Verslas

Internete – duomenys apie kelių būklę

Ar neužpustyti keliai į sodybą Rokiškyje, ar neslidu autostradoje Vilnius – Panevėžys? Atsakymus į panašius klausimus ateityje sužinosime internete. Lietuvos automobilių kelių direkcija neseniai paskelbė, jog bus kuriama Eismo informacinė sistema. Ją diegs inžinerinių sprendimų bendrovė „Fima” su partneriais. „Nors Lietuva nėra didelė šalis, joje kelių – virš 21 tūkstančio kilometrų. Jei išvažiavęs iš Vilniaus riedi, tarkim, į Šiaulius, tai patogu būtų žinoti, kuriuose kelio ruožuose dėl remonto darbų apribotas eismas, kur dėl rūko prastas matomumas ir panašiai”, – sako Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) gen. direktoriaus pavaduotojas A. Janušauskas. Pasak jo, ES lėšomis finansuojama Eismo informacinė sistema pateiks tokius duomenis. Tad keliautojai atitinkamai galės planuotis kelionės maršrutą ir išvengti nemalonumų. Sistema pasitarnaus ir kelininkams, ypač žiemą. Jie matys, kur sniego pripustyta daugiau ir papildomai reikia nuvalyti kelius. Ir atvirkščiai – kur važiuoti valyti nereikia bei galima pataupyti degalus, druską. Matuos tiksliai Pasak „Fima” Sprendimų departamento direktoriaus Roko Šlekio, projekto įgyvendinimas vyks apie metus ir susidės iš keleto dalių. „Pirmiausiai pakelėse visoje Lietuvoje bus įrengtos 43 automatinės meteorologinės stotelės, kuriose specialistai sumontuos oro sąlygų stebėjimo įrangą bei eismo intensyvumo skaitiklius. Įrenginiuose sumontuotos technologijos leis tiksliai pamatuoti ant kelio dangos susikaupusio vandens, ledo bei sniego storį. Taip pat bus matuojama oro temperatūra ir kiti parametrai”,– sako Rokas Šlekys. Vėliau bus programuojama pati Eismo informacinė sistema – duomenų bazė. Šiuos darbus atliks konsorciumu kartu su „Fima” projektą įgyvendinantis partneris, bendrovė „Affecto Lietuva”. Sistema apjungs „Fimos” stoteles ir 48 jau anksčiau šalyje įdiegtas stoteles, išsidėsčiusias įvairiuose šalies regionuose. Galiausiai bus sukurtas interneto puslapis, kuriame visi norintys galės peržiūrėti iš meteorologinių stotelių perduodamus duomenis. Šią informaciją papildys meteorologų, kelininkų ir kitų tarnybų pranešimai. Ir tai dar ne viskas. Ši svarbi informacija keliaujančius automobiliais operatyviai pasieks per navigacinę sistemą, radiją ir televiziją. Mažins nelaimių Pasak LAKD gen. direktoriaus pavaduotojo A. Janušausko, Eismo informacinės sistemos naudingumas vairuotojams ir kelininkų darbų planavimui – tai tik vienas aspektas. Planuojama, kad sistema padės mažinti avarijų skaičių. „Pavyzdžiui, anksčiau įrengus keliuose automatines meteorologines stoteles dėl to pagerėjo kelių priežiūra žiemos metu, o avaringumo rodikliai sumažėjo – magistraliniuose keliuose įvyko 7 proc. mažiau eismo įvykių, atitinkamai žuvusiųjų skaičius sumažėjo 25 proc., sužeistųjų – 21 proc.”,- sako A. Janušauskas. Kadangi į sistemą papildomai bus galima įvesti duomenis apie kelio remontus, avarijas, tad sistemos pagalba bus galima pasirinkti optimalų maršrutą, atsižvelgiant į realias eismo sąlygas keliuose. Tokiu būdu bus patiriama mažiau nuostolių dėl eismo sutrikimų, bus mažinama aplinkos tarša. Nors sistema veiks ištisus metus, tačiau labiausiai ji bus reikalinga rinkti ir analizuoti informaciją žiemą, kai reikia operatyvių duomenų apie kelio dangos būklę ir oro sąlygas.

Parašykite komentarą