• El.p@štas
  • Tai įdomu
    • Sveikinimai
    • Receptai
    • Pramogos
    • Forumas
  • Skelbimai
  • Politika
  • IT naujienos
Litas.Lt
Žinantiems pinigų ir laiko vertę
  • Verslas
    • Bankai ir Draudimas
    • Nekilnojamas Turtas
    • Marketingas
    • Investicijos
    • Verslas
    • Transportas
    • Mokesčių naujienos
    • Technologijos
    • Renginiai
    • Taupymo patarimai
  • Karjera
    • Darbas ir karjera
    • Studijos
  • Laisvalaikis
    • Buitis, Namai
    • Sportas
    • Kelionės
    • Laisvalaikis
    • Sveikata
    • Įvairenybės
    • Kriminalai
    • El.p@štas
    • » Paskelbk
    • Kontaktai
    • Prisijungti

RSS TV laidos, filmai

  • Lydekas šiais metais dar bus galima žvejoti nuo balandžio 21 d.
  • Vidutinė klasė meta iššūkį flagmanams: „Samsung Galaxy A“ serijos apžvalga
  • Diana Nausėdienė: „Fizinis raštingumas turėtų tapti neatsiejama gyvenimo dalimi“

RSS Horoskopai

  • Maxima nuolaidos: geriausi pasiūlymai kiekvienam
  • Dienos horoskopas 12 zodiako ženklų
  • Gėlių horoskopas moterims pagal gimimo datą
  • Kavos horoskopas
  • 2021 metų horoskopas visiems zodiako ženklams: kas mūsų laukia šiais metais?

RSS IT naujienos

  • Vidutinė klasė meta iššūkį flagmanams: „Samsung Galaxy A“ serijos apžvalga
  • Spartesnis atsigavimas po pandemijos: kaip visuomenė gali prisidėti?
  • Nacionalinis saugumas ir skaidri konkurencija. Ar įmanoma rasti balansą?

Karantino praretintuose keliuose – destruktyvus vairuotojų elgesys

Karantino praretintuose keliuose – destruktyvus vairuotojų elgesys

Karantino režimu per pandemiją gyvenančios šalys netruko pastebėti, kad tuštesnės gatvės ir keliai nepakeitė rizikingą vairavimą mėgstančių vairuotojų elgesio. Nuo Niujorko iki Vilniaus stebima ta pati tendencija: greičio matuokliai toliau intensyviai „šaudo“ pažeidėjus ir jų skaičius, deja, nemažėja.

Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis sako, kad eismo intensyvumas dėl karantino sumažėjo reikšmingai, bet ne dramatiškai.

„Tenka pastebėti, kad nemažai daliai žmonių dirbant iš namų ir laisviau planuojant laiką, automobilių srautas per dieną pasiskirsto gerokai tolygiau. Jau ne vienas vairuotojas pastebėjo, kad nuvykti į norimą vietą Vilniuje dabar pavyksta ne per keliasdešimt, o per keliolika minučių. Be to, rytais ir vakarais nesiformuoja transporto spūstys. Vis dėlto, neatsargaus vairavimo ir pernelyg didelio greičio problema išliko“, – pastebi jis.

Laisvesnėmis gatvėmis važiuojama greičiau

„Trikojais“ vadinami mobilūs greičio matuokliai Lietuvoje dirba be atvangos. Ir įsibėgėjus karantinui policija jais toliau fiksuoja tūkstančius greičio viršytojų, tačiau ir kitos šalys susiduria su ta pačia problema.

„Niujorke įrengtos kameros nuo ten prasidėjusio karantino pradžios fiksuoja tiek pat greičio viršytojų, kiek ir anksčiau, nors eismo intensyvumas eismo gatvėse krito daugiau kaip 50 proc. Jau imama kalbėti apie COVID-19 pandemijos šalutinį padarinį – greičio pandemiją keliuose – ir kad jos pasekmės gali būti labai skaudžios“, – sako A. Žiukelis.

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, šiemet per tris mėnesius šalyje greičio viršijimo atvejų, palyginti su sausiu-kovu pernai, padvigubėjo iki 58,3 tūkst. Paradoksalu, kad iš jų net 31,8 tūkst., arba kas antras greičio viršijimas užfiksuotas būtent kovą, nuo kurio vidurio šalyje įsigaliojo visuotinis karantinas. Praėjusią savaitę vien Kauno apskrityje „trikojai“ įamžino daugiau kaip 5 tūkst. greičio viršytojų, neabejotinai šią nedžiuginančią statistiką dar įspūdingesne pavers duomenys iš kitų miestų bei vietovių.

Pasak A. Žiukelio, netrūksta pavyzdžių, kad mūsų šalies vairuotojai nevengia keliuose pasikrauti adrenalino: pervertindami savo galimybes spaudžia greičio pedalą, sukelia eismo įvykius, apgadina turtą. Per karantiną dideliu greičiu Vilniuje lėkęs neblaivus vyras tiesiog įskrido į parduotuvės vitriną.

