Prie ilgalaikės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ iniciatyvos „Lietuviškas maistas – geriausias pasirinkimas“ prisijungė nauja narė – Lietuvos daržovių augintojų asociacija. Minėta iniciatyva lietuviškas prekybos tinklas siekia sutelkti jėgas su šalies ūkininkais ir gamintojais, siekiant gausinti lietuviškų maisto prekių, pagamintų iš lietuviškų žaliavų, pasiūlą bei paklausą.
Šiandien ilgalaikė iniciatyva „Lietuviškas maistas – geriausias pasirinkimas“ buvo įtvirtina pasirašant bendradarbiavimo tarp Lietuvos daržovių augintojų asociacijos (LDAA) ir lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ deklaraciją. Savo pritarimą įmonės vardu išreiškė Vilma Drulienė, „Maximos“ komercijos vadovė bei LDAA direktorė Zofija Cironkienė ir LDAA valdybos pirmininkė Daiva Šateikienė.
„Mūsų klientams svarbi jų vartojamų produktų kilmė, ypatingai – daržovių. Dažnas su nekantrumu laukia būtent šviežio lietuviškų daržovių derliaus. Tuomet skuba gaminti patiekalus iš pirmųjų, šviežių lietuviškų daržovių. Nors būtent lietuviškų daržovių paklausa aktuali išlieka visus metus. Lietuvišką produkciją mūsų klientai vertina dėl jos natūralumo, gerų skoninių savybių, taip pat ir norėdami palaikyti vietinius gamintojus, ūkininkus“, – kalba Vilma Drulienė.
Pasirašytoje deklaracijoje skelbiama, kad augintojai, gamintojai bei prekybos tinklas „Maxima“ ieškos galimybių kurti kuo palankesnes sąlygas vietinės produkcijos – lietuviškų daržovių – realizacijai ir asortimento plėtrai. Taip pat bus bendradarbiaujama skatinant kokybės, saugumo ir tvarumo standartų diegimą, išlaikant ir didinant lietuviškų maisto prekių kokybę, tuo prisidedant prie viso maisto sektoriaus konkurencingumo augimo. Vienu iš deklaracijos tikslų taip pat nurodomas ir siekis pagal galimybes auginti ir realizuoti daugiau ekologiškų daržovių, tuo prisidedant prie Lietuvos visuomenės sveikatinimo.
„Turime visas galimybes vartotojams tiekti ekologiškas, aukštos kokybės, išaugintas pagal tausojančias auginimo schemas, ir įprastines, bet ne mažiau kokybiškas, daržoves. 25-erius metus kartu augome ir stiprėjome. O dabar mūsų laukia dar vienas iššūkis – gausinti daržovių asortimentą. Tai gera niša smulkiems daržovių augintojams ir jų kooperatyvams. Pasirašydami šią deklaraciją, mes tikime, kad prekybos tinkle „Maxima“ visus metus, ir ypač pavasarį, prioritetas bus teikiamas Lietuvoje užaugintoms daržovėms, o ir augintojai didins jų pasiūlą“, – sako Zofija Cironkienė, Lietuvos daržovių augintojų asociacijos direktorė.
Lietuvos daržovių augintojų asociacija vienija 111 narių – smulkius ir stambius daržovių augintojus Lietuvoje, augintojų ir prekinio paruošimo bei realizavimo kooperatyvines bendroves ir agrofirmas.
„Atstovaudami lietuvišką prekės ženklą, vertiname šią iniciatyvą ne tik todėl, kad lietuviškos produkcijos vartojimo skatinimas teigiamai atsilieps lietuviškų gamintojų konkurencingumo augimui, tačiau taip pat dėl to, kad tokiu būdu prisidėsime prie aukštesnės misijos – edukuosime vartotoją renkantis maisto produktus. Ne paslaptis, kad lietuviška produkcija, užauginama ar pagaminama arčiau namų, yra šviežesnė, jos transportavimo kelias – trumpesnis. Todėl galimybė visus metus įsigyti lietuviškų daržovių prekybos centruose mus artina prie sveikesnių mitybos įpročių“, – dalinasi „Kietaviškių“ verslo plėtros vadovas Karolis Montvila.
Jam pritaria ir Z. Cironkienė. „Remiantis Eurostato duomenimis, 2017 m. daugiausiai gyventojų bent kartą per dieną valgančių daržovių buvo Airijoje ir Belgijoje. Lietuva pagal šiuos skaičiavimus buvo paskutiniame penketuke, nors daržovės turi sudaryti mūsų mitybos pagrindą. Jas valgydami gauname skaidulinių medžiagų – maisto gerosioms bakterijomis mūsų organizme. Esame tikri ir vertiname tai, kad iniciatyva „Lietuviškas maistas – geriausias pasirinkimas“ prisidės ir prie daržovių vartojimo skatinimo“, – dalinasi ji.
Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ analogiškas deklaracijas kviečia pasirašyti ir kitas maistą gaminančias Lietuvos įmones vienijančias organizacijas.
Šiuo metu „Maxima“ aktyviai bendradarbiauja su beveik 900 gamintojų ir tiekėjų iš visos Lietuvos. Lietuviškos prekės sudaro apie 80 proc. šviežio maisto skyrių asortimento ir net 7 iš 10 „Maximos“ parduotuvėse nuperkamų šviežio maisto prekių yra lietuviškos.
Šviežias, lietuviškas daržoves į „Maximos“ parduotuves tiekia beveik 30 daržovių tiekėjų visoje šalyje. Asortimente galima rasti per 100 skirtingų daržovių ir jų įpakavimų. Vien šiemet „Maximos“ parduotuvėse klientai įsigijo 11 tūkst. tonų lietuviškų daržovių.
Apie bendrovę „Maxima“
Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose dirba apie 15 tūkst. darbuotojų ir kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.
Pranešimą paskelbė: Aistė Gražytė, UAB „Fabula ir partneriai”