• El.p@štas
  • Tai įdomu
    • Sveikinimai
    • Receptai
    • Pramogos
    • Forumas
  • Skelbimai
  • Politika
  • IT naujienos
Litas.Lt
Žinantiems pinigų ir laiko vertę
  • Verslas
    • Bankai ir Draudimas
    • Nekilnojamas Turtas
    • Marketingas
    • Investicijos
    • Verslas
    • Transportas
    • Mokesčių naujienos
    • Technologijos
    • Renginiai
    • Taupymo patarimai
  • Karjera
    • Darbas ir karjera
    • Studijos
  • Laisvalaikis
    • Buitis, Namai
    • Sportas
    • Kelionės
    • Laisvalaikis
    • Sveikata
    • Įvairenybės
    • Kriminalai
    • El.p@štas
    • » Paskelbk
    • Kontaktai
    • Prisijungti

RSS TV laidos, filmai

  • Simonos Albavičiūtės šaldytuvo apžvalga: iš gendančių produktų pavyko pagaminti salotas
  • Po dramatiškos kovos paaiškėjo „VILNIUS TECH Esports“ „League of Legends“ turnyro nugalėtojai
  • Ką veikia 21 amžiaus inžinieriai?

RSS Horoskopai

  • Maxima nuolaidos: geriausi pasiūlymai kiekvienam
  • Dienos horoskopas 12 zodiako ženklų
  • Gėlių horoskopas moterims pagal gimimo datą
  • Kavos horoskopas
  • 2021 metų horoskopas visiems zodiako ženklams: kas mūsų laukia šiais metais?

RSS IT naujienos

  • Nacionalinis prieigos punktas – vartai unifikuotai transporto informacijai
  • Vakcinavimas – dar vienas iššūkis darbdaviams: ko būtina nepamiršti?
  • 5G ir vartotojo duomenų apsauga: kodėl tai pats saugiausias ryšys?

Dažniausiai pasitaikantys vairuotojų tipai: kuris labiausiai tinka jums?

„Regitros“ duomenys rodo, kad šiuo metu šalyje registruota kiek daugiau nei pusantro milijono transporto priemonių ir didžioji dalis jų kasdien zuja gatvėse. Natūralu, kad vairuotojų keliai dažnai susikerta, todėl kyla įvairių konfliktų ir stresinių situacijų. Kartais jos pasibaigia ramiai bei taikiai, o kartais istorijos būna ne su tokia laiminga pabaiga. Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko teigimu, nors lietuviai yra laikomi ramaus būdo, kartais prie automobilio vairo jų temperamentas gali pranokti ir visame pasaulyje garsėjančius italus ar ispanus. Iš viso per daugelį metų sukauptą patirtį draudimo bendrovės specialistas išskyrė keturis vairuotojų tipus, kurie dažniausiai pasitaiko Lietuvoje.

„Naujokėlis“ prie vairo

Kaip pasakoja R. Bieliauskas, tiek kaip draudimo ekspertas, tiek kaip eilinis vairuotojas jis pastebėjo vieną ryškią tendenciją – bene daugiausia konfliktų keliuose būna susiję su prie vairo pasimetusiais vairuotojais, kuriems automobilio valdymas ir suvokimas apie eismą vis dar yra kietas riešutėlis. Tokie vairuotojai įprastai viską daro lėtai, apsunkina eismą, dažnai pasimeta situacijose ir sukelia problemų kitiems eismo dalyviams.

„Žinoma, dažniausiai tokie vairuotojai ant savo automobilių būna prisiklijavę žalio klevo lapo lipduką. Suprantama, jie dar nėra įgavę patirties – jos atsiras daugiau laiko praleidus gatvėse. Blogiau būna tada, kai tokie išsiblaškę vairuotojai teisę vairuoti turi jau ne dvejus ir ne trejus metus, tačiau jiems vis tiek sunkiai sekasi įsilieti į bendrą eismo kontekstą“, – pasakoja draudimo ekspertas.

R. Bieliauskas taip pat pabrėžia, kad dažnai „naujokėliais“, „kanadiečiais“ ar „klevo lapais“ pravardžiuojami vairuotojai nors ir turi didesnį vairavimo stažą, prie automobilio vairo sėda retai arba dažnai važinėja tik mažesniuose miestuose, kur eismo intensyvumas nedidelis, nėra žiedinių sankryžų bei šviesoforų. Tuomet, atvykus į didmiestį, ištinka lengvas šokas ir prasideda problemos.

„Dažnai taip nutinka jauniems studentams, kurie iš rajonų atvyksta studijuoti į didmiestį, kur egzistuoja visai kitoks eismo pasaulis“, – kalba R. Bieliauskas ir eismo dalyviams pataria ugdyti savo toleranciją kitiems keliuose ir, pamačius pasimetusį vairuotoją, jo neskubinti, o sustoti ir leisti pabaigti manevrą.

Išsiblaškėlis, žiūrintis ne ten, kur reikia

Pasak draudimo eksperto, antrajam vairuotojų tipui galima priskirti tuos eismo dalyvius, kurie turi vairavimo patirties, tačiau stokoja dėmesio ir koncentracijos. Kaip teigia R. Bieliauskas, šis vairuotojų tipas itin išryškėjo išmaniųjų telefonų amžiuje, kai atitraukti akis nuo įrenginio ekrano tampa ypač sunku.

