Verslas

Informacinė kampanija apie vartotojų teises pasiekė 8 iš 10 gyventojų

Europos Sąjunga sėkmingai baigia informacinę kampaniją apie vartotojų teises Lietuvoje. Kampanijos žinutės pasiekė 8 iš 10 gyventojų bei paskatino domėjimąsi vartotojo teisėmis. Tai atskleidė specialus Eurobarometro tyrimas, įvertinęs kampanijos rezultatus. Maždaug 6-7 lietuviai iš 10 teigia, kad jie norėtų gauti daugiau informacijos apie vartotojų teises. Respondentus labiausiai domina informacija, susijusi su jų teisėmis, kai atšaukiamas ar atidedamas skrydis (70 proc.), kyla problemos grąžinant paskolą (69 proc.), perkant organizuotą turistinę kelionę (68%) ar nusiviliama prekėmis, įsigytomis internetu ar teleparduotuvėse (61 proc.). Europos Sąjungos inicijuota informacinė kampanija „Žinok savo teises ir laimėk” prasidėjo 2009 m. balandį ir tęsėsi iki 2010 m. vasario. Šios kampanijos tikslas – informuoti Lietuvos vartotojus apie jų teises Lietuvoje ir kitose ES valstybėse. Kampanijos veikla apėmė TV, spaudos bei internetinę reklamą, ryšių su visuomene veiksmus, pirmąją karikatūrų apie vartotojų teises parodą, kampanijos tinklalapį www.ecc.lt. Kampanijos metu komunikuotos trys pagrindinės temos: pirkimas internetu, vartojimo kreditas bei organizuota turistinė kelionė. Pagrindiniu kampanijos reklamų simboliu buvo pasirinktas bokso ringas. Juo siekta paneigti vyraujančią nuomonę, kad vartotojams visada reikia sunkiai kovoti dėl savo teisių, ir pabrėžti, kad vartotojų teisių žinojimas suteikia galių. Apklausa parodė, kad daugiau kaip pusė respondentų atpažįsta kampanijos šūkį „Žinok savo teises ir laimėk”. „Mūsų žinutės pasiekė didžiąją dalį gyventojų, todėl manome, kad kampanija buvo labai sėkminga. Ji sukėlė susidomėjimą vartotojų teisėmis ir paskatino aktyviau jas ginti. Dabar svarbu išlaikyti šias pastangas ir užtikrinti, kad kasdieniame gyvenime lietuviai iš tikrųjų galėtų reikalauti savo teisių. Tam reikia stiprių ir ilgalaikių įstatymų leidėjų, vykdytojų, taip pat ir vartotojų teises ginančių organizacijų įsipareigojimų”, – teigia Petra Maršálová, Europos Komisijos atstovė, informacinės kampanijos koordinatorė. Nors kampanija jau baigėsi, informacija apie pagrindines vartotojų teises ir toliau bus prieinama kampanijos svetainėje, adresu http://www.ecc.lt/zinokteises/?LT=vartotojo-teises. Vartotojams verta atsiminti, kad susidūrę su problemomis jie visada gali kreiptis į šias institucijas ir nevyriausybines organizacijas (NVO): Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą: nemokamas telefonas: 8 800 00008, telefonas (8-5) 262 67 60, www.vartotojoteises.lt Lietuvos vartotojų institutą: telefonas (8-5) 231 07 11, www.vartotojai.lt Lietuvos nacionalinę vartotojų federaciją: telefonas (8-5) 261 59 79, http://www.vartotojuteises.lt Vartotojų teisių gynimo centrą: telefonas (8 – 5) 262 40 41, www.vartotojucentras.lt Kitos NVO http://www.vartotojoteises.lt/index.php?3112227690 Jei problema susijusi su kitų ES šalių pardavėjais, jums padės Europos vartotojų centras, telefonas: (8-5) 265 03 68, www.ecc.lt. Apie informacinę kampaniją „Žinok savo teises ir laimėk” Vartotojų informavimo kampanija „Žinok savo teises ir laimėk” yra inicijuota Europos Sąjungos (ES). Panašios kampanijos įgyvendinamos naujosiose ES valstybėse narėse nuo 2005 m. Šiais metais analogiški projektai vykdomi ir visose trijose Baltijos šalyse: Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Kampanijos tikslas yra informuoti Lietuvos vartotojus apie jų teises savo šalyje ir kitose Europos Sąjungos valstybėse. Daugiau apie vartotojų teises galima rasti kampanijos svetainėje http://ecc.lt/zinokteises/?LT=vartotojo-teises

Parašykite komentarą