„Iškalbinga detalė, kad vitrina nuo gatvės yra nutolusi apie 10 metrų. Tragedijos atveju galėjo būti skaudžių aukų, todėl ir pėstieji šiuo metu turi išlikti budrūs“, – teigia draudimo ekspertas.

Jo vertinimu, savotišku greičio katalizatoriumi kasmet tampa ir pats pavasaris, kuomet žieminės padangos keičiamos į vasarines ir tai yra tam tikras ženklas, kad keliai neslidūs, galima važiuoti greičiau. Taip pat neseniai žiniasklaida atkreipė dėmesį, kad net ir per karantiną, Vilniaus pakraštyje organizuojamos nelegalios gatvės lenktynės, kuriose renkasi daug jaunimo.

Automobiliai lėtina vieni kitus

Iki karantino įvairių šalių didmiesčiai stengėsi kuo labiau sumažinti automobilių skaičių gatvėse. Vilniuje pabrangintas automobilių parkavimas, įrengtos jiems palikti skirtos aikštelės, iš kurių toliau galima keliauti viešuoju transportu, planuota peržiūrėti judėjimo schemas senamiestyje. Užsienyje automobilių judėjimas ribojamas ir pagal lyginius arba nelyginius numerius skirtingomis savaitės dienomis, ir draudžiant įvažiuoti į atskirus miestų kvartalus.

Tačiau karantino sąlygomis atsiskleidė įdomus paradoksas, kad automobilių gausa veikia kaip savotiškas savireguliavimo mechanizmas.

„Paprasčiau tariant, automobiliai lėtina vieni kitus. Jei gatvėse apstu transporto priemonių – per daug nepaskubėsi. Žinoma, tada pasitaiko neatidaus vairavimo, rizikingų ar net įžūlių manevrų, todėl bet kokiu atveju svarbu toliau ugdyti vairuotojų sąmoningumą ir skatinti juos vairuoti saugiai“, – sako A. Žiukelis.

Pandemijos metu išryškėjusią greičio viršijimo problemą keliuose šalys bando spręsti įvairiai, tačiau kol kas universalaus sėkmės recepto nėra. Pavyzdžiui, Kolumbijos sostinė Bogota, skatindama gyventojus rinktis kitas transporto rūšis, praktiškai per naktį mieste įrengė 47 mylias laikinų dviračio takų. Panašų scenarijų svarsto rinktis ir Meksikos sostinė Meksikas.

„Tačiau tokių sprendimų sėkmė labiausiai priklauso nuo to, ar žmonės bus linkę keisti savo įpročius ir kaip greitai tai darys. Todėl tiesiog būkime vieni kitiems atidūs ir stenkimės nerizikuoti“, – teigia draudimo ekspertas.

Apie BTA:                

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2019 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2019 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko apie 420 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta virš 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 57 mln. eurų žalų.

Pranešimą paskelbė: Ernesta Karalienė, UAB „Idea Prima“

Rekomenduojame
 
REIMA Vipellys Lemon Yellow 26-29
 
Camper Iman K400299 Grey 38
 
Crocs™ Crocs CHERRIES G0734300-MU
 
REIMA Vipellys Neon Pink 30-33
 
ALTERCORE Katie Black 40
 
UVA/UVB SPF30 Powder Me SPF Dry Sunscreen Biri mineralinė pudra nuo saulės 17.5g
2020 04 16   BNS Spaudos centras
  Verslas
  • COVID-19 fondą remia ir verslas, ir privatūs aukotojai

  • „Gjensidige“ skiria 10 tūkst. eurų pagalbą „Sidabrinei linijai“

Leave a Reply

Cancel

You must be logged in to post a comment.

KurApsistoti? NT skelbimai eNuoma.lt Geros paslaugos Skelbti.lt MotoTurgus.lt

Draugai

Programa Centas
Smart SEO
Parduodami Domenai
Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoju skaitliukai

Temos

Bankai ir Draudimas Buitis, Namai Darbas ir karjera Investicijos IT naujienos Kelionės Korona virusas - Karantinas Laisvalaikis Marketingas Mokesčių naujienos Nekilnojamas Turtas Politika ir teisė Renginiai Sportas Studijos Sveikata Taupymo patarimai Technologijos Teisėsauga, kriminalai Transportas Verslas Įvairenybės

Rekomenduojame

  • Video įgarsinimas
  • rasto darbai
  • filmai online
  • cs 1.6 siųstis
  • filmai online
  • fs19 mods
  • Trumpalaikė buto nuoma
# > Jūsų nuoroda! < #

‹ › ×
    Copyright © 2000 - 2020Litas.Lt - Verslas, naujienos - Žinantiems pinigų ir laiko vertę, powered by WP
    This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.Accept Read More
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled

    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

    Non-necessary

    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

    SAVE & ACCEPT