Net trims iš keturių lietuvių kokybiškas maistas pirmiausia atrodo tas, kuris šviežias, rodo greito aptarnavimo restoranų tinklo „McDonald‘s“ užsakymu atlikta internetinė apklausa. Rinkdamiesi produktą dauguma tautiečių didelį dėmesį skiria ir jo sudėčiai. Net 68 proc. lietuvių kokybišku laiko tik sveiką maistą arba tokį, kuris savo sudėtyje neturi sintetinių priedų. Apklausos rezultatai taip pat sugriovė mitą, jog moterims sveika mityba rūpi labiau nei vyrams. Šių metų vasarį atliktoje apklausoje respondentų buvo prašoma nurodyti savybes, kuriomis, jų nuomone, turi pasižymėti kokybiškas maistas. Dauguma atsakiusiųjų teigė, jog jiems svarbiausia, kad maistas būtų šviežias, sveikas ir neturėtų sudėtyje sintetinių priedų, vadinamųjų „E“. Įdomu, kad maisto skonis lietuviams nėra toks svarbus – jį kaip kokybės kriterijų nurodė tik 35 proc. apklaustųjų. Panašiai tiek respondentų kokybišku laiko Lietuvoje pagamintą ir užaugintą maistą, o maistinė produkto vertė rūpi vos trečdaliui apklaustųjų. „McDonald’s“ rinkos vadovės Lietuvai Virginijos Girulskos teigimu, nesunku buvo nuspėti, jog pagrindiniu kokybiško maisto kriterijumi šalies gyventojai laiko šviežumą. Tačiau mano, kad ne mažiau svarbi yra ir maisto sudėtis bei jo maistinė vertinė. „Dėl to restoranuose jau penktus metus nurodome patiekalų sudėtį ir maistines vertes – kad mūsų lankytojams nesunku būtų rinktis ir subalansuoti savo mitybą. Taip pat patiekiame ne daugiau kaip prieš 10 min. pagamintą maistą, sumuštiniams naudojame šimtaprocentinę, tik druska ir pipirais pagardintą, jautieną, o salotas mums augina Lietuvos ūkininkai“, – pasakoja V. Girulska. Apklausa taip pat paneigė stereotipą, kad sveika mityba rūpinasi tik dailiosios lyties atstovės – net 71 proc. apklaustų vyrų nurodė, kad kokybiškas maistas privalo būti sveikas, o taip manančių moterų buvo 6 proc. mažiau. Vis dėlto nuomonė, jog moterys didesnės gurmanės, pasitvirtino: maisto skonis yra svarbus net 42 proc. moterų ir tik kiek mažiau nei trečdaliui vyrų. Skonines maisto savybes itin vertina jaunesni respondentai – keturi iš dešimties 15–19 metų atsakiusiųjų kokybišku laiko skanų maistą. Jaunimui taip pat labiau rūpi produktų maistingumas – jis svarbus net 42 proc. jauniausios amžiaus grupės apklaustųjų, o 40–50 metų gyventojai tam didelės reikšmės neteikia. Kaip rodo apklausa, didžiausiais patriotais gali būti laikomi šiauliečiai – net 40 proc. jų svarbu, kad maisto produktas būtų pagamintas ar užaugintas Lietuvoje. Didžiausi sveikuoliai yra Klaipėdos bei Panevėžio gyventojai, kuriems labiausiai rūpi maisto sudėtis. Sveika mityba labiau rūpi aukštesnes pajamas gaunantiems respondentams – tik kiek daugiau nei pusė apklaustųjų, kurių mėnesinės pajamos mažesnės nei 600 litų, nurodė, kad jiems svarbu, jog maistas būtų sveikas. Paklausti, kokią mėsą dažniausiai renkasi, dauguma respondentų (80 proc.) nurodė vištieną bei kiaulieną (75 proc.). Vos penktadalis lietuvių į savo racioną įtraukia jautieną ar kalakutieną, o žvėriena, veršiena bei ėriena mūsų šalyje apskritai nepopuliarios – jas vartoja mažiau nei 5 proc. apklaustųjų. Apie apklausą Internetinę apklausą „McDonald‘s“ užsakymu šių metų vasario 7¬–12 dienomis atliko „OmnicomMediaGroup“. Iš viso buvo apklausti 1004 respondentai, iš kurių 522 (52 proc.) buvo moterys, o 482 (48 proc.) – vyrai. Respondentų amžius svyravo nuo 15 iki 50 metų, daugiausiai (33 proc.) apklaustųjų buvo 20–29 metų amžiaus. Net penktadalis apklaustųjų – vilniečiai, tačiau nemaža dalis (beveik 40 proc.) atsakiusiųjų buvo ir iš kitų didžiųjų miestų bei kaimo vietovių (21 proc.). Daugumos apklaustųjų (72 proc.) mėnesio pajamos neviršija 2 tūkst. litų. Plačiau apie „McDonald‘s“ Kasdien „McDonald‘s“ restoranuose Lietuvoje apsilanko beveik 11 tūkst. lankytojų. 2010 metais šalies „McDonald‘s“ restoranuose apsilankė beveik 4 mln. lankytojų. Šiuo metu Baltijos šalyse veikia 27 „McDonald’s“ restoranai – 9 Lietuvoje, 8 Latvijoje ir 10 Estijoje. Didžiausiam pasaulyje greito aptarnavimo restoranų tinklui „McDonald’s“ priklauso daugiau nei 32 tūkst. restoranų 100 pasaulio šalių. Kiekvieną dieną šiuose restoranuose apsilanko per 60 mln. žmonių. 2011 metais restoranų tinklas švenčia savo 15-ąsias veiklos Lietuvoje metines.