Verslas

Kalėdinė prekyba – aktyvesnė nei planuota

Prekybos tinklo „Maxima“ duomenimis, šventinėmis dienomis, gruodžio 23–26 imtinai, prekyba buvo aktyvesnė nei planuota. Palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, kiekiniai pardavimai išaugo beveik 5 proc. Prognozuota, kad šventinė prekyba pardavimus išaugins iki 3 proc.
„Kaip ir prognozavome, šiais metais mūsų pirkėjų šventės buvo šiek tiek turtingesnės: savo artimiesiems jie teikė vertingesnes dovanas, ant daugelio vaišių stalo buvo prabangesni, aukštesnės kokybės produktai, kurių galbūt neįstengiama įsigyti kasdien. Pastebėjome, kad šiemet gerokai aktyviau nei pernai žmonės šventėms pirko mūsų meistrų jau paruoštus patiekalus, dovanoms – praktiškus buityje pritaikomus daiktus“, – sako bendrovės „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.
Beveik 5 procentais išaugo šviežio maisto – šviežios mėsos, žuvies, vaisių bei daržovių paklausa. Per šventes pirkėjai daugiau pirko ir jau pagamintų „Maxima meistrų“ patiekalų – mėsos, paukštienos gaminių, užkandžių, pyragų, bandelių ir tortų. Šventinėmis dienomis šiek tiek – maždaug 3 proc. daugiau nei pernai parduota ir ingredientų maisto gamybai – ilgiau galiojančių maisto produktų, įvairių prieskonių. O štai konservų ir šaldytų produktų paklausa šiais metais pastebimai sumenko, konservų nupirkta maždaug 8 proc., šaldytų produktų – maždaug 3 proc. mažiau.
Įvairių gėrimų, tarp jų ir alkoholinių, šiais metais nupirkta maždaug 8 proc. daugiau. Išlieka jau kelerius pastaruosius metus fiksuojama tendencija, kad per šventes daugiau nuperkama lengvesnių alkoholinių gėrimų, tuo tarpu stipriųjų gėrimų paklausa išlieka stabili arba auga nežymiai.
Daugiau nei ketvirtadaliu išaugo augalų ir jų priežiūros priemonių pardavimai, kuriuos pirkėjai teikė kaip dovanas Daugiau nei dešimtadaliu augo pramoninių prekių, prekių kūdikiams, taip pat pirmo būtinumo ne maisto prekių – skalbimo, valymo priemonių drabužių – pardavimai, daugiau nei trečdaliu – avalynės pardavimai. Dovanų lietuviai daugiausiai pirko žaislų, kurių pardavimai išaugo 22 proc., knygų – 14 proc., buitinės, kompiuterinės, audio bei video technikos – beveik 5 proc. Indų, namų tekstilės gaminių šiais metais nupirkta maždaug 8 proc. mažiau, kosmetikos priemonių – maždaug 9 proc. mažiau.
Bendros vidutinės išlaidos šventiniam stalui siekė apie 200, dovanoms – apie 300 litų. Panašias išlaidas prognozavo ir lapkričio mėnesį „Maxima“ užsakymu atlikta reprezentatyvi gyventojų apklausa.
Šiuo metu prekybos tinklui „Maxima“ priklauso 229 prekybos centrai, o kasdien juose apsiperka daugiau nei 0,5 mln. pirkėjų, juose dirba daugiau nei 16 tūkst. darbuotojų.

NaudotosKnygos.lt

Parašykite komentarą