• El.p@štas
  • Tai įdomu
    • Sveikinimai
    • Receptai
    • Pramogos
    • Forumas
  • Skelbimai
  • Politika
  • IT naujienos
Litas.Lt
Žinantiems pinigų ir laiko vertę
  • Verslas
    • Bankai ir Draudimas
    • Nekilnojamas Turtas
    • Marketingas
    • Investicijos
    • Verslas
    • Transportas
    • Mokesčių naujienos
    • Technologijos
    • Renginiai
    • Taupymo patarimai
  • Karjera
    • Darbas ir karjera
    • Studijos
  • Laisvalaikis
    • Buitis, Namai
    • Sportas
    • Kelionės
    • Laisvalaikis
    • Sveikata
    • Įvairenybės
    • Kriminalai
    • El.p@štas
    • » Paskelbk
    • Kontaktai
    • Prisijungti

RSS TV laidos, filmai

  • Simonos Albavičiūtės šaldytuvo apžvalga: iš gendančių produktų pavyko pagaminti salotas
  • Po dramatiškos kovos paaiškėjo „VILNIUS TECH Esports“ „League of Legends“ turnyro nugalėtojai
  • Ką veikia 21 amžiaus inžinieriai?

RSS Horoskopai

  • Maxima nuolaidos: geriausi pasiūlymai kiekvienam
  • Dienos horoskopas 12 zodiako ženklų
  • Gėlių horoskopas moterims pagal gimimo datą
  • Kavos horoskopas
  • 2021 metų horoskopas visiems zodiako ženklams: kas mūsų laukia šiais metais?

RSS IT naujienos

  • Nacionalinis prieigos punktas – vartai unifikuotai transporto informacijai
  • Vakcinavimas – dar vienas iššūkis darbdaviams: ko būtina nepamiršti?
  • 5G ir vartotojo duomenų apsauga: kodėl tai pats saugiausias ryšys?

Evaldas Rapolas: kada nepagrįsta nuomonė tampa realia grėsme įmonių reputacijai?

Evaldas Rapolas: kada nepagrįsta nuomonė tampa realia grėsme įmonių reputacijai?

Visiems puikiai žinoma frazė, kad gerai reputacijai sukurti reikia daugelio metų, o jai sugadinti pakanka penkių minučių. Teisininkai greičiausiai pridurtų, kad kartais ilgai kurtą dalykinę įmonės reputaciją gali sugriauti viena melaginga nuomonė. Tai itin aktualu tapo pandemijos metu, kai žala reputacijai įmonei gali reikšti ir mirties nuosprendį.

Subjektyvių samprotavimų, galinčių pakenti įmonių reputacijai, sklidimo mastą didina ir vis besiplečiančios galimybės pasisakyti viešojoje erdvėje. Straipsniai naujienų portaluose, jų komentarai, pasisakymai specializuotose atsiliepimų svetainėse, įrašai socialiniuose tinkluose –nepamatuota nuomonė žaibiškai pasklinda ir jos padarinius numatyti sudėtinga.

Nuo melagingų skundų ar neigiamų komentarų apsisaugoti tikriausiai nelabai įmanoma, vis tik kiekvienas asmuo, manantis, kad apie jį skleidžiama melaginga informacija, turėtų nenumoti ranka ir ginti savo reputaciją.

Žeminanti nuomonė ar pagrįsta kritika?

Juridinio asmens dalykinės reputacijos apsauga nėra absoliuti. Įmonės gali būti kritikuojamos, tačiau tai turi būti daroma tik siekiant informuoti visuomenę apie netinkamą įmonių veiklą, o skleidžiant reputaciją bloginančią informaciją ji turi atitikti tikrovę.

Reikšti nuomonę nedraudžiama ir tą daryti teisę turi kiekvienas, tačiau labai svarbu, koks nuomonės turinys ir forma. Kai nuomonė reiškiama akivaizdžiai žeminančiomis ir menkinančiomis formomis bei priemonėmis arba paskleidžiama turint tik tokį tikslą, gali reikšti, kad ją skleidžiantis asmuo piktnaudžiauja šia teise. O tai yra draudžiama – Civiliniame kodekse (CK) yra numatytas draudimas piktnaudžiauti savo teise reikšti nuomonę.

