Verslas

Lietuviška įmonė „Teknom“ įgyvendina dviejų Ukrainos traukinių kapitalinį remontą

Lietuvos inžinerinių paslaugų bendrovė „Teknom“ sėkmingai įsitraukė į bendrą projektą su viena garsiausių traukinių gamybos ir techninės priežiūros įmonių Europoje „Škoda Transportation group“. Profesionalų komandai iš Lietuvos buvo patikėta dalis dviejų Ukrainos traukinių atnaujinimo darbų.  

„Tai pirmas tokio masto mūsų projektas Ukrainoje ir puiki galimybė su partneriais „Škoda Transportation“ grupės įmone „Škoda Pars“ dalytis žiniomis ir patirtimi. Bendradarbiaujame su tarptautinio lygio profesionalais, taikome pažangius inžinerinius sprendimus ir technologijas. Jaučiame partnerių pasitikėjimą ir norą augti kartu – tai yra geriausias mūsų veiklos įvertinimas, įkvepiantis naujų ambicijų“, – sako „Teknom“ vadovas Darius Sunklodas.

Dėl karo darbus teko nukelti

Modernūs dviaukščiai elektriniai EJ675 serijos traukiniai buvo pagaminti kone prieš dešimtmetį, kad pagerintų susisiekimą tarp Ukrainos miestų per Europos futbolo čempionatą, ten vykusį 2012 metais. 1520 mm vėžei pritaikytus šešių vagonų, 636 vietų keleivinius traukinius Ukrainos geležinkelių bendrovės užsakymu pagamino „Škoda Vagonka“ ir „Škoda Transportation“ įmonės.

Per beveik dešimtį trukusį eksploatacijos laikotarpį nemaža dalis riedmenų, mazgų ir dalių susidėvėjo, todėl atėjo laikas traukinius atnaujinti. Kapitalinio remonto darbams buvo pasirinkta traukinį pagaminusi bendrovė iš Čekijos, kuri 40 proc. numatytų rbų atlikti patikėjo didelę patirtį tokio tipo riedmenų techninio aptarnavimo ir sertifikuotus specialistus turinčiai „Teknom“ įmonei.

Pirmąjį traukinį Ukrainoje pavyko atnaujinti ir paleisti dar 2021 metų pabaigoje. Nors įmonė susidūrė su nemenkais iššūkiais dėl pandemijos, patirtis ir darnus bendradarbiavimas su tiekėjais ir partneriais leido projektą vykdyti pagal iš anksto sudarytą planą.

Antrojo traukinio paleidimas buvo suplanuotas iki 2022 metų gegužės mėnesio pabaigos, tačiau visą pasaulį sukrėtęs ir besitęsiantis Rusijos pradėtas karas Ukrainoje tiesiog sustabdė vykusius darbus pačią pirmąją jo dieną. Iškilo daug logistikos sunkumų, paruoštus komponentus dėl saugumo teko grąžinti į sandėlius Lietuvoje.

„Nežinomybė, kaip viskas klostysis toliau, sukėlė daug dvejonių ir nerimo. Kaip ir bet koks kitas verslas, turintis ryšių su Ukraina, nerimavome dėl investicijų ir projekto likimo, nekalbant apie žmogiškus jausmus ir išgyvenimus. Tačiau praėjus keletui mėnesių ir šiek tiek nurimus karo veiksmams Kijive, su dideliu Ukrainos kolegų ryžtu buvo pradėta diskusija pratęsti darbus“, – sako D. Sunklodas.

Šiuo metu paskutiniai remontui reikalingi komponentai jau yra nugabenti į Ukrainą ir, kiek leidžia sąlygos, yra pradėti darbai.

 „Europos standartus atitinkantys, techniškai tvarkingi ir vizualiai patrauklūs traukiniai netrukus vėl galės riedėti iš vieno Ukrainos miesto į kitą“, – teigia bendrovės „Teknom“ vadovas.

Geležinkeliams tenka strateginis vaidmuo

Vos prasidėjus karui, geležinkeliai tapo viena iš pagrindinių žmonių evakuacijos ir pervežimo į saugesnius regionus priemonių. Po kapitalinio remonto 2022 metų pradžioje paleistas pirmasis traukinys jau pervežė tūkstančius Ukrainos piliečių.

Aleksandras Kovalčiukas,  Kijievo Elektros Vagonų Remonto gamyklos generalinio direktoriaus pavaduotojas, atsakingas už naujų projektų plėtrą ir lokomotyvų parko modernizavimą, papildo, kad geležinkeliais iš karo nuniokotų regionų į saugesnes vietoves buvo pergabenta 90 proc. pabėgėlių. Specialūs evakuacijos traukiniai Ukrainos vakarinėje dalyje, nepaisydami agresoriaus raketų ir artilerijos atakų, padėjo moterims ir vaikams saugiai pasiekti Lenkiją, be to, geležinkeliu Ukrainos ginkluotosioms pajėgoms gabenami milžiniški kiekiai įrangos.

„Ukrainos geležinkeliai atlieka strateginį vaidmenį, spartindami pergalę prieš Rusiją. Šiuo sunkiu karo metu mūsų partneriai Lietuvoje, bendrovė „Teknom“, remia ir padeda remontuoti dviaukščius elektrinius „Škoda“ traukinius. Profesionalus „Teknom“ požiūris ir gebėjimas operatyviai spręsti sudėtingas užduotis pagreitina elektrinio traukinio rekonstrukciją bei paleidimą komerciniam naudojimui. Glaudžiai bendradarbiaudami su mūsų draugais lietuviais, tikimės jau netrukus į darbą grąžinti ir antrąjį dviaukštį gražuolį, kuris atliks sudėtingą bei karo metu būtiną darbą“, – teigia A. Kovalčiukas.

Anot jo, dėl didelio keleivių skaičiaus ir patogumo elektriniai EJ675 serijos traukiniai yra itin paklausūs, o jų konstrukcija leidžia greitai atlikti techninę priežiūrą. Tai leidžia iki minimumo sutrumpinti laiką tarp maršrutų .

Apie įmones

„Teknom“ yra suteikti ISO 9001:2015, ISO 14001:2015 atitinkantys vadybos ir aplinkosaugos standartai, „TRACE“ (angl. TRACE | Raising the Standard of Anti-Bribery Compliance) sertifikatas, ji priklauso Lietuvos verslo konfederacijai ir Lietuvos gynybos ir saugumo pramonės asociacijai, taip pat „Verslo klubai“ bendruomenei.

Bendrovės „Teknom“ ryšiai su Čekijos inžinerijos pramonės milžinu užsimezgė per tarptautinę parodą 2003 metais. „Baltijos regionas yra įdomus „Škoda Vagonka“ ir kitoms „Škoda Transportation“ grupės įmonėms. Ilgametis bendradarbiavimas ir partnerystė yra abipusiškai naudinga, padeda vystyti bei modernizuoti geležinkelių infrastruktūrą regione, taikant gerąsias kitų Europos šalių praktikas ir šiuolaikiškus techninius sprendimus“, – pastebi D. Sunklodas ir priduria, kad pažangūs partneriai rodo pavyzdį, kur link turėtų eiti lietuviška įmonė. Jau dabar „Teknom“ dirba daugiausia su elektrine trauka varomais traukiniais ir prisideda prie svarbių permainų transporto sektoriuje – geležinkelio elektrifikavimas reikšmingai mažina oro taršą, o krovinių pervežimo elektrine trauka savikaina yra mažesnė nei dyzeline trauka. Ne veltui Europos Komisija 2021 metus buvo paskelbusi Europos geležinkelių metais ir skatina geriau išnaudoti infrastruktūros tinklą, prisidėti prie ES Žaliojo susitarimo tikslo, kad iki 2050 metų būtų pereita prie neutralios klimatui ekonomikos.

Sutartis dėl elektrinės traukos traukinių įsigijimo su „Škoda Vagonka“ šiuo metu yra pasirašiusios Estijos ir Latvijos geležinkelių bendrovės, o Lietuvoje nuo 2008 metų eksploatuojami dviaukščiai elektriniai traukiniai kurių LTG grupė turi 13 vienetų ir perveža keleivius Vilnius-Kaunas-Vilnius bei Vilnius-Trakai-Vilnius maršrutais. Šio tipo traukiniai važiavo ir iš Vilniaus į Minską kol nebuvo nutrauktas susisiekimas su Baltarusija. 

 „Škoda Transportation“ grupė, kuriai priklauso įmonė „Škoda Vagonka“, skaičiuoja, kad per pastaruosius 15 metų pagamino ir savo klientams pristatė apie 150 elektrinių traukinių, skirtų riedėti įvairiais atstumais. Be Lietuvos ir Ukrainos, šių traukinių taip pat yra Čekijoje (88 vnt.), Slovakijoje (29), Vokietijoje (6) ir kitose šalyse.

Pranešimą paskelbė: Dominykas Jakštas, UAB „Fabula ir partneriai“

Parašykite komentarą