Balandį prekybos tinklas „Rimi“ tradiciškai švenčia Geros savijautos mėnesį ir akcentuoja rūpinimąsi ne tik pirkėjų, bet ir daugiau nei 3 300 savo darbuotojų sveikata. Pasak „Rimi Lietuva“ personalo vadovės Vaidos Kaikarienės, iš darbuotojų apklausų ir pasiūlymų matyti, jog žmogus geriausiai jaučiasi darbe tuomet, kai darbdavys rūpinasi ne tik jo finansine gerove ar tinkamomis darbo sąlygomis, bet ir skiria dėmesio jo fizinei bei emocinei sveikatai. Prekybos tinkle nuo pat įmonės įkūrimo buvo įdiegti socialinės politikos standartai, kurie vėliau tapo pavyzdžiu kitoms organizacijoms. Tikslingos pastangos tapti geriausiu darbdaviu „Rimi“ komandai šiemet buvo įvertintos tarptautiniu „Top darbdavio“ sertifikatu.
Dėmesys darbuotojų psichologinei savijautai
Personalo vadovė Vaida Kaikarienė pabrėžia, kad „Rimi“, būdamas Top darbdavys 2023, stengiasi atitikti savo darbuotojų poreikius ir lūkesčius: „Norime, kad kolegos didžiuotųsi ir džiaugtųsi savo darbo vieta, būtų savo įmonės ambasadoriai. Nuolat atliekame darbuotojų nuomonės apklausas įmonės viduje, taip pat užsakome rinkos tyrimus, kad gautume išsamią informaciją, kuriose srityse, kaip darbdavys, dar galėtume patobulėti. Pastaruoju metu įsitikinome, kad esame teisingame kelyje, nes iš darbuotojų sulaukiame teigiamo grįžtamojo ryšio. Jiems itin svarbios papildomos naudos, lankstus darbo grafikas, pagarbūs santykiai kolektyve.“
Pasak V. Kaikarienės, kiekvienas darbuotojas yra unikalus, tad vienam tam tikru gyvenimo etapu yra svarbiausia finansinė gerovė, kitam ji bus antroje ar net trečioje vietoje, po geros savijautos kolektyve, bendrų veiklų ar lyderystės galimybės.
„Šiuo metu orientuojamės į tris kertinius aspektus: darbuotojų fizinę, psichologinę bei finansinę gerovę. Nors, kaip paaiškėjo iš tyrimų, darbuotojas geriausiai jaučiasi tuomet, kai yra visų trijų komponentų balansas, šiais metais ypatingą dėmesį skiriame emocinei gerovei, nes tai opiausia sritis: visuomenėje apie ją vis dar trūksta informacijos. Kitus dalykus galima greitai pakeisti: skirti didesnį atlyginimą ar patogiau sutvarkyti žmogaus darbo aplinką, pasirūpinti papildomais įrankiais, bet jo psichologinei būsenai pakisti reikia daugiau laiko, o kartais reikalingas ir specialisto įsitraukimas, tam tikros terapijos, medikamentai ar reabilitacija“, – pastebi V. Kaikarienė.
Nuo vitaminų iki psichologų patarimų
Pasak personalo vadovės, darbdaviai, pasitelkę specialistus, pirmiausia gali edukuoti savo darbuotojus, kaip atpažinti ir užkirsti kelią perdegimui darbe, padidėjusiam nerimui ir įtampai, panikos atakoms, miego sutrikimams. Be to, naudinga priminti ir apie sveikatai palankų gyvenimo būdą bei visavertę mitybą. Pavyzdžiui, šį pavasarį visi „Rimi“ darbuotojai gavo vitaminų dėžutes tam, kad po žiemos laikotarpio, kai dažnas sirgo ar mažiau judėjo, pasirūpintų savo sveikata ir energija.
„Labai svarbu veikti proaktyviai, o ne jau sulaukus kokių nors neigiamų pasekmių. Todėl, nors visus metus rūpinamės darbuotojų savijauta, balandį, Geros savijautos mėnesį, organizuojame papildomas veiklas su kvėpavimo praktikomis, judėjimo iššūkiais, ekspertų paskaitomis. Pastebime, kad nerimo atakas ir didžiulę įtampą darbe dažniau jaučia tie žmonės, kurie ir laisvalaikiu nesitraukia nuo kompiuterio: neturi gyvo socialinio gyvenimo, nes jį keičia virtualiu. Taigi, edukuojame darbuotojus ir apie darbo bei kokybiško poilsio režimą, kuris labai svarbus“, – sako „Rimi“ personalo vadovė.
Apklausos rodo, kad dauguma darbuotojų vertina darbo grafiko lankstumas, kai pakanka laiko ir kokybiškam poilsiui, taip pat svarbus atokvėpis per atostogas: „Įmonės naujienlaiškiuose nuolat informuojame apie ilgesnio poilsio naudą, jo įtaką sveikatai ir gyvenimo kokybei. Dalinamės net kelionių idėjomis, ką per atostogas būtų smagu pamatyti. Stengiamės žmonėms įdiegti mintį, kad laisva savaitė ar dvi tikrai neturėtų būti skiriamos remontui, darbui sode ar kitur. Labai svarbu skirti laiko kokybiškam poilsiui, kad būtų galima atsigauti tiek psichologiškai, tiek fiziškai.“
Dirbti – ir iš namų, ir iš Europos Sąjungos šalių
Paskutiniaisiais metais išpopuliarėjo darbostogos, be to, daugelis pageidauja lankstaus darbo grafiko, tad verslo įmonės stengiasi į tokius darbuotojų gyvenimo būdo pokyčius atsižvelgti: „Prisitaikome prie darbo rinkoje egzistuojančių pokyčių: didieji „Rimi“ prekybos centrai darbuotojams gali pasiūlyti itin lankstų darbo grafiką. Pavyzdžiui, žmogus gali dirbti tik po keletą valandų ir tik vakarais, tik savaitgaliais ar tik dienomis: atsižvelgiame į jaunų žmonių, vaikus auginančių tėvų šeimynines aplinkybes ar vyresnio amžiaus darbuotojų poreikius. Mūsų administracijos darbuotojai dvi dienas per savaitę gali dirbti iš namų, taip pat tam tikrą laiką išvykę darbuotis iš bet kurios Europos Sąjungos šalies.“
Prekybos tinkle dirba žmonės iš įvairių užsienio šalių, prie kolektyvo taip pat prisijungė apie 200 nuo karo tėvynėje pasitraukusių ukrainiečių. „Daug metų nuosekliai dirbame socialinėje srityje, integruodami visų amžiaus grupių žmones bei neįgaliuosius. Kiekvienam darbuotojui, nepriklausomai nuo tautybės, amžiaus, lyties, negalios ir pažiūrų, skiriamas nuoširdus dėmesys.– pasakoja Vaida Kaikarienė.
Pastaruoju metu darbuotojų patogumui įmonėje įdiegta novatoriška „Agile“ vadybos sistema: „Kaip ir „Rimi“ kolegos Latvijoje bei Estijoje, perėjome prie naujų darbo metodų, kurių privalumas – greitis ir efektyvumas. Dabar sprendimus priimame dar operatyviau, be to, juos priimti įgalioti ne tik vadovai, kaip buvo įprasta, bet ir darbuotojų komandos. Kolegos patenkinti kūrybiškesniais darbo metodais, kurie leidžia jiems labiau atsiskleisti, siūlyti savo idėjas ir glaudžiau bendradarbiauti tarpusavyje. Esame patenkinti, kad tampame vieta, kur žmonės noriai ateiti dirbti.“
Darbuotojams – papildomi 3 milijonai eurų
Įmonės personalo vadovė teigia, kad šiais metais papildomai per metus į darbo užmokesčio fondą bus investuota daugiau nei 3 milijonai eurų. Už gerus darbo rezultatus įmonės darbuotojams numatyti ir darbo užmokesčio priedai, kurie skiriami vadovaujantis aiškia veiklos vertinimo sistema. „Papildomai užsidirbti galima ne tik pasiekus iškeltus tikslus, bet ir savo noru įsitraukiant į įvairias įmonės veikas, prisiimant tam tikras atsakomybes ar pasirinkus dirbti papildomas valandas, savaitgaliais, naktimis ar švenčių dienomis budinčiose „Rimi“ parduotuvėse – viršvalandžiai yra savanoriški ir apmokami. Skatinamoji 200 eurų premija skiriama ir darbuotojui į bendrovę dirbti atvedus kolegą“, – apie papildomas galimybes užsidirbti pasakoja V. Kaikarienė.
Be to, augant įvairių paslaugų ir prekių kainoms, bendrovė padeda savo darbuotojams ne tik sudarydama galimybes užsidirbti daugiau, bet ir pigiau apsipirkti „Rimi“ parduotuvėse – tik „rimiečiams“ skiriama nuo 5 proc. iki 15 proc. nuolaida įvairiems produktams.
Pranešimą paskelbė: Živilė Karevaitė, Integrity PR