Tad jei nuomonė neetiška, nesąžininga, neturi objektyvaus faktinio pagrindo, neparemta argumentais, reiškiama nutylint tam tikrus faktus, formuoja neigiamas visuomenės nuostatas, ji pripažįstama žeidžiančia garbę ir orumą ar dalykinę reputaciją.

Turbūt nekyla abejonių, kad frazės „neužsiraukit, aferistai“, „šaraškino kontora“, „nesąžininga įmonė“ kaip tik ir gali būti priskirtos neturinčioms faktinio pagrindo ir žeidžiančios įmonės dalykinę reputaciją. Tokie ir panašūs komentarai apie vieną įmonę buvo paskelbti interneto svetainėje www.skundai.lt. Įmonė kreipėsi į puslapio administratorius, kurie pašalino tik dalį komentarų, todėl įmonė kreipėsi į teismą.

Įdomu tai, kad Lietuvos Aukščiausiasis teismas grąžino šią bylą į apeliacinę instanciją, jog būtų atliktas pakartotinis ginčijamų teiginių vertinimas, vertinant juos proporcingumo aspektu, konkrečių faktų buvimą ar nebuvimą nustatant tik ištyrus įrodymų visumą. Galiausiai komentarai teismo buvo pripažinti žeminančiais įmonės reputaciją ir įpareigota uždrausti prieigą prie jų.

Sudėtinga užduotis – įrodyti tiesą

Iš viešai skelbiamų Lietuvos teismų sprendimų matyti, kad dalykine reputacija rūpinasi ne tik įvairiose srityse veikiančios įmonės, bet ir sodininkų bendrijos, sporto asociacijos, gyvūnų prieglaudos, darbuotojų profesinės sąjungos. Vis tik dažniau skundų ar neigiamų komentarų susilaukia rinkos lyderiai, konkurencingos, savo paslaugomis ar produkcija išsiskiriančios įmonės. Paslaugos yra ta sritis, kurioje melagingų skundų problema itin aktuali – juk dažniausiai potencialių klientų pasirinkimą lemia atsiliepimai ar komentarai interneto svetainėse ar socialiniuose tinkluose.

Beje, dažnai melagingų skundų taikiniu tampa ne tik įmonės, bet ir jų vadovai. Toks skundas apie vadovą gali sukelti ne mažesnę įtaką dalykinei reputacijai nei skundas apie pačią įmonę.

Įrodyti, kad paskleista nuomonė neturi pakankamo faktinio pagrindo, paprastai yra sunku ar net neįmanoma. Todėl šios nuomonės faktinio pagrindo trūkumo įrodinėti neturi asmuo, apie kurį paskleista nuomonė, nes tai būtų neproporcingas jo galimybių ginti savo garbę ir orumą ar dalykinę reputaciją ribojimas.

Įrodinėjimo našta tokiose bylose paskirstoma taikant nuomonės nepagrįstumo prezumpciją. Tai reiškia, kad informaciją paskleidęs asmuo turi įrodyti, kad jo paskleista nuomonė turi pakankamą faktinį pagrindą ir ja nebuvo siekta sumenkinti, įžeisti asmens ar kitaip specialiai jam pakenkti. Tokia pati situacija yra ir bylose dėl tikrovės neatitinkančių duomenų ar žinios paskleidimo. 

Bylos pasiekia ir Europos Žmogaus Teisių Teismą

Reputacijos gynimo būdai yra nurodyti CK. Jis numato, kad asmuo turi teisę reikalauti teismo tvarka paneigti paskleistus duomenis, žeminančius jo garbę ir orumą bei neatitinkančius tikrovės, taip pat atlyginti tokių duomenų paskleidimu jam padarytą turtinę ir neturtinę žalą.

Juridinio asmens reputacijos gynimui svarbūs 4 faktai: žinių paskleidimo faktą, faktą, kad žinios yra paskleistos būtent apie tą asmenį, faktą, kad paskleistos žinios neatitinka tikrovės ir kad žinios žemina asmens reputaciją. Bylų rezultatai yra labai individualūs, nes kiekvienu atveju gali skirtis ir aplinkybės, kurias įvertinę teismai priima sprendimus – paskleista informacija, paskleidimo būdas, įmonės padėtis, žinomumas ir kita. Kiekvienu atveju individualiai apskaičiuojama ir galima turtinė bei neturtinė žala.

