Verslas

Kalėdiniu laikotarpiu pirkėjai išliko taupūs

Kalėdiniu laikotarpiu MAXIMA prekybos tinklo pirkėjai savo pinigines atvėrė šiek tiek plačiau nei pernai, tačiau ir šiemet išliko taupūs. Kalėdinė prekyba tik nežymiai viršijo to paties laikotarpio pernai metų rezultatus – augo maždaug 5 procentais. MAXIMA prekybos tinklo duomenimis, Kūčių ir Kalėdų stalui pirkėjai pirmiausiai rinkosi produktus, reikalingus gaminti maistą namuose. Palyginti su praėjusių metų kalėdiniu laikotarpiu aliejaus ir kiaušinių parduota 20 proc. daugiau, miltų – 12 proc., sviesto, tepiųjų mišinių, margarino – 10 proc., grietinėlės – 18 proc. daugiau. Kavos, šokolado šiemet parduota 5 proc., arbatos – 15 proc. daugiau. Pastebima, kad šiemet gana žymiai šoktelėjo šviežios žuvies paklausa. Gyvų karpių nupirkta 30 proc. daugiau nei prieš šventes pernai. Ant Kalėdinio vaišių stalo šiemet dažnoje šeimoje populiaresnė ir šviežia jautiena, kurios pardavimai palyginti su 2009 metų Kalėdiniu laikotarpiu išaugo 12 proc. Įdomu pastebėti, kad vis daugiau žmonių šioms šventėms rinkosi silpnesnius gėrimus – šiemet palyginti su praėjusių metų šventiniu laikotarpiu buvo juntamas prekybos silpnaisiais alkoholiniais gėrimais pagyvėjimas. Vyno parduota apie 11 procentų, alaus – 20 proc. daugiau. Tuo tarpu stipriųjų gėrimų pardavimai krito apie 10 procentų. Per šias šventes lietuviai dovanas rinkosi racionaliai. „Pastebėjome, kad parduotuvių lentynose paklausios buvo praktiškos dovanos. Atėjus šventėms, žmonės leido sau pasidžiaugti gausesnėmis vaišėmis ir pradžiuginti artimuosius dovanomis. Populiariausios šiais metais buvo nebrangios, praktiškos dovanos – kosmetikos priemonės, virtuvėje naudojami prietaisai – virduliai, mikseriai. Šių prekių pardavimai augo 10-12 procentų. Be to, knyga šiemet taip pat išliko viena iš populiariausių dovanų”, – sakė MAXIMA LT, UAB Rinkodaros ir pardavimų departamento direktorius Saulius Jonaitis. Lietuvoje MAXIMA LT, UAB užima apie 36 proc. šalies mažmeninės prekybos rinkos. Kasdien MAXIMA parduotuvėse apsilanko daugiau nei 600 tūkst. pirkėjų. Jose dirba daugiau nei 16 tūkst. darbuotojų. Didžiausiam mažmeninės prekybos tinklui Lietuvoje priklauso 214 parduotuvių.

Parašykite komentarą