitelkia pažangias tarptautines praktikas, kurios padeda tobulėti organizacijai. „Savo prioritetus apibrėžėme vadovaudamiesi JT Darnaus vystymosi tikslais, prie kurių įgyvendinimo siekiame prisidėti kasdien, kad mažėtų skurdas, būtų užtikrinta gyventojų socialinė ir ekonominė gerovė, o partnerystės ir pažanga tvarumo srityje padėtų saugoti planetą ir kovoti su klimato kaita. Būdami moderniu šių dienų verslu nuo globalių problemų negalime atsiriboti“, – dalijasi T. Rupšys.

Žaliosios idėjos ir tvaresnių alternatyvų paieška tapo „Maxima LT“ veiklos kasdienybe, be to, įmonė judėti šia kryptimi skatina partnerius. Vienas ryškiausių pavyzdžių – pernai priimtas sprendimas atsisakyti narvuose laikomų vištų kiaušinių visoje „Meistro kokybės“ produkcijoje.

Kitas svarbus ilgalaikis tikslas – iki 2025 metų sumažinti sunaudojamo plastiko kiekį 30 procentų. Dėl to „Maxima LT“ visose parduotuvėse atsisakė vienkartinių plastikinių produktų, kuriems rinkoje egzistuoja alternatyva, ir tuo pačiu įgyvendino ES direktyvos reikalavimus. Taip pat intensyviai analizuojamos galimybės plastikines pakuotes pakeisti į aplinkai draugiškas medžiagas, pavyzdžiui, biomedžiagas, kanapių pluoštą, krakmolą. Su savo idėjomis ir sprendimais prie šių permainų aktyviai prisijungia partneriai.

Aplinką tausoti padeda pažangios technologijos

Naujos aplinkosaugos politikos pradžia „Maximoje“ – dar daugiau pažangių technologijų ir procesų valdymo sprendimų. Dar 2009 m. lietuviškas prekybos tinklas tapo pirmuoju šiame sektoriuje, kuris įsidiegė sertifikuotos aplinkosaugos ir kokybės vadybos sistemos, atitinkančios ISO 14001 bei ISO 9001 standartų reikalavimus. Tai – įsipareigojimas kurti pažangą kiekviename žingsnyje. Pavyzdžiui, vien į apšvietimo sistemų atnaujinimą pernai investuota beveik 0,9 mln. eurų.

Aplinką tausojančiu LED apšvietimu aprūpinta pusė visų parduotuvių ir beveik visi sandėliai. O kas penktoje parduotuvėje įdiegtos pažangios šildymo, vėdinimo ir vėsinimo sistemos. Praėjusių metų duomenimis, iš vėjo, saulės, vandens išgaunama žalioji elektros energija sudaro apie 11,3 mln. kWh, t. y. apie 80 proc. viso tinklo suvartojamo energijos kiekio.

„Ryžtingai žengiame tvarumo keliu, nuosekliai mažiname CO2 pėdsaką bei skiriame prioritetą visokeriopai darniai įmonės veiklai, kuri taptų įkvėpimu ir pavyzdžiu kitiems“, – sako T. Rupšys.

Pagalba ir parama, kai labiausiai reikia

„Maxima LT“ vadovas įsitikinęs, kad darnumo puoselėjimas aktualus sprendžiant ne tik įvairias su klimato kaita susijusias problemas, bet ir visuomenėje kylančius socialinius iššūkius. Todėl tradiciškai prioritetas išliko dėmesys bendruomenėms, įvairioms socialinėms iniciatyvoms bei paramos fondams, kitų projektų veiklai. Iš viso pernai paramai skirta 908 tūkst. eurų. Palyginti, 2020 metais paramos suma sudarė 801 tūkst. eurų, 2019-aisiais – 770 tūkst. eurų.

Du trečdalius pernykštės paramos sudarė parama „Maisto bankui“. Kiekvieną mėnesį organizacijos globojamiems žmonėms prekybos tinklas skiria maisto produktų, taip pat kartu vykdomi rudens ir pavasario aukojimo projektai.

Dėmesys ir parama „Maltos ordino pagalbos tarnybos“ vaikų dienos centrams, kalėdinis meškučių dirbtuvių projektas su „Maltos ordinu“ ir „SOS vaikų kaimais“, vaikams su specialiaisiais poreikiais dovanotos delfinų terapijos, 13 metų trunkantis bendradarbiavimas su fondu „Mamų unija“, sklandžiai tęsiamos „SOS vaikų kaimų Lietuvoje“ ir „Ankstukų“ aukojimo akcijos – visa tai atskleidžia bendrovės pastangas padėti tiems, kuriems labiausiai reikia pagalbos.

Dėl to „Maxima“ greitai reagavo į sudėtingą situaciją, pernai susiklosčiusią Lietuvos pasienyje. „Maxima“ perdavė „Lietuvos Raudonajam Kryžiui“ konservų, higienos reikmenų ir kitų būtiniausių daiktų už beveik 65 tūkst. eurų – visa tai buvo išdalinta migrantų šeimoms su vaikais.

Puoselėjo tradicijas ir stiprino pasitikėjimą

Rekordinis pernai buvo „Lietuvos Maximalistų“ stipendijų fondas – pasiekė 90 tūkst. eurų. „Lietuvos Maximalistu“ pernai tapo 101 moksleivis, o iš viso gauta daugiau kaip 600 paraiškų.

Didelio populiarumo sulaukė ir kita tradicinė iniciatyva–konkursas „Mes – bendruomenė“. Miestų ir miestelių bendruomenėms pernai skirta 100 tūkst. eurų, kad jos galėtų kurti alternatyvias edukacijos, laisvalaikio ir pramogų erdves, didindamos neformaliojo mokymosi ir užimtumo galimybes. Lėšos skirtos keturiolikos bendruomenių projektų visoje Lietuvoje įgyvendinimui.

„Kasmet vis labiau jaučiame, kad esame bendruomenių dalis. Pradėdami nuo savęs kartu su 12 tūkst. savo darbuotojų kuriame geresnę aplinką, suteikiame impulsą klientams ir partneriams. Esame išvien, kai tenka spręsti sudėtingus iššūkius. Skaidrumu ir atvirumu stipriname pasitikėjimą vieni kitais“, – praėjusius veiklos metus apibendrina „Maxima LT“ generalinis direktorius T. Rupšys. Pasak vadovo, įmonė yra pasiryžusi dėti visas pastangas, kad jos veikla atitiktų darnumo, aplinkosaugos, išteklių tausojimo ir tvaraus augimo principus. Tai ne tik leidžia prisidėti prie bendruomenių gerovės, planetos išsaugojimo, bet ir kuria pridėtinę vertę pačiam verslui.

Visą ataskaitą rasite: Mums rūpi | MAXIMA

Apie prekybos tinklą „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia daugiau nei pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba daugiau nei 12 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 400 tūkst. klientų.

Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai“

Parašykite komentarą