Dažnai dalykinės reputacijos bylos teismus pasiekia po to, kai informaciją paskleidęs asmuo nereaguoja į tiesioginius įmonės prašymus ją pašalinti. Pavyzdžiui, interneto svetainėje www.infodebt.lt buvo paskelbta apie vienos įmonės mokumui įtaką galinčius turėti neigiamus faktorius, todėl įmonės nerekomenduojama kredituoti. Ši pirmiausia kreipėsi į svetainės administratorius, tačiau jiems atsisakius pašalinti informaciją, kreipėsi į teismą dėl dalykinės reputacijos pažeidimo, tikrovės neatitinkančių duomenų paneigimo bei pašalinimo ir neturtinės žalos atlyginimo. Teismas pripažino, kad duomenys neatitinka tikrovės, o puslapyje skelbiamos viešos „rekomendacijos“ reikalauja itin atsargaus formulavimo bei jų periodinio aktualumo vertinimo, kad nebūtų sudarytas klaidingas įspūdis apie įmonės mokumą. Įmonei priteista neturtinė žala, o svetainė įpareigota pašalinti dalykinę reputaciją žeminančius įrašus.

Kartais tokios bylos pasiekia ir Europos Žmogaus Teisių Teismą (EŽTT). Vienai Estijos naujienų svetainei paskelbus straipsnį apie įmonę, po juo buvo parašyta keliasdešimt įžeidžiančių ir grasinančių anoniminių komentarų. Įmonė kreipėsi į svetainę prašydama komentarus išimti ir atlyginti neturtinę žalą. Komentarai buvo ištrinti, tačiau atlyginti neturtinės žalos svetainė nesutiko, tad įmonė kreipėsi į teismą, kuris konstatavo, kad neturtinė žala privalo būti atlyginta. Istorija tuo nesibaigė, nes naujienų svetainė nusprendė kreiptis į EŽTT. Vis tik šis teismas priėmė sprendimą, kuriuo svetainė laikoma atsakinga už įžeidžiančius komentarus, nes ji turėjo kontroliuoti komentarų erdvę ir šalinti tuos, kurie kurstė neapykantą ir taip kėlė grėsmę dalykinei reputacijai.

Pranešimą paskelbė: Gintarė Saulytė-Šulgat, UAB „Idea Prima“

Rekomenduojame
 
REIMA Vipellys Lemon Yellow 26-29
 
Camper Iman K400299 Grey 38
 
Crocs™ Crocs CHERRIES G0734300-MU
 
REIMA Vipellys Neon Pink 30-33
 
ALTERCORE Katie Black 40
 
UVA/UVB SPF30 Powder Me SPF Dry Sunscreen Biri mineralinė pudra nuo saulės 17.5g
2021 04 07   BNS Spaudos centras
  Verslas
  • Ar tikrai vaistinėje pasirenkate geriausią produktą?

  • Investicijas į medicinos inovacijas atperka sveika visuomenė

Leave a Reply

Cancel

You must be logged in to post a comment.

KurApsistoti? NT skelbimai eNuoma.lt Geros paslaugos Skelbti.lt MotoTurgus.lt

Draugai

Programa Centas
Smart SEO
Parduodami Domenai
Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoju skaitliukai

Temos

Bankai ir Draudimas Buitis, Namai Darbas ir karjera Investicijos IT naujienos Kelionės Korona virusas - Karantinas Laisvalaikis Marketingas Mokesčių naujienos Nekilnojamas Turtas Politika ir teisė Renginiai Sportas Studijos Sveikata Taupymo patarimai Technologijos Teisėsauga, kriminalai Transportas Verslas Įvairenybės

Rekomenduojame

  • Video įgarsinimas
  • rasto darbai
  • filmai online
  • cs 1.6 siųstis
  • filmai online
  • fs19 mods
  • Trumpalaikė buto nuoma
# > Jūsų nuoroda! < #

‹ › ×
    Copyright © 2000 - 2020Litas.Lt - Verslas, naujienos - Žinantiems pinigų ir laiko vertę, powered by WP
    This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.Accept Read More
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled

    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

    Non-necessary

    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

    SAVE & ACCEPT