Įpratę apsipirkti internetu, vartotojai siekia ir galimybės užsakytas prekes gauti kuo greičiau, ypač kalbant apie maisto produktus. Tadas Norušaitis, startuolio „LastMile“ vadovas ir bendraįkūrėjas, sako pastebintis, kad net 95 proc. platformoje apsipirkinėjančių pirkėjų, prekes nori gauti per valandą ar kelias ir tik likę 5 proc. – savo pirkinius planuoja iš anksto.
Dažniausiai perkamos šviežios prekės
„Mūsų platforma yra orientuota į pirkėjus, kurie nori įsigyti kasdienio vartojimo prekių ir gauti jų greitą pristatymą. Tai vadinamieji spontaniniai apsipirkimai, kai pritrūkus reikiamo produkto, norima jį gauti kaip įmanoma greičiau. Mūsų pirkėjai platformoje pirkti yra linkę šiek tiek mažesniais krepšeliais, bet dažniau. Jų krepšeliuose daugiausiai dominuoja švieži produktai, turintys trumpesnį galiojimo laiką: pieno produktai ir kiaušiniai, vaisiai ir daržovės, mėsa ir mėsos produktai. Tarp populiariausių yra ir įvairūs gėrimai, bakalėjos prekės“, – teigia T. Norušaitis.
Startuolio bendraįkūrėjas sako, kad Ukrainoje prasidėjus karui pirkinių krepšeliuose šiek tiek padaugėjo ir ilgo galiojimo maisto: grikių, konservų. Tačiau tai – daugiau išimtis nei taisyklė. Krepšelio turinys keičiasi ir lyginant šiokiadienius su savaitgaliais bei šventiniais laikotarpiais, kai žmonės laukia svečių ar ruošia šventinį stalą. Pasak jo, tokiomis dienomis padaugėja brangesnių, gurmaniškesnių prekių.
„95 proc. pirkėjų prekes pristatyti pageidauja kaip įmanoma greičiau. Per valandą ar kelias. Visgi, užsakymo pristatymo greitis priklauso ir nuo krepšelio dydžio. Jeigu krepšelis labai didelis, per valandą jo surinkti dažniausiai nepavyksta, todėl pirkėjams norimų prekių tenka palaukti jau nebe valandą, o dvi“, – sako T. Norušaitis.
Skiriasi krepšelių turinys
Dar viena startuolio siūloma paslauga – click&collect. Ja naudodamiesi pirkėjai per programėlę užsakytas prekes gali atsiimti specialiame atsiėmimo punkte neišlipdami iš automobilio arba artimiausioje parduotuvėje specialiai tam pažymėtose vietose.
„Atsiėmimo paslaugą siūlome keliose didžiosiose parduotuvėse. Šiuo metu bandome suprasti realų šios paslaugos poreikį. Pastebime, kad ten, kur vartotojas gali gauti pilną prekių į namus pristatymo paslaugą, jis mieliau renkasi kurjerio paslaugas. Visgi, ten, kur kurjerio pristatymas yra ilgesnis arba iš viso nėra tokios galimybės, tačiau pakeliui yra parduotuvė, kurioje galima atsiimti prekes, užuot ėję į parduotuvę patys, vartotojai labiau linkę naudotis click&collect paslauga“, – sako „LastMile“ vadovas.
T. Norušaitis pastebi, kad taip pat skiriasi ir atsiimamų pirkinių krepšeliai. Skaičiuojama, kad jie yra net 25 proc. didesni, negu standartinis kurjerių į namus vežamas krepšelis. Be to, prekės užsakomos ne kuo greičiau, o konkrečiu atsiimti patogiu metu. Standartinio krepšelio turinys taip pat skiriasi. T. Norušaitis pastebi, kad naudodamiesi click&collect paslauga pirkėjai apsiperka ne dviem, o keturioms dienoms ar savaitei į priekį.
Startuolio „LastMile“ platforma šiuo metu turi daugiau nei 300 tūkst. registruotų vartotojų. Net 95 proc. pirkėjų prekes įsigyja su pristatymu per kelias valandas. Jie gali rinktis produktus iš daugiau nei 40 partnerių parduotuvių, o asortimentą bendrai sudaro daugiau kaip 40 tūkst. prekių.
Šiuo metu „LastMile“ siūlo atsiėmimo paslaugą fizinėse Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos „Iki“ parduotuvėse arba greta jų. Paslauga yra teikiama devyniose „Iki“ parduotuvėse. Prekybos tinklas „Iki“ 2021 m. rugsėjo mėn. įsigijo startuolį „LastMile“ po sėkmingo, daugiau nei pusantrų metų trukusio, bendradarbiavimo.