Studijos

Kaip mokosi naujoji karta?

Vis dažniau visuomenėje diskutuojama apie kintančius mokymosi metodus. Vieni bijo, kad vaikai negaus visų reikiamų žinių, o kiti džiaugiasi, kad edukacijos srityje pagaliau įnešama naujovių. Prieš ieškant geriausių mokymosi metodų svarbu pažinti žmones, kurie slepiasi po viena dažniausiai aptariamų kartų. Z kartos atstovai yra unikalus tuo, kad jie gimė interneto pasaulyje. Daugelis iš jų neprisimena dienų, kai neturėjo kompiuterio ar išmaniojo telefono. Nuolatinis informacijos srautas jiems nėra naujiena. Z karta pasižymi darbštumu, jie nebijo rizikos ir lengvai priima naujoves. Pakito ir būdai kaip jie įsisavina informaciją. Dėl šios priežasties būtina keisti mokymosi metodus, kad būtų galima užtikrinti aukštą mokymosi lygį.

Z karta mokosi atlikdami tam tikrus dalykus

Anksčiau būdavo įprasta ištisas valandas klausytis nuobodžiai prie lentos kalbančios mokytojos ir viską kuo greičiau konspektuotis į sąsiuvinį. Dabartiniai mokiniai negali ilgai sutelkti dėmesio, todėl jiems būtinos įtraukiančios veiklos, kurios padėtų geriau įsisavinti informaciją. Vis dažniau pamokos yra prilyginamos interaktyviems žaidimams, kuriuose patys vaikai gali atlikti įdomius bandymus, priimti sprendimus, tyrinėti tam tikrus faktus iš arčiau. Atlikti tyrimai parodė, kad daugiau nei pusė vaikų teigia, kad interaktyvios pamokos ir diskusijos padeda geriau įsisavinti svarbią informaciją. Deja, bet valstybinėse mokymosi įstaigose dažnai jaučiamas didelis kokybiško inventoriaus trūkumas. Dėl to, mokytojai negali pateikti medžiagos įdomiais ir įtraukiančiais būdais. Vilniaus licėjaus mokyklos gali džiaugtis turėdamos itin modernią įrangą, kuris mokymąsi paverčia tikru malonumu. 

Hibridinis mokymasis

Per pandemiją daugelis moksleivių ir mokytojų buvo priversti prisitaikyti prie naujo mokslų modelio. Persikėlimas į virtualią erdvė atvėrė daug nematytų galimybių, kurios leidžia padidinti vaikų įsitraukimą. Technologijos vaidina labai svarbų vaidmenį Z kartos atstovų gyvenime. Tokie virtualūs klausimynai kaip Kahoot! Padeda sumažinti stresą ir padidinti susidomėjimą. Mokiniai jaučiasi drąsiau bendraudami internete. Dėl to, „Google Classroom“ ir kiti panašūs įrankiai padeda supaprastinti užduotis ir palengvinti mokinių tarpusavio bendravimą. Dalindamiesi žiniomis tarpusavyje mokiniai gali greičiau rasti net ir sudėtingų užduočių sprendimo būdus.

Personalizuoti mokymosi metodai

Z karta gana sunkiai atsirenka svarbią informaciją. Dėl šios priežasties, jie labai vertina personalizuotą informacijos gavimą. Moksleiviai dažnai yra sugrupuojami į skirtingus lygius ne tik pagal žinių lygį, bet ir tai kokiais būdais jie mėgsta bendrauti, kaip geriausiai įsisavina informaciją ir kita. Darbas tokiose grupėse palengvina mokytojų darbą, nes jie puikiai žino kaip sudominti skirtingus moksleivių tipus. Gebėjimas sudominti ir įtraukti yra viena svarbiausių vertybių šiuolaikinių vaikų akyse. Jie trokšta artimo bendravimo ir nori pabėgti nuo per didelio oficialumo. Specialistai rekomenduoja pamažu atsiriboti nuo griežtų normų ir taisyklių ir skatinti artimą ir atvirą tarpusavio bendravimą. Tik pagarba ir pasitikėjimu grįsti mokytojo ir vaiko santykiai gali duoti aukštų rezultatų. 

Vaizdo svarba

Šiuolaikinis jaunimas daug geriau pasisaviną informaciją perteiktą vaizdu. Nuolatinis vadovėlio skaitymas jų akyse yra tikra atgyvena, todėl mokytojams derėtų ieškotų naujų ir įtraukiančių informacijos pateikimų būdų. Net ir sudėtingą medžiagą galima perteikti naudojant skaidres ar kuriant trumpą šmaikštų filmuką atspindintį svarbiausius faktus.

Pranešimą paskelbė: Ona Šablauskaitė, UAB Market Rats

NaudotosKnygos.lt

Parašykite komentarą