Verslas

Lietuvių įpročiai: perka mažiausiai vaisių ir daržovių, bet labiausiai vertina vietinę produkciją

Lyginant su kitomis Baltijos šalimis, pirkėjai Lietuvoje labiausiai vertina lokaliai užaugintą ir pagamintą produkciją, tačiau vaisių ir daržovių dalis pirkinių krepšelyje – pati mažiausia. Tokius pirkėjų įpročius atskleidžiančius rezultatus parodė specialus prekybos tinklo „Rimi“ projektas – lojalumo kortelių turėtojams suteikta galimybė peržiūrėti individualizuotą apsipirkimo statistiką už visus 2021 metus. Tikimasi, kad ši nauja funkcija padės pirkėjams priimti tvaresnius, sveikatai ir kasdienybei palankesnius sprendimus.

Išaugęs dėmesys įpročių analizei

Pasak „Rimi Lietuva“ ryšių su klientais valdymo vadovės Karolinos Pareigytės-Kvieskienės, apsipirkimo duomenų analitika neša naudą tiek verslui, tiek pirkėjams – tampa svarbia komunikacijos su klientais dalimi ir padeda pirkėjams suprasti jų pačių įpročius. „Pastaruoju metu tiek Lietuvoje, tiek kitose šalyse pastebime tendenciją, kad pirkėjai vis daugiau domisi asmenine statistika, analizuoja savo išlaidas ir kitus įpročius. Todėl tikimės, kad ir duomenis, kuriuos jiems paruošėme kaip 2021 metų apžvalgą, jie priims smalsiai. Asmeninių pirkimo įpročių duomenys pirkėjus gali nustebinti, pateikti naujų, netikėtų įžvalgų“, – sako K. Pareigytė-Kvieskienė.

Specialistė pabrėžia, kad „Rimi“ daug dėmesio skiriama duomenų apsaugos reikalavimų užtikrinimui – duomenys renkami ir analizuojami gerbiant bei užtikrinant pirkėjų privatumą. Elektroniniu paštu individuali apžvalga teikiama tik turint pirkėjo sutikimą gauti bendrovės naujienlaiškius – jis suteikiamas registruojantis dalyvauti lojalumo programoje. Sutikimą pirkėjas gali bet kada atšaukti. Naujienlaiškių nenorintys gauti klientai metų statistikos apžvalgą vis viena gali matyti savo lojalumo programos paskyroje internete.. Remdamasis sėkmingais tokių įmonių kaip „Spotify“ ar „Bolt“ pavyzdžiais, prekybos tinklas viliasi prisidėti prie teigiamo pokyčio savo pirkėjų kasdienybėje.

„Kai kurių faktų apie realius pirkėjų įpročius rodymas gali turėti įtakos jų elgesiui ir paskatinti protingesnius, tvaresnius sprendimus. Pavyzdžiui, parodome klientui, kad apsipirkdamas jis dažniausiai perka plastikinius maišelius ir tai daro vidutiniškai dažniau nei kiti klientai – tai gali paskatinti klientą kitą kartą rinktis popierinį arba medvilninį maišelį. O toks faktas, jog jis patenka tarp TOP 5 proc. perkančių daugiausiai vaisių ir daržovių gali padėti klientui išlaikyti gerą įprotį ir toliau. Todėl stengiamės palengvinti kiekvieną savo pirkėjų dieną padėdami jiems priimti palankesnius sprendimus. Ši metų apžvalga gali prie to prisidėti“, – tikina K. Pareigytė-Kvieskienė.

Lietuviai ištikimi vietinei produkcijai

Įvertinus 2021 m. apžvalgos rezultatus, išryškėjo net kelios lietuvių įpročių tendencijos. Pavyzdžiui, 43,9 proc. visų Lietuvos „Rimi“ lojalumo programos naudotojų vidutinio pirkinių krepšelio sudarė vietinė produkcija, o beveik trečdalis – 29,8 proc. – pirkėjų pusę savo pirkinių krepšelio užpildo lokaliai užaugintais ir pagamintais gaminiais.

Tiesa, nors lietuviai ištikimiausi vietinei produkcijai, perka mažiausiai vaisių ir daržovių, taip pat mažiausiai vertina įvairovę – Latvijoje vidutinis pirkėjas išbando net 225 skirtingus produktus, kai Lietuvoje šis skaičius tesiekia 121.

Naująją funkciją jau įvertino ir klientai – apklausti pirkėjai teigė, kad apžvalgos rezultatai paskatino persvarstyti savo įpročius ir stengtis tobulėti. „Jau kurį laiką vykdome skirtingus projektus, kurių pagrindinis tikslas – kuo labiau suprasti pirkėją ir rasti būdų, kaip dar geriau patenkinti jo poreikius. Tai rodo ir mūsų asmeninių pasiūlymų projektas, kurį pradėjome pirmieji rinkoje ir toliau jį vystome. Stengiamės po kiekvieno naujo projekto išgirsti pirkėjų lūkesčius, tad susipažinus su naujojo projekto rezultatais, kviečiame palikti savo atsiliepimą – pirkėjų idėjos ir mintys leidžia mums rasti geriausius sprendimus ir pasiūlyti tai, ko labiausiai reikia“, – sako K. Pareigytė-Kvieskienė.

Parašykite komentarą