25,1 proc. Lietuvos gyventojų teigia, kad jiems yra tekę įsigyti alkoholio po 22 val. Tai paaiškėjo tyrimų bendrovei RAIT atlikus Lietuvos gyventojų apklausą. Apklausa atlikta š.m. liepos 15 – rugpjūčio 2 dienomis, apklausta 945 18 – 74 m. nuolatinių Lietuvos gyventojų. Apklausos metu suaugusiųjų Lietuvos gyventojų buvo klausiama, kaip jie vertina draudimą įsigyti alkoholinių gėrimų parduotuvėse po 22 valandos, ar lengva įsigyti alkoholinių gėrimų po 22 val. ir ar teko jiems įsigyti alkoholinių gėrimų po 22 val. 42,2 proc. Lietuvos gyventojų teigiamai vertina draudimą įsigyti alkoholinių gėrimų parduotivėse po 22 val., Labai panaši dalis (39,2 proc.) Lietuvos gyventojų šį draudimą vertina neigiamai, 18,6 proc. neturi nuomonės šiuo klausimu. Šį draudimą palankiau vertina moterys bei tarnautojai, namų šeimininkės. Tuo tarpu daugiau vyrų, 25-34 metų amžiaus grupės gyventojų bei darbininkų draudimą įsigyti alkoholinių gėrimų parduotuvėse po 22 valandos vertina neigiamai. Beveik pusė (45,7 proc.) suaugusiųjų Lietuvos gyventojų mano, kad įsigyti alkoholinių gėrimų po 22 val. yra lengva. Penktadalis (21,7 proc.) gyventojų mano, kad po 22 val. įsigyti alkoholinių gėrimų yra sunku. Trečdalis (32,6 proc.) apklaustųjų neišsakė savo pozicijos šiuo klausimu. Apklausa parodė, kad ketvirtadaliui (25,1 proc.) suaugusiųjų Lietuvos gyventojų yra tekę (4,2 proc. – dažnai, 20,9 proc. – kartais) įsigyti alkoholinių gėrimų po 22 val. Daugiau nei pusei (56,9 proc.) apklaustųjų nėra tekę įsigyti alkoholio po 22 valandos. 16,8 proc. teigė, neperkantys alkoholio iš viso. Kad yra tekę dažnai arba kartais įsigyti alkoholio po 22 val. dažniau nurodė vyrai. Tuo tarpu daugiau moterų dažniau nurodė neperkančios alkoholio visai. „Nors gyventojai vertina draudimą pardavinėti alkoholinius gėrimus parduotuvėse po 22 val. įvairiai, tačiau didesnė dalis gyventojų mano, kad šį draudimą nesunku apeiti ir kas ketvirtas suaugęs Lietuvos gyventojas yra rečiau ar dažniau įsigijęs alkoholio po 22 val., pastebime, kad net dalis tų gyventojų, kurie teigiamai vertiną šį draudimą, teigia, kad jiems yra tekę įsigyti alkoholio po 22 val. „, – apklausos duomenis komentuoja RAIT valdybos pirmininkė Inga Nausėdienė. RAIT rinkos ir viešosios nuomonės tyrimų kompanija veikia nuo 2002 metų, kartu su kitomis tyrimų kompanijomis 2005 m. įkūrė Vidurio ir Rytų Europos rinkos tyrimų kompanijų grupę „Factum Group”. Tris Baltijos šalis, Čekiją, Lenkiją, Vokietiją, Ukrainą, Slovakiją, Vengriją ir Baltarusiją aprėpiantis tinklas siūlo platų tyrimų spektrą bei patentuotas kiekybinių ir kokybinių tyrimų metodikas. Plačiau apie RAIT tyrimų paketą www.rait.lt. Įmonės valdybos pirmininkė Inga Nausėdienė yra tarptautinės organizacijos ICC/E.S.O.M.A.R. narė, todėl visi rinkos tyrimai atliekami pagal ICC/E.S.O.M.A.R. Tarptautinio rinkos ir socialinių tyrimų praktikos kodekso reikalavimus. RAIT yra Pasaulinės slapto pirkimo asociacijos narė.