Technologijos,  Verslas

El. prekyba: tendencijos ir lyderiai

Elektroninė prekyba, savo erą Lietuvoje pradėjusi maždaug prieš 10 metų, šiandien išgyvena tikrą aukso amžių. Statistikos departamento skaičiavimais, būtent per minėtąjį laikotarpį elektroninės prekybos ir prekybos užsakomuoju paštu mastai mūsų šalyje išaugo net 120 kartų. Puikiai suvokiantys pirkėjų kintančius įpročius verslininkai kuria el. parduotuves, kuriose galima įsigyti praktiškai visko, kas susiję su buitimi, namų apyvoka ir kasdieniu gyvenimu. Viena tokių parduotuvių – https://www.b-a.eu/, kurioje šiuo metu galima rasti net per 375 tūkst. įvairių prekių nuo baldų iki kietojo kuro.

Įvairių statistikų duomenimis, elektroninė prekyba kasmet auga ir visoje Europoje, o jos apyvarta didėja apie 15 proc. Tiesa, pažengusiose el. prekyboje šalyse, kurios jau buvo pasiekusios el. prekybos piką, galima pastebėti ir atvirkštinių tendencijų. Pavyzdžiui, Prancūzijoje, Vokietijoje ir Didžiojoje Britanijoje kai kurie el. verslo segmentai po truputį ima prarasti dalį rinkos.

Šiaurės Europa garsėja kaip sritis, kuriose 9 iš 10 žmonių turi prieigą prie interneto. Skaičiuojama, kad Baltijos ir Skandinavijos šalyse internetinę prekybą išbandę ar ir nuolatos apsipirkinėja apie 70 proc. žmonių. Lietuva gali pasigirti dar vienu rodikliu – garsėjame kaip šalis, turinti labai greitą internetą. Lietuviai internetu apsipirkinėja gerokai daugiau nei kaimynai latviai ir estai. Tačiau, pavyzdžiui, norvegų pirkimo internetu mastai, lyginant išleidžiamas sumas ir apsipirkimo dažnį, yra net apie 20 kartų didesni.

Tęsiant mūsų šalies internetinės prekybos analizę, reikėtų paminėti, kad el. prekybos plėtojimuisi čia visos sąlygos – palankios kaip niekad. Visų pirma, nuolat fiksuojami kintantys pirkėjų įpročiai, apsiperkančių internetu kasmet daugėja ne tik tarp jaunimo, bet ir tarp vidurinio ar pensinio amžiaus žmonių. Apklausų duomenimis, net keturi iš penkių žmonių teiktų pirmenybę apsipirkimui internetu, nes tai greitesnis ir patogesnis būdas įsigyti reikiamas prekes sutaupant laiko.

Internetas vis labiau prieinamas tampa ir dėl pingančių išmaniųjų telefonų, planšetinių, nešiojamųjų kompiuterių, interneto ryšio prieinamumo viešosiose erdvėse. Mažėja ir mobiliojo ryšio, interneto ryšio paslaugų kainos, paslaugų teikėjai siūlo įvairių patrauklių akcijų ir planų. Vis daugiau gyventojų išmoksta naudotis ne tik kompiuteriais ir internetu, bet ir apmokėti sąskaitas, įsigyti prekes naudodamiesi elektroninės bankininkystės sistemomis.

Palankios sąlygos ir tiems, kurie nori vystyti el. prekybą: bendrovės, privatūs asmenys ne tik kuria el. parduotuves, bet ir diegia lėšų surinkimo, administravimo sistemas, leidžiančias už prekes atsiskaityti greitai ir patogiai. Palankios sąlygos ir sprendžiant prekių pristatymo klausimus – greta tradicinio pašto įsitvirtino siuntų savitarnos sistemos, kurjerių paslaugas teikiančios kompanijos ir kt.

Panašu, jog b-a.eu parduotuvė  puikiai atrado rinkos segmentą, jau įsitvirtino rinkoje ir surado savo klientus bei nuolatinius verslo partnerius. Ši el. parduotuvė su dar keliais gigantais po truputį sudarė visos Lietuvos el. prekybos žemėlapį. Belieka tik svarstyti, ar kas nors šiai rinkai sugebės pasiūlyti dar lankstesnių ir geresnių sprendimų.

Rekomenduojame
 
EMU Australia Magical Unicorn Walker Pale Pink 18M+
 
ALTERCORE 552 Black 37
 
Laundry Soap Méga Propre Audinių skalbiklis, 1000ml
 
REIMA Kuhmoinen Pale Rose 86
 
REIMA Tukeva Black 39

Parašykite komentarą