Verslas

Kauno oro uoste ieškomas investuotojas: planuojama plėsti orlaivių techninio aptarnavimo infrastruktūrą

Siekdami toliau plėtoti Kauno oro uoste esančią orlaivių techninio aptarnavimo (MRO) infrastruktūrą, Lietuvos oro uostai paskelbė žemės nuomos aukcioną. Žemės nuomos aukcione tikimasi sulaukti investuotojų iš Lietuvos ir užsienio dėmesio. Kauno oro uostas jau dabar užima lyderio pozicijas orlaivių techninio aptarnavimo srityje Baltijos valstybių regione.

Lietuvos oro uostų Komercijos departamento direktoriaus Justino Stepšio teigimu, MRO infrastruktūros plėtra antruose pagal dydį šalies oro vartuose yra ilgalaikis ir strateginis tikslas, tad artimiausiuose planuose numatomas dar vienas etapas – naujo orlaivių aptarnavimo angaro įkūrimas.

„Nors pandemija stipriai paveikė visą aviacijos industriją, esame įsitikinę, kad orlaivių techninio aptarnavimo srityje veikiančioms įmonėms tai yra ir galimybių metas veiklos plėtrai, todėl laukiame tiek Lietuvoje veikiančių, tiek užsienio kompanijų atstovų. Kauno oro uoste galime pasiūlyti gerai išplėtotą ir pritaikytą MRO veiklai infrastruktūrą: ne tik ilgiausią Lietuvos oro uostų tinkle kilimo-tūpimo taką, bet ir neseniai atnaujintą, praplėstą peroną, transporto priemonių stovėjimo aikšteles darbuotojams, inžinerinių tinklų pajėgumus, jau nekalbant apie geografinius oro uosto pranašumus ar Kauno švietimo įstaigose rengiamus aviacijos specialistus. Kviečiame MRO paslaugų teikėjus aktyviai dalyvauti žemės nuomos aukcione ir bendromis jėgomis toliau plėsti visai šalies ekonomikai svarbios veiklos apimtis“, – sako J. Stepšys.

Žemės nuomos aukciono laimėtojas įsikurs daugiau nei 7 tūkst. kvadratinių metrų žemės sklypo plote, besiribojančiame su oro uosto peronu. Skaičiuojama, kad sklypo dydis yra pakankamas, kad jame tilptų orlaivių techninio aptarnavimo angaras, talpinantis du keleivinius orlaivius tokius kaip „Boeing B737“ ar „Airbus A320“. Žemės ploto nuomos terminas – 40 metų.

MRO plėtra – aukštos kvalifikacijos darbuotojai

Primenama, kad šis MRO plėtros etapas, tai infrastruktūros Kauno oro uoste paruošimo dalis, siekiant plėsti orlaivių techninės priežiūros, dažymo ir kitas orlaivių remonto ir priežiūros veiklas šiame oro uoste.

Viso projekto kontekste į Lietuvą siekiama pritraukti iki 50 mln. eurų užsienio kapitalo investicijų bei sukurti dar papildomai per bent 400 aukštos kvalifikacijos, gerai apmokamų darbo vietų. Šių veiklų atsiradimas sukurs ne tik ekonominę naudą oro uostui ir valstybei, bet ir paskatins naujų universitetinių mokslo pakraipų atsiradimą aviacinėje veikloje bei perspektyvas dirbti aukšto lygio kvalifikacijos aviacinėse bazėse.

Sutartį numatoma pasirašyti šią vasarą

Dalyvaujančiųjų paraiškų aukcione laukiama iki gegužės 13 d., o sutarties pasirašymo preliminari data numatoma šių metų birželį.

Orlaivių aptarnavimo angaro, kuriame įsikurs aukcioną laimėjusi įmonė, statybų pradžia Kauno oro uosto teritorijoje numatoma 2022 m. pabaigoje, tad nuomininkas veiklą čia galėtų pradėti 2023 m. pabaigoje.

Daugiau apie aukcioną ir jo sąlygas galite sužinoti čia: https://www.ltou.lt/lt/galimybes-verslui/galimybes-verslui-aukcionai/zemes-sklypo-dalies-nuomos-aukcionas-kun

Kauno oro uoste dar pernai buvo baigti darbai, kuriais sukurta bene geriausiai išplėtota orlaivių techninio aptarnavimo infrastruktūra regiono mastu, atnaujintas greta šiuo metu veikiančių angarų esantis peronas, užbaigti būtinieji gaisrinės rekonstrukcijos darbai.

Šiuo metu Kauno oro uosto teritorijoje orlaivių techninio aptarnavimo veiklą vykdo Airijos skrydžių kompanija „Ryanair“, „FL Technics“, DAT, „Avia Baltica“. Dar šiais metais prie šių įmonių prisijungė tarptautinė orlaivių dažymo bendrovė „MAAS Aviation“, atidariusi naujai pastatytą orlaivių dažymo angarą.

Apie Lietuvos oro uostus 

Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. 2020 metais Lietuvos oro uostuose aptarnauta 1,8 mln. keleivių ir 30 tūkst. skrydžių.

Pranešimą paskelbė: Stanislavas Likas, UAB „Publicum”

Parašykite komentarą