Keičiantis reikalavimams ir pandeminei situacijai išliekant įtemptai, pirkėjai iš lentynų šluoja greituosius koronaviruso antigeno testus. Vaida Budrienė, prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė, sako, kad vien per pirmas sausio dvi savaites greitųjų antigeno testų parduota 143 proc. daugiau nei per tokį pat gruodžio laikotarpį. Keičiantis izoliacijos reikalavimams, siekdami jaustis užtikrinčiau, pirkėjai į kasdienį krepšelį įsideda ir daugiau greitųjų testų.
„Keičiantis izoliacijos reikalavimams ir rekomenduojant atlikti savikontrolės tyrimą ar greitąjį antigeno testą, matome itin išaugusią šių testų paklausą. Vien šių metų sausio 1–15 dienomis, palyginti su 2021 m. gruodžio 1–15 dienomis, šių testų pardavimai didėjo kiek daugiau nei 2,4 karto“, – sako V. Budrienė.
„Iki“ tinklo parduotuvėse prekiaujama „Singclean IVD“ COVID-19 antigenų nustatymo seilėse testo rinkiniais, kurie yra patikimi bei saugūs. Šių testų rezultatas paaiškėja vos po 10-15 minučių. Jį atliekant svarbu visos informaciniame lapelyje ar ant pakuotės nurodytos instrukcijos.
Prekyboje esantys testai atitinka in vitro diagnostikos priemonėms keliamus reikalavimus. Testą įsigijęs asmuo gali pats paimti seilių ėminį. Testai skirti tik pirminei diagnostikai, profesionaliam naudojimui.
Remiantis Lietuvos sveikatos apsaugos rekomendacijomis, didelį sąlytį su sergančiuoju turėjusiems žmonėms rekomenduojama greitąjį antigeno testą atlikti tris kartus: iš karto sužinojus apie turėtą kontaktą, po 48–72 valandų ir dar kartą po 48 valandų.
Siekiant prisidėti prie pandemijos plitimo stabdymo, pirkėjai raginami ne tik tinkamai dėvėti medicinines kaukes ar respiratorius, bet ir laikytis kitų saugaus apsipirkimo rekomendacijų.
Skatinama iš anksto planuoti pirkinių krepšelį, sudaryti produktų bei prekių sąrašą, laikytis saugaus atstumo ir vengti fizinių kontaktų, apsipirkti ne piko metu. Gyventojai raginami pirmenybę teikti atsiskaitymui savitarnos kasose, kurios padeda sumažinti žmogiškųjų kontaktų tikimybę, bei saugiai ir greitai apsipirkti per programėlę „LastMile“.