Verslas

Krizė pakirto ir mažųjų rinką

Paveikti smarkiai mažėjančio vartojimo, vaikiškų prekių pardavėjai šiandien gali tik pasvajoti apie dar praėjusių metų viduryje turėtus apyvartų augimus. Vaikiškų prekių rinkos lyderis Baltijos šalyse bendrovė „Kotryna”, siekdama išgyventi krizinį laikotarpį, mažina veiklos sąnaudas ir kardinaliai keičia savo prekybos tinkle parduodamų prekių kainas. Anot bendrovės „Kotryna” komercijos direktorės Sigitos Nanartavičienės, bendrovės valdomo mažmeninės prekybos tinklo, kuris apima „Kotryna”, „Mažylio pasaulis”, „Cipollino”, „Vaikų miestas” parduotuves, apyvartos kritimas, lyginant praėjusių ir šių metų vasario – kovo mėnesius, siekė 33 proc., ir tai yra didžiausias nuosmūkis per pastaruosius penkerius metus. Kaip ir kitas mažmeninės prekybos sritis, taip ir sėkmingą prekybą vaikų prekėmis „pakirto” blogėjanti šalies ekonominė situacija ir vartotojų baimės. Suprantama, jog vaikų prekių rinkos dalyviai nesėdi sudėję rankų ir ieško būdų kaip išgyventi krizės sąlygomis. Populiariausia ir dabar plačiausiai taikoma, deja, jau varginanti pirkėją, pirkimo skatinimo priemonė – įvairios trumpalaikės akcijos. Tai įvertinusi, bendrovė „Kotryna” skatina ne stichišką, o racionalų pirkimą ir mažina paklausiausių prekių kainas visame savo prekybos tinkle. „Atsižvelgdami į šių dienų situaciją bei vartotojų norą įpirkti kokybišką prekę, kardinaliai mažiname būtiniausių vaikiškų prekių kainas visose mūsų „Vaikų miestas”, „Cipollino”, „Kotryna” ir „Mažylio pasaulis” parduotuvėse. Vežimėlių, lovyčių, saugos ir maitinimo kėdučių, kūdikių priežiūros priemonių, drabužėlių naujagimiams kainas sumažinome iki 25 proc. Mūsų noras pirkėjui pasiūlyti pamėgtą kokybišką prekę pigiau yra didžiulis iššūkis mums patiems, tačiau manome, kad optimizavę veiklos sąnaudas, kruopščiai atrinkdami siūlomų prekių asortimentą, išnaudodami gamintojų konkurenciją, šį sau iškeltą tikslą įgyvendinsime sėkmingai” – vylėsi p. Nanartavičienė. Nors Lietuvoje praėjusiais metais gimė beveik 3000 kūdikių daugiau nei užpernai, nuo šių metų pradžios vaikiškų prekių rinka tik traukėsi. „Vargu, ar šiandien įmanoma užauginti vaikutį, pavyzdžiui, be vežimėlio ar lovelės, tačiau jų pardavimas sumažėjo 1,5 karto.” – neslėpė bendrovės stambių prekių vadybininkas Julius Dobrovolskis. Nemaža dalis vaikiškų prekių pirkėjų dėl sumažėjusios perkamosios galios priversti rinktis pigesnes arba net ir dėvėtas prekes. „Remiantis naujausios mūsų atliktos apklausos rezultatais, daugiau nei 44 proc. nuolatinių pirkėjų teigia, kad dabar renkasi pigesnes nei iki šiol arba nenaujas panašių funkcijų vaikiškas reikmes”, – toliau gilinasi p. Dobrovolskis. „Kotryna” atstovas pripažino, kad šiandien dėvėtų vaikiškų prekių prekiautojus jau laiko rimtais konkurentais. „Gaila, kad dauguma mamyčių ir tėvelių, kurie priversti reikalingą prekę nusipirkti jau dėvėtą, tuo pačiu priversti pamiršti ir estetiką bei galimą jau naudoto daikto poveikį vaikučio higienai ar net sveikatai. Pavyzdžiui, dauguma ortopedų apskritai nerekomenduoja pirkti jau nešiotos vaikiškos avalynės, nes kiekviena pėdutė suformuoja individualų įspaudą avalynės viduje. Arba pastaruoju metu labai dažnai pasitaiko, jog klientas, įsigijęs dėvėtą vaikišką vežimėlį, kuris jau po pirmo pasivažinėjimo sulūžta, kreipiasi į mūsų parduotuves, prašydamas atsarginių detalių. Deja, sendaikčių turguose, skelbimų pagalba internete ir panašiais kanalais parduodamų dėvėtų vaikiškų prekių kokybė ir jų atitikimas elementariems sveikatos ir kokybės reikalavimams šalyje yra praktiškai nekontroliuojama” – nerimavo p. Dobrovolskis. Daina Višinskienė Rinkodaros vadovė UAB „Kotryna” Tel. (8-5) 232 90 66 El. paštas daina.visinskiene@kotryna.lt

Parašykite komentarą