„Anksčiau tokie išsiblaškę vairuotojai dažniausiai tiesiog kalbėdavo telefonu. Šiandien jiems kalbėti jau nebereikia, jie tiesiog nepaleidžia telefono iš rankų, susirašinėja, tikrina socialinius tinklus ar darosi asmenukes. Maža to, jų nė kiek negąsdina ganėtinai didelės baudos už telefono naudojimą vairuojant“, – dėsto draudimo ekspertas.

Tačiau šiuo atveju ne tik baudos dydis yra svarbiausias faktorius – išsiblaškymas prie vairo gali turėti itin skaudžių pasekmių, pasibaigiančių avarijomis ar rimtomis traumomis. Visa tai galioja ne tik kalbant apie telefono naudojimą prie vairo, bet ir kitus pašalinius veiksmus, už kuriuos taip pat gali grėsti administracinė atsakomybė.

„Žmonės prie vairo tikrina telefonus, valgo, dažosi, kalba su keleiviais, reguliuoja muziką ar dairosi kažkur pro langą, kai tuo metu visas dėmesys turi būti nukreiptas būtent į kelią. Mažai kas žino, kad mieste automobilis per sekundę gali įveikti 10 metrų atstumą ar dar daugiau, todėl pakanka tik akimirkos neatidumo ir gali įvykti tragedija“, – perspėja R. Bieliauskas.

Spartuolis, norintis pirmauti

Trečiajai vairuotojų kategorijai draudimo ekspertas priskiria tuos, kurie nevengia kartais viršyti greitį ir drąsiai nardo tarp automobilių, kad tik kuo greičiau pasiektų savo tikslą. „Ši vairuotojų kategorija ypač populiari kalbant apie didmiesčius, kur automobilių srautai būna gerokai didesni. Tokie eismo dalyviai nevengia pažeisti ir KET, ir spustelėti akceleratoriaus pedalą, o kartais ir per sankryžą pralėkti jau mirksint geltonam šviesoforo signalui“, – aiškina R. Bieliauskas.

R. Bieliausko teigimu, būtent tokie vairuotojai neretai nulemia spūsčių atsiradimą, kadangi, bandydami būti greitesni už kitus, jie dažnai „nardo“ tarp eismo juostų, dažniau sudaro kritinių situacijų bei priverčia kitus vairuotojus pristabdyti.

„Spartuolių skubėjimą suprasti sunku. Jų lėkimas keliu gal ir padeda išlošti vieną kitą minutę, tačiau kartais ir visai neduoda naudos. Čia atrodo, kad jis tave aplenkė ir nulėkė tolyn, o čia jūs vėl susitinkate prie šviesoforo. Ir tos kelios sutaupytos minutės tikrai neatpirks rizikos, kurią toks vairuotojas kelia tiek sau, tiek kitiems eismo dalyviams. Neretai šis skubėjimas gali pasibaigti bauda, draudimo deklaracijos pildymu, o kartais – tragišku eismo įvykiu, kai laiko nebus galima atsukti atgal“, – kalba specialistas ir ragina visus vairuotojus kelyje elgtis kultūringai bei apgalvotai.

Kelių chuliganas – blogiausia, kas gali būti

Paskutinė vairuotojų kategorija, anot R. Bieliausko, yra pati blogiausia iš visų, kadangi ji kelia daugiausia rizikos. Deja, pasak draudimo eksperto, kelių ereliais ar kelių chuliganais dažniausiai vadinamų eismo dalyvių šiandien gatvėse vis dar netrūksta.

Tokie vairuotojai piktybiškai nepaiso Kelių eismo taisyklių, viršija greitį, jiems negalioja nei eismo ženklai, nei kelio ženklinimas. Pasak draudimo eksperto, tokių vairuotojų pakantumui vietos nėra ir negali būti. Kadangi policijos pareigūnai ne visada būna šalia ir gali pažaboti tokius pažeidėjus, kitų vairuotojų indėlis sprendžiant chuliganiško vairavimo problemą šalyje gali stipriai pagerinti situaciją.

„Patiems nuo kelių chuligano derėtų laikytis atokiau, kadangi jo elgesys gali būti neprognozuojamas. Taip pat patiems nederėtų mėginti jų sustabdyti ar paauklėti, kadangi tai gali sukelti dar didesnį konfliktą. Geriausia apie tokius vairuotojus pranešti kelių policijai, jei yra galimybė – juos užfiksuoti ir vaizdinę medžiagą perduoti pareigūnams“, – pataria R. Bieliauskas.

Rekomenduojame
 
AUDIMAS Merino ir bambuko pluošto suknelė 2021-087 Insignia Blue S
 
AUDIMAS Tampri suknelė trumpomis rankov. 2111-173 Forever Blue L
 
REIMA Kouvola Mint 152
 
AUDIMAS Medvilniniai polo marškinėliai 20LT-405 White L
 
OTRE 86-116-03 Black 37
 
Crocs™ Crocband™ Navy 43,5
2018 03 15   Naujienos
  Transportas
  • Transporto dalijimosi mieste vizija: „Renault EZ-GO“

  • Stiprus „Renault Talisman“ ėjimas – riboto leidimo „S-Edition“ modelis, sportiškesnis ir galingesnis nei bet kada

Leave a Reply

Cancel

You must be logged in to post a comment.

KurApsistoti? NT skelbimