Buitis, Namai

Lietuviai vis daugiau perka internetu

Kalbant apie vartotojų apsipirkimo įpročius, šia tema daroma vis daugiau tyrimų, parašoma vis daugiau straipsnių. Vienas tokių tyrimų – apie lietuvių apsipirkimo įpročius internete. Pastebima, kad mūsų tautiečiai, lyginant su latviais ir estais, drabužių internetu perka bene daugiausia. Tačiau atsiranda vis dar yra žmonių, kurie internetu pirkti baiminasi, tad tradicinės parduotuvės sako klientų stygiaus nepajutusios iki šiol.

Teigiama, kad vienas didžiausių trūkumų, susijusių su internetine prekyba drabužiais ir avalyne, yra tas, kad prekių negalima pasimatuoti ir pačiupinėti. Tačiau lietuviams tai nė motais, nes drabužiai internetu sulaukia pirkėjų dėmesio: tai labai aktualu taupantiems laiką ir nemėgstantiems vaikštinėti po parduotuves. Prieš dvejus metus bendrovė „Sprinter“ atliko tyrimą, kuris parodė jog drabužiai internetu yra perkamiausia virtualiojoje erdvėje prekė. Drabužių nuperkama netgi daugiau nei kompiuterių ir elektronikos prekių.

Tokie pokyčiai reiškia kelis pagrindinius dalykus. Pirma, pirkdami internetu žmonės turi daugiau drąsos, keičiasi požiūris, nes drabužiai nuperkami nesimatavus. Dar vienas svarbus dalykas – žmonės jaučia kainų skirtumus, nes internete prekės šiek tiek pigesnės. Pastebima, kad drabužiai, perkami internetu, ypač išpopuliarėjo per sunkmetį, o žmonių apsisprendimą, pirkti ar ne, labiausiai nulemia prekių kaina.

Kai prieš dvejus ar trejus metus specializuotų madingomis prekėmis ir drabužiais prekiaujančių el. parduotuvių buvo vos iki dešimties, tai šiandien jų skaičius padidėjo net kelis kartus. Nors parduotuvių pridygo kaip grybų po lietaus, jų savininkai teigia nejaučiantys pernelyg didelės konkurencijos. Gal todėl, kad rinkoje išliko stipriausieji, o siūlę prastesnės kokybės, mažiau madingus ar ne tokius gražius drabužius buvo priversti stabdyti savo veiklą.

Taip pat išliko tos parduotuvės, kurių asortimentas yra gausiausias: pavyzdžiui, asmuo vienoje parduotuvėje nori nusipirkti kelias prekes, jį domina ir suknelės internetu, ir kasdieniai drabužiai, tinkantys dėvėti į darbą, sporto bei laisvalaikio apranga ir taip toliau. Norint pritraukti klientų, reikia taikyti ir įvairias akcijas, nuolaidas, lojalumo programas, padeda ir socialiniai tinklai bei reklama juose: tinkamai išnaudojus visas rinkodaros priemones, galima pasiekti visai neblogų rezultatų.

Parašykite komentarą