Lietuvos aviacijos įmonių asociacija, reaguodama į Latvijos kapitalo įmonės „Baltijas aviacijas sistemas” siekius gauti valstybinę paramą, atkreipia dėmesį, jog pažadai steigti naujas oro linijas Lietuvoje kol kas lieka tik pažadais ir pabrėžia, kad steigimo procesai užtruko per ilgai, o Latvijos įmonės ketinimai kelia didelių abejonių. Dėl šių priežasčių asociacija suabejojo ir galima Lietuvos valstybės parama šiai naujai steigiamai skrydžių bendrovei. „Šį vasaros skrydžių sezoną, kuomet Lietuva rengiasi itin svarbiam renginiui – krepšinio čempionatui, geresnis susisiekimas su Europa nebus užtikrintas, kaip kad žiemą žadėjo „Baltijas aviacijas sistemas”. Šis pažadas liko neįgyvendintas, ir kol kas Lietuva tenkinasi Susisiekimo ministerijos pritrauktomis pigių oro linijų bendrovėmis. Mes turime ieškoti papildomų būdų, kaip nutiesti reikalingus oro kelius į Europą bei padėti turistams pasiekti mūsų šalį. Šį klausimą sprendžia tarpinstitucinė darbo grupė, vienijanti Susisiekimo, Ūkio, Užsienio reikalų ministerijų, Turizmo departamento, verslo atstovus, ieškančius būdų Lietuvos pasiekiamumui užtikrinti”, – teigia Lietuvos aviacijos įmonių asociacijos „Lietuvos aviacija” vadovas Mindaugas Reinikis. Pasak jo, „Baltijas aviacijas sistemas” atvejis liudija, kad užsienio aviacijos įmonės negali užtikrinti ilgalaikių įsipareigojimų sukurti ir išlaikyti Lietuvai reikalingas skrydžių kryptis. „Asociacija mano, kad reikėtų labiau atkreipti dėmesį ir į galimą nacionalinio biudžeto lėšų skyrimą veiklai, kuria siekiama pritraukti užsienio vežėjus. Manome, kad tokiu būdu lėšos būtų tiesiog „išvežamos” iš Lietuvos. Todėl kviečiame atsakingas valstybines institucijas, ketinančias remti užsienio vežėjus, kartu paskatinti ateinančius rinkos dalyvius rinktis Lietuvos aviacijos industrijos įmonių paslaugas, kas bent dalis aviacijos verslo lėšų ir mokesčių atitektų Lietuvai”, – sakė Mindaugas Reinikis. Pasak jo, šiuo metu daugiau apie 80 Lietuvos aviacijos ir turizmo pramonės įmonių kartu sugeneruoja apie 1,5 mlrd. litų pajamų ir įdarbina iki 5000 darbuotojų Lietuvoje. Šios įmonės nemaža dalimi gyvena iš eksporto, aptarnaudamas kitų šalių rinkas. Tai sudaro apie 2 proc. BVP. Apie asociaciją 2010 metais įkurta Lietuvos aviacijos įmonių asociacijos „Lietuvos aviacija” jungia 17 bendrovių, kurios yra registruotos Lietuvoje. Neseniai prie asociacijos prisijungė „Lietuvos aviacijos pramonės įmonių asociacija” su visais savo nariais. Šis veiksmas sąlygojo, kad „Lietuvos aviacija” tapo visų privačių su aviacijos verslu susijusių įmonių atstovė. Asociacijos pagrindinis tikslas koordinuoti Asociacijos narių veiklą sprendžiant Lietuvos aviacijos vystymo strategiją. Koordinuoti Asociacijos narių veiklą, sprendžiant ekonominius, techninius ir socialinius klausimus susijusius su oro uostų infrastruktūros modernizavimu ir reformomis. Skatinti, kartu su valstybinėmis institucijomis, Asociacijos narių profesinį rengimą ir kvalifikacijos kėlimą, tarpininkauti gaunant aviacijos ir oro turizmo įmonių veiklai reikalingus leidimus ir licencijas. Rengti reguliarius susitikimus su LR Seimo, Vyriausybės, Susisiekimo ministerijos atstovais, kitų valstybės įmonių ir privačių kompanijų vadovais, nuo kurių sprendimų priklauso aviacijos pramonės vystymasis, ir Asociacijai aktualius klausimus. Asociacijos nariais yra kompanijos „Helisota”, Litcargus”, „Aeroservisas”, Small Planet Airlines” ir kitos įmonės.