• El.p@štas
  • Tai įdomu
    • Sveikinimai
    • Receptai
    • Pramogos
    • Forumas
  • Skelbimai
  • Politika
  • IT naujienos
Litas.Lt
Žinantiems pinigų ir laiko vertę
  • Verslas
    • Bankai ir Draudimas
    • Nekilnojamas Turtas
    • Marketingas
    • Investicijos
    • Verslas
    • Transportas
    • Mokesčių naujienos
    • Technologijos
    • Renginiai
    • Taupymo patarimai
  • Karjera
    • Darbas ir karjera
    • Studijos
  • Laisvalaikis
    • Buitis, Namai
    • Sportas
    • Kelionės
    • Laisvalaikis
    • Sveikata
    • Įvairenybės
    • Kriminalai
    • El.p@štas
    • » Paskelbk
    • Kontaktai
    • Prisijungti

RSS TV laidos, filmai

  • Santaros slėnyje – unikalus mokslo centras
  • Panevėžyje „Garso“ kino centras perkeliamas į laikinas patalpas ir laukia įkurtuvių moderniame meno centre
  • Donoro kepenų sulaukusiam pacientui palaikymą siunčia prieš metus jo likimą išgyvenę vyrai

RSS Horoskopai

  • Dienos horoskopas 12 zodiako ženklų
  • Gėlių horoskopas moterims pagal gimimo datą
  • Kavos horoskopas
  • 2021 metų horoskopas visiems zodiako ženklams: kas mūsų laukia šiais metais?
  • 2021 metų horoskopas Žuvims

RSS IT naujienos

  • Lietuvių programuotojų sukurtas įrankis gelbėja gyvybes JAV
  • „Samsung“ pristatė „Galaxy Buds Pro“ ausines: ypatingas garsas kiekvienam gyvenimo momentui
  • „Samsung“ pristatė naujausią flagmanų „Galaxy S21“ seriją

Ką daryti, kai „darbe visi pasiruošę perkąsti vienas kitam gerklę“?

Konkurencija darbe yra geras ir būtinas dalykas, tačiau kartais įmonėse, kur dirba nuo keleto šimtų iki tūkstančių darbuotojų, ji perauga į verslui žalingą priešpriešą. Prie situacijos, kuomet darbuotojai yra pasiruošę perkąsti vienas kitam gerkles, gali atvesti įmonių struktūra ir ribotas tam tikrų pozicijų skaičius. Tokiais atvejais keletas darbuotojų ar net visas jų pulkas pretenduoja ir konkuruoja dėl to paties aukštesnio karjeros laiptelio. Galiausiai sėkmė nusišypso tik vienam, o likę kolegos, su kuriais tenka dirbti toliau, lieka nusivylę, ima save lyginti su paaukštinimą pelniusiu konkurentu.

Kartais karjera tampa pagrindiniu emociniu ramsčiu

Tokia įtampa ir nesveika konkurencija gali sugriauti ne tik santykius tarp kolegų, bet ir pakenkti visai darbo ir bendradarbiavimo atmosferai įmonėje.

„Kartais galime neįvertinti, kokią svarbą darbuotojas suteikia darbui ir karjerai. Net skaidrioje karjeros sistemoje, pralaimėjęs konkurencinėje kovoje, jis gali jaustis sugniuždytas. Dažnai mes nežinome kuo iš tikro gyvena kolega. Gali būti, jog siekiama darbo pozicija yra vienintelė stalo koja, ant kurio laikosi visas jo emocinis krūvis. Taip gali nutikti, kuomet įdedama labai daug pastangų vienai sričiai apleidžiant kitas, kurios taip pat galėtų džiuginti. Tokiu atveju, netekus itin lauktos karjeros galimybės, gali sugriūti ir visas žmogaus emocinis pasaulis“, – pažymi Andrius Ruseckas, personalo santykių organizacijoje ekspertas ir „Jaunimo linijos“ savanorių mokytojas.

Sėkmingas žmogus gali būti diskriminuojamas dėl kolegų pavydo. Tuo tarpu, darbuotojai kuriems sekasi prasčiau, gali būti nuvertinami ne tik vadovų, bet ir kitų kolegų. Rodos, siekis būti priimtu įmanomas tik tuomet, kai darbuotojai vertinami vienodai.

Karjero valdymo modelį sukūrė kartu su darbuotojais

„Prieš penkerius metus pastebėję augančios konkurencijos tarp darbuotojų tendencijas savo įmonėje, sukūrėme ir pritaikėme savitą kompetencijų valdymo modelį. Tai mums padėjo eliminuoti nesveiką konkurenciją ir paskatinti darbuotojų bendradarbiavimą“, – pasakoja Tomas Konovalovas, „TransUnion Lithuania“ produktų vystymo skyriaus vadovas.

Tarptautinės kredito rizikos vertinimo ir informacinių sprendimų įmonės darbuotojų skaičius per aštuonerius veiklos metus išaugo nuo vos keleto iki kelių šimtų įvairių IT sričių specialistų komandos.

Daugeliui jaunų specialistų ką tik baigus studijas ir pradėjus dirbti įmonėse būna ne tik sudėtinga pasirinkti IT kryptį, kurioje nori siekti karjeros, bet ir suprasti, ko iš jo tikisi darbdavys, o taip pat ir įvertinti savo galimybes būti paaukštintam.

Kaip pasakoja T.Konovalovas, įmonėje pritaikytas karjeros valdymo modelis aiškiai apibrėžia keturias darbuotojų kompetencijų lygius, kurių kiekvienoje – nuo 10 iki 15 skirtingų dimensijų. „Pavyzdžiui, mūsų įmonėje yra apibrėžti septynių pozicijų lygiai – nuo pradedančiojo specialisto, IT inžinieriaus iki vadovo – ir kiekvienam jų įvardintos reikalingos kompetencijos. Tokiu būdu darbuotojai, siekiantys karjeros, žino, kokių ir kokio lygio įgūdžių jam reikia įgyti, kad galėtų pakilti į aukštesnį karjeros lygį“, – sako T.Konovalovas.

Bendrovėje kiekvienas specialistas, pradedantis darbą, žino, ko iš jo tikimasi ir kokių kompetencijų ugdymas yra svarbus jo tolimesnei karjerai. Pavyzdžiui, pradedančiajam testuotojui pakanka turėti teorinių žinių apie greitaveikos testavimą. Tačiau norint pakilti vienu karjeros laipteliu aukščiau, jam būtinos papildomos kompetencijos ir žinios, kaip veikia įdiegtos sistemos. Norint pasiekti dar aukštesnį profesinį lygį, IT specialistas turi mokėti ir pats sukurti sprendimus, gebėti juos patobulinti.

Analogiškas karjeros galimybes turi ir kitų sričių bendrovėje dirbantys IT specialistai – programuotojai, IT inžinieriai, programinės įrangos ir duomenų bazių kūrimo specialistai.

„Pritaikius skaidrų karjeros modelį, mūsų įmonės darbuotojams atkrenta daug su karjera susijusių klausimų. Jie žino, kad norint užlipti ant aukštesnio karjeros laiptelio, reikia kelti savo kompetenciją, o ne konkurencinėje kovoje nurungti savo bendradarbį ar laukti, kol atsilaisvins pageidaujama darbo vieta“, – pasakoja T. Konovalovas. „Pastebėjome, kad pritaikius šį modelį, įmonėje sustiprėjo draugiška, bendradarbiavimą tarp kolegų skatinanti atmosfera. Bendradarbiai padeda vienas kitam tobulėti, nebijo vieni kitų paprašyti pagalbos, kartu ieškoti atsakymų bei spendimų iškilus problemai“, – pažymi T.Konovalovas.

Pasak, T.Konovalovo, šis karjeros valdymo modelis veikia kompanijos padaliniuose Lietuvoje bei  Didžiojoje Britanijoje, be to, jis yra nuolat peržiūrimas ir tobulinimas.

„Svarbiausia, kad karjeros valdymo modelis įmonėje nėra sukurtas vadovų ir nuleistas iš viršaus, prie jo kūrimo prisideda ir patys kompanijos darbuotojai “, – pažymi T.Konovalovas.

Siekiantiems vadovo posto tenka užsiauginti ir lyderio raumenis

„TransUnion“ taikomas karjeros valdymo modelis apibrėžia ir leidžia įvertinti ne tik su profesine veikla susijusias darbuotojų kompetencijas, bet ir minkštuosius įgūdžius: gebėjimą planuoti laiką, spręsti problemas, bendradarbiauti su kolegomis ir pan.

„Darbuotojai, kurie jau yra pasiekę gan aukštą profesinį lygį ir norintys užimti vadovaujančią poziciją, taip pat turi atitikti tam tikrą socialinio elgesio lygmenį. Kuo aukštesnę poziciją užima darbuotojas įmonėje, tuo daugiau iš jo tikimasi iniciatyvos, lyderystės, naujų idėjų“, – sako T.Konovalovas.

Šiandien jaunajai darbuotojų kartai viena svarbiausių motyvacijų darbe – pelnyti pripažinimą. Kai įmonėje yra laikomasi aiškios karjeros valdymo strategijos ir skaidriai, o ne subjektyviai vertinamos darbuotojų kompetencijos, kiekvienas komandos narys gali siekti savo karjeros palaipsniui ir nesiverždamas link svajonių posto per kolegų galvas.

Pasak A.Rusecko, organizacijoms tenka didelė atsakomybė ne tik sukurti gerą, skaidrią karjeros sistemą, tinkamai ją vykdyti, bet ir užtikrinti, jog bus pakankamai laisvų pozicijų darbuotojams turint reikalaujamus kriterijus. Tai tikrai sudėtinga užduotis. Kartais įmonės karjeros sistemoje numato, jog į norimą poziciją darbuotojas gali pretenduoti ne tik atitikus reikalavimus, bet ir esant šios pozicijos poreikiui.

„Kitas būdas patenkinti svarbumo ir pripažinimo poreikius – horizontali karjera plečiant kompetencijas toje pačioje pareigybėje. Jei darbuotojo naujumo poreikis patenkintas, kuomet jis gauna vis naujų užduočių, ne per menkų, bet įveikiamų iššūkių bei yra dėl to papildomai skatinamas, pasitenkinimas darbu gali išlikti. Žmogaus motyvacija yra labai individualus dalykas. Geriausia yra asmeninė motyvacinė sistema, kuomet darbuotojas įvardija, kas jį motyvuoja gerai dirbti. Juk ne visi darbuotojai nori kilti karjeros laiptais“, – pažymi A.Ruseckas.

Rizika – per daug iki vadovų lygio užaugusi komanda

„Trans Union“ kompanijos sukurtas ir pritaikytas karjeros valdymo modelis neriboja darbuotojų tobulėjimo, kompetencijų ugdymo laisvės ir galimybių „auginti“ savo karjerą. Tad kyla klausimas ar tokia motyvacijos politika nesukelia papildomų rizikų? T.Konovalovas pripažįsta, jog šis modelis leidžia augti ir siekti karjeros kiekvienam darbuotojui, o tai gali būti ir vienas iš rizikos veiksnių, kad vieną dieną visas kolektyvas pasieks aukštą profesinį lygį ir įmonei tai nebebus efektyvu.

„Kai darbuotojai turi galimybę sėkmingai kopti karjeros laiptais, auga ir jų lūkesčiai dėl geresnių darbo sąlygų, didesnio atlyginimo. Vertinant iš darbdavio pozicijų, tokia komanda gali tapti labai brangi. Todėl įmonių komandų vadovams šiandien vienu aktualiausių klausimų tampa komandos struktūros ir darbuotojų lūkesčių valdymas. Tarkim, darbuotojų komandas, kuriose dirba daug aukšto lygio specialistų, reikėtų perskirstyti, įtraukti į jas mažiau patyrusių darbuotojų, kurie galėtų patirties semtis iš labiau patyrusių kolegų, o labiau patyrę kolegos galėtų ugdyti mentorystės ir lyderystės įgūdžius“, – sako T.Konovalovas.

Neretai įmonėse pakėlimas pareigose būna paremtas subjektyviu vadovo vertinimu, o darbuotojams nėra aišku, ką jie turėtų daryti, kad būtų įvertinti. „Nėra nieko blogiau, nei paaukštinti to nevertą darbuotoją. Tai gali išbalansuoti ir sugniuždyti visą kolektyvą“, – įsitikinęs T. Konovalovas ir priduria, jog įmonėje rastas sprendimas, kaip užkirsti kelią neskaidriems paaukštinimams.

„TransUnion“ įmonėje komandų vadovai gali gan dažnai peržiūrėti ir įvertinti darbuotojų kompetencijas bei kilstelėti juos į aukštesnį lygį. Kad tuo nebūtų piktnaudžiaujama, darbuotojų kompetencijų vertinimui pasitelkiama keletas patyrusių kolektyvo narių iš kitų komandų.

Pranešimą paskelbė: Ieva Šimkūnaitė-Jansonienė, KPMS ir partneriai

Rekomenduojame
 
Bio Phyto Mild Facial Cleanser Veido prausiklis, 250 ml
 
TOMMY HILFIGER 15-39-01-5 Black 01 44
 
AUDIMAS Švelnaus mod.polo maršk.ilg.rank. 2021-571 Navy Blazer S
 
Este 83-28-05-8 Black 37
 
Camper Courb K300289 Blue 46
 
AUDIMAS Marginti medviln. maršk.ilg.rank. 2021-478 Mallard Green Printed S
2020 12 01   BNS Spaudos centras
  Verslas
  • Pokyčiai buitinių prietaisų energetiniame ženklinime: sumažins išteklių vartojimą, be to, padės sutaupyti

  • Seimo Kriminalinės žvalgybos parlamentinės kontrolės komisijai vadovaus Kęstutis Masiulis

Leave a Reply

Cancel

You must be logged in to post a comment.

KurApsistoti? NT skelbimai eNuoma.lt Geros paslaugos Skelbti.lt MotoTurgus.lt

Draugai

Programa Centas
Smart SEO
Parduodami Domenai
Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoju skaitliukai

Temos

Bankai ir Draudimas Buitis, Namai Darbas ir karjera Investicijos IT naujienos Kelionės Korona virusas - Karantinas Laisvalaikis Marketingas Mokesčių naujienos Nekilnojamas Turtas Politika ir teisė Renginiai Sportas Studijos Sveikata Taupymo patarimai Technologijos Teisėsauga, kriminalai Transportas Verslas Įvairenybės

Rekomenduojame

  • cs 1.6 siųstis
  • Reklama internete | Seo paslaugos
  • filmai online
  • fs19 mods
  • Skalbimo mašinų remontas Vilniuje
  • Trumpalaikė buto nuoma
# > Jūsų nuoroda! < #

‹ › ×
    Copyright © 2000 - 2020Litas.Lt - Verslas, naujienos - Žinantiems pinigų ir laiko vertę, powered by WP
    This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.Accept Read More
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled

    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

    Non-necessary

    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.