Verslas

„Litgrid“ į Lietuvą atgabeno antrąjį energetinę nepriklausomybę stiprinantį  autotransformatorių

Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorė „Litgrid“ į Lietuvą atgabeno antrąjį itin galingą autotransformatorių, skirtą Lietuvos ir Lenkijos elektros sistemų jungties „LitPol Link“ išplėtimui. Šis šalies energetinę nepriklausomybę didinantis projektas yra vienas svarbiausių Lietuvai siekiant sinchronizacijos su kontinentinės Europos tinklais.

„LitPol Link“ išplėtimui iš viso reikalingi trys tokie autotransformatoriai. Pirmasis Lietuvą pasiekė gegužės viduryje, o trečiojo laukiama vasaros pabaigoje.

„Pirmasis autotransformatorius šiuo metu montuojamas „LitPol Link“ keitiklių stotyje ir jau neužilgo šalia jo bus įrengtas ir antrasis. Tai itin svarbus žingsnis, kadangi sumontavę du autotransformatorius, techniškai turėsime galimybę prireikus veikti sinchroniniu režimu su Lenkijos elektros energetikos sistema. Trečiojo autotransformatoriaus funkcija bus rezervinė. Taigi, antrojo autotransformatoriaus įrengimas padidins Lietuvos elektros sistemos saugumą ir savarankiškumą ir tai yra svarbus žingsnis sinchronizacijos projekto įgyvendinimo link“, – teigia „Litgrid“ generalinis direktorius Rokas Masiulis.

410/345/10,5 kV, 600 MVA galios autotransformatorius pagamintas „General Electric“ gamykloje Gebzėje, Turkijoje. Penktadienį jis buvo atplukdytas į Klaipėdos jūrų uostą. Kaip ir pirmasis įrenginys, Klaipėdos konteinerių terminale jis buvo pakrautas į baržą ir plukdomas Nemunu iki Kauno krovinių uosto. Kaune 164 tonas sveriantis autotransformatorius buvo perkeltas ant vilkiko ir specialios platformos sąstato, kuris antradienį ryte nugabeno krovinį į Alytaus rajone esančią „LitPol Link“ keitiklių stotį.

Iš viso „LitPol Link“ bus sumontuoti trys tokie autotransformatoriai. Be jų įrengimo, aukštos įtampos nuolatinės srovės jungties „LitPol Link“ išplėtimo projektas apima 400/330/10 kV Alytaus pastotės 400 kV skirstyklos bei 330/110/10 kV Alytaus pastotės 330 kV skirstyklos išplėtimą, 330 kV ir 110 kV elektros linijų rekonstrukciją. Bendros projekto investicijos siekia 22,5 mln. Eur, projektas iš dalies finansuojamas iš ES Europos infrastruktūros tinklų priemonės.

Įrengti autotransformatorius reikia tam, kad po sinchronizacijos 2025 metais „LitPol Link“ jungtis galėtų veikti sinchroniniu režimu su Lenkijos tinklais. Šalia Alytaus esanti elektros infrastruktūra – kertinė visam sinchronizacijos projektui, kadangi būtent „LitPol Link“ jungtis užtikrins kontinentinės Europos ir Baltijos šalių tinklų darbą sinchroniniu režimu. 

„LitPol Link“ jungties išplėtimas yra vienas iš 14 Vyriausybės patvirtintų ypatingos valstybinės svarbos sinchronizacijos projektų, kurie apima naujos jūrinės jungties su Lenkija „Harmony Link“ statybą, 3 sinchroninių kompensatorių įrengimą, vidinių tinklų stiprinimą ir sistemos valdymo bei IT tobulinimą.

Šiuo metu 3 iš sinchronizacijos projektų jau yra įgyvendinti. Tai 330 kV Bitėnų transformatorių pastotės išplėtimas, 110 kV linijos Pagėgiai-Bitėnai statyba ir 330 kV linijos Lietuvos elektrinė-Vilnius rekonstrukcija. Iš viso šiuo metu baigta daugiau nei ketvirtadalis visų sinchronizacijai reikalingų darbų.

Iki šiol Lietuva, Latvija ir Estija kartu su Rusija ir Baltarusija veikia IPS / UPS sistemoje, kurioje elektros dažnis centralizuotai reguliuojamas Rusijoje. Prisijungimas prie kontinentinės Europos tinklų ir veikimas sinchroniniu režimu su Lenkija, Vokietija ir kitomis kontinentinės Europos valstybėmis bus užtikrintas ne vėliau nei 2025 m.

Pranešimą paskelbė: Tadas Markevičius, AB Litgrid

Rekomenduojame
 
REIMA Stemu Black 36
 
Crocs™ Classic Glitter Lined Clog Starry Skies Glitter 39,5
 
REIMA Lampi Candy Pink 140
 
REIMA Passo 569408F Black 23
 
Trilliance Shampoo Žvilgesio suteikiantis šampūnas, 1000 ml

Parašykite komentarą