Verslas

Lietuviai įgudo taupyti: išlaidas mažina medžiodami nuolaidas

Nors įprastai lietuviai save apibūdina kaip kuklius ir taupius žmones, prekybos centruose kas mėnesį palieka svarią dalį savo pajamų. Specialistai sako, kad plačiau atverti pinigines lietuvius labiausiai skatina prekybininkų reguliariai siūlomos nuolaidos. Tačiau taip pat sutaria, kad tinkamai planuojant pirkinius ir išlaidas, milžiniški išpardavimai smarkiai padeda sutaupyti.

Asmeninių finansų ekspertės Marijos Bunkaitės teigimu, nagrinėjant lietuvių pirkimo įpročius pastebima amžina kova tarp vis tobulėjančių pardavėjų, siekiančių išnaudoti galimą klientų neracionalumą, ir pirkėjų, vis bandančių priimti racionalius sprendimus.

Tuo tarpu PC „Europa“ vadovė Rasa Vileikytė pastebi, kad išpardavimai – puikus būdas smarkiai sumažinti savo išlaidas ir apsirūpinti būtiniausiomis prekėmis. Vadovei antrina ir parduotuvių tinklo „Douglas“ atstovė Jūratė Kurilienė, pabrėžianti, kad didieji išpardavimai – išeitis stengiantis sutaupyti šventiniu laikotarpiu.

Išskyrė pirkėjų tipus

Asmeninių finansų ekspertė M. Bunikaitė išskiria 5 finansinius žmonių tipus: tai smarkiai taupyti linkę kaupikai, sau nieko negailintys išlaidūnai, investuoti linkę verslininkai, finansų neišmanantys, todėl pinigų prisibijantys vengėjai ir „vienuoliai“, nuo pinigų atsiriboti besistengiantys dėl moralinių paskatų. Dažniausiai vienam žmogui būdingi du finansiniai tipai.

„Verslininkai ir kaupikai labai gerai pasveria kiekvieną pirkinį, juos sunku įtikinti vartoti daugiau, todėl pardavėjams palankesni išlaidūnai ir vengėjai, kurie sprendimus dažnai priima impulsyviai ir grindžia emocijomis. Nuolaidos ir išpardavimai tik dar labiau sužadina jų norą pirkti“, – sako M. Bunkaitė.

Tačiau tai nereiškia, kad noras pirkti yra blogai. Pasak ekspertės, išpardavimai gali tapti ir puikią sąlyga siekiant taupyti: „Tereikia planuoti iš anksto ir nepasiduoti masinei psichozei. Pavyzdžiui, jei kaupikui reikia džinsų, jis iš anksto sužinos rinkos kainas, tada lauks išpardavimo ir rezultate priims pagrįstą sprendimą.“

Kainas mažina daugiau nei perpus

Kad lietuviai išties laukia išpardavimų ir moka jais tinkamai pasinaudoti, pastebi ir prekybos centro „Europa“ vadovė Rasa Vileikytė. Dukart per metus prekybos centre vyksta masiniai išpardavimai „Black Friday“, kurių metu parduotuvės pasiūlo nuolaidas 20 proc., 25 proc. ar net iki 50 proc. Tokį išpardavimui prekybos centras pradėjo jau šiandien.

„Ši masinio išpardavimo tradicija atsirado prieš 7 metus, po krizės, kai norėjosi pirkėjams pasiūlyti geras nuolaidas anksčiau nei prasideda sezono išpardavimai. „Black Friday“ išpardavimas rengiamas įsibėgėjus naujų kolekcijų sezonams, keičiant ar papildant prekių asortimentą“, – sako R. Vileikytė.

Pasak vadovės, toks masinis išpardavimas – pirkėjams aiškiai suprantama akcija, todėl įprastai jų į prekybos centrą užsuka bent dvigubai daugiau, o sutaupyti pirkėjams pavyksta dešimtis, kartais net šimtus eurų.

Parduotuvės „Douglas“ prekybos centre „Europa“ vadovės Jūratės Kurilienės teigimu, taupyti ypač aktualu tampa šventiniu laikotarpiu, kuris jau prasidėjo. „Mūsų parduotuvė jau pasiruošusi masiniam išpardavimui ir savaitgalį pirkėjams daugiausia siūlys įsigyti tokių prekių, kurias drąsiai galima dėti po kalėdine egle. Klientas čia visapusiškai išlošia, nes vienu ypu gali ne tik pasinaudoti didžiulėmis nuolaidomis, bet ir pasirūpinti dovanomis artimiesiems, draugams. Didelį dėmesį skirsime lojalumo kortelių turėtojams – jie galės susigrąžinti net 15 proc. išleistų pinigų“, – sako J. Kurilienė.

Perka pagal sezoną

J. Kurilienė neabejoja, kad galimybe sutaupyti per masinį išpardavimą pasinaudos aibė pirkėjų – tikisi net keturgubo antplūdžio, todėl jau pasiruošė: pasirūpino papildomu personalu, plačiu ir gausiu prekių asortimentu, nusiteikė morališkai.

„Tokių išpardavimų metu žmonės perka pastebimai daugiau nei įprasta, be to, dėl nuolaidų dažnai leidžia įsigyti sau tai, ko įprastai nepirktų, nes per brangu. Šįmet per „Black Friday“ siūlysime daugybę nukainotų kūno priežiūrai skirtų produktų rinkinių, skirtingų aromatų kvepalų, kosmetikos“, – vardina vadovė.

Tuo tarpu R. Vileikytės teigimu, per išpardavimus aktualiausios pirkėjams prekės priklauso nuo sezono. „Dažniausiai tai – drabužiai, avalynė, grožio prekės. Paskutinį lapkričio savaitgalį per išpardavimą žmonės ima rūpintis ir kalėdinėmis dovanomis, todėl gausiai perka ir interjerui reikalingas prekes. Per tokias akcijas mūsų centro nuomininkų apyvartos, lyginant su įprastomis dienomis, išauga 5-12 kartų“, – sako R. Vileikytė.

Pasak PC „Europa“ vadovės, masinių išpardavimų metu visos prekybos centre esančios parduotuvės, kavinės ir restoranai susitelkia vienam tikslui – sudaryti palankesnes sąlygas pirkėjams. Todėl „Black Friday“ sutaupyti norintiems pirkėjams tampa didele švente: vyksta loterijos, groja didžėjai, netrūksta vaišių, nemokamą kelionę į prekybos centrą pasinaudojus kodu BLACKFRIDAY17 siūlo pavėžėjimo paslaugą teikianti kompanija „Uber“, nemokamai statyti nuosavus automobilius neribotam laikui leidžiama ir PC stovėjimo aikštelėje.

Pranešimą paskelbė : Jolita Katkutė, Fabula Hill+Knowlton Strategies

Parašykite komentarą