Įvairenybės

Keliamės į internetą, o apie vartotojų teises pagalvosime vėliau?

Kilus pasaulinei COVID-19 pandemijai, Lietuvoje, kaip ir kitose valstybėse, pradėjo sparčiau plėtotis elektroninės parduotuvės. Paskelbus karantiną dalis fizinių parduotuvių negalėjo dirbti, todėl pirkėjai plūstelėjo į elektroninę erdvę. Deja, augant prekybos internete apimtims, daugėja ir vartotojų teisių pažeidimų. Kaip pastebi Vartotojų aljansas, įgyvendinantis projektą ,,Vartotojui draugiška prekyba internetu II“, atrodo, kad pastaraisiais metais verslininkai laikosi principo: „Keliamės į internetą, o apie vartotojų teises pagalvosime vėliau“.

Projekto metu organizacijos ekspertai analizuoja el. parduotuves: nustato, ar internete prekiaujantys verslininkai laikosi vartotojų apsaugos reikalavimų, ir teikia individualias rekomendacijas, ką reikėtų patobulinti, kad vartotojų teisės būtų užtikrintos, o verslas išvengtų teisės aktuose numatytų sankcijų už tokius pažeidimus. Dažniausiai aptinkami pažeidimai: nenurodytas prekėms suteikiamos teisinės garantijos terminas arba jis trumpesnis, negu turėtų būti (visoje ES galioja 2 m. teisinė garantija); neužtikrinama vartotojo teisė nenurodant priežasties atsisakyti sutarties per 14 d.; nepateikta ginčų sprendimo neteisminiu būdu tvarka ir pan.

Beje, projekto ,,Vartotojui draugiška prekyba internetu II“, ekspertai pastebi keistą tendenciją – neretai naujai įkurtos el. parduotuvės skelbia vienodai klaidingą informaciją vartotojams. Pavyzdžiui, nurodoma, kad prekės keičiamos ar grąžinamos remiantis 2001 m. Ūkio ministro įsakymu patvirtintomis „Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklėmis“, nors šis teisės aktas negalioja nuo 2014 m. – gerokai anksčiau, nei dauguma tikrintų el. parduotuvių pradėjo veiklą.

Vartotojų aljansas verslininkams rekomenduoja neskubėti kopijuoti kitose svetainėse pateikiamos informacijos, tačiau pasidomėti naujausiais vartotojų apsaugos reikalavimais. Verslininkų patogumui parengta atmintinė skelbiama Vartotojų aljanso tinklapyje www.vartotojualjansas.lt,  kilus klausimų, galima kreiptis į Vartotojų aljanso atstovus el. paštu info@lvoa.lt.  

Projektas ,,Vartotojui draugiška prekyba internetu“ finansuojamas Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos bei Vartotojų aljanso lėšomis.

Pranešimą paskelbė: Eglė Kybartienė, Vartotojų aljansas

Rekomenduojame
 
Service Perm Post Treatment Stabilizatorius cheminiam sušukavimui,1000 ml
 
Crocs™ Kids' Fun Lab Super Mario Lights Clog Flame 27
 
Intense Shower Gel Parfumuotas dušo gelis, 200ml
 
Crocs™ Baya Lined Clog Navy/Navy 39,5
 
Crocs™ Classic Bright Cobalt 36,5

Parašykite komentarą