Gerų darbų portalas „Aukok.lt“ ragina nepamiršti „Dosnumo antradienio“, kuris visame pasaulyje švenčiamas lapkričio 28 d. Šiandien, kai tiek žmonių susiduria su iššūkiais ir sunkumais, o artėjančios šventės kelia ne tik džiugesį, bet ir įtampą, filantropijai skirta diena suteikia galimybę visiems susivienyti ir skirti laiko bent vienam, kad ir mažam geram darbui. Kažkam net ir paprastas geras žodis, parodytas dėmesys, ar padovanotas nemokamos kavos puodelis gali pakeisti dieną. Ieškantys didesnių įsipareigojimų kviečiami išbandyti savanorystę, peržiūrėti turimus daiktus ir juos perleisti į naujas rankas ar skirti finansinę paramą nevyriausybinių organizacijų projektams. Tuo tarpu „Aukok.lt“ portale visuomenė kviečiama tapti iniciatyvų ambasadoriais, įtraukti kolegas ar draugus bei geriems darbams įkvėpti ir aplinkinius.
„Permainos, kurias sukėlė COVID-19 pandemija ir karas Ukrainoje, palietė ir aukojimo sritį. Dėl ekonomikos augimo ir didėjančios visuomenės finansinės gerovės, Centrinės ir Rytų Europos gyventojai būtų linkę aukoti dvigubai daugiau nei tai daro šiandien. Nepaisant to, šis aukojimo potencialas lieka neišnaudotas. Remiantis nepriklausomų ekspertų grupės parengta ataskaita „Filantropija ir įmonių socialinė atsakomybė Vidurio ir Rytų Europoje“, tiek pandemijos laikotarpis, tiek karas Ukrainoje pakeitė aukojimo įpročius: paramą teikiančių gyventojų procentas išaugo, o tie, kurie iki tol nevykdė filantropinių veiklų, ėmėsi tai daryti bei pusė iš jų mano, kad pasibaigus krizėms toliau teiks paramą“, – teigia Ingrida Jotkaitė, „Aukok.lt“ strateginės plėtros vadovė.
Aukojimo tendencijos Lietuvoje
Pasak aukojimo portalo „Aukok.lt“ strateginės plėtros vadovės I. Jotkaitės, Lietuvoje, lyginant su kitomis Baltijos valstybėmis, paaukojama dvigubai didesnė metinė suma, ir nors šalies potencialas yra gerokai didesnis, dar greitesnių pokyčių nereiktų tikėtis: „Nuo portalo sukūrimo pradžios matome, jog vidutinė asmenų aukojama suma yra linkusi kasmet didėti, bet ne itin žymiai. Dėl karo Ukrainoje 2022 m. tiek aukojimų skaičius, tiek vidutinė paramos suma buvo gerokai išaugusi – beveik dvigubai, tačiau šių metų rodikliai rodo, jog grįžtame prie įprastos statistikos. Tam, kad išnaudotumėme egzistuojantį paramos teikimo potencialą, turime ieškoti skirtingų prieigų prie aukotojų grupių ir užtikrinti įtraukiančią aukojimo patirtį.“
Organizuojant paramos rinkimą tiek gatvėje, tiek internetu būtina užtikrinti tvarų aukojimo procesą. Įkirus vienkartinis paramos prašymas gatvėje ar aukojimo prenumerata be aukotojo įtraukimo į procesą gali neigiamai veikti norą aukoti bendrai, todėl skaitmeninių įrankių plėtojamas tampa itin svarbia paramą renkančių organizacijų darbo sritimi.
Jaunų žmonių karta: socialinė atsakomybė kaip gyvenimo būdas
Tarp jaunų žmonių socialinė atsakomybė yra susijusi su jų gyvenimo būdu. Kaip vartotojai, jie tikisi, kad prekių ženklai, iš kurių perkamos prekės, savo veiklą grindžia socialine atsakomybe. „Taip, kaip asmeniniame, taip ir profesiniame gyvenime jauni žmonės turi lūkestį savo darbdaviams, jog šie savo įmonių veikloje pasiūlys socialiai atsakingas programas ar galimybes, pavyzdžiui, su kolegomis įsitraukti į savanorišką veiklą. Jauniems žmonėms daug rečiau kyla klausimas, kodėl reikia aukoti ar skirti savo laiką socialinėms iniciatyvoms, tačiau visiems, dirbantiems su paramos pritraukimu, vis svarbesniu klausimu tampa, o kokie aukojimo būdai yra patogiausi ir patraukliausi šiai grupei, – teigia I. Jotkaitė.
Lietuva yra pakankamai skaitmenizuota valstybė, todėl aukojimas internetu yra vienas iš priimtinų paramos teikimo būdų. Jauni žmonės yra linkę aukoti internetu ir rinktis tokius aukojimo būdus kaip prenumeratos ar tapti ambasadorystės iniciatyvų dalyviais, kurios telkia žmones vienam tikslui.
***
Aukok.lt – tai 2009 m. įkurtas vienintelis aukojimo internetu portalas Lietuvoje, kuris suteikia galimybę privatiems asmenims ir įmonėms aukoti patogiau.
Pranešimą paskelbė: Ingrida Jotkaitė, VšĮ „Geros valios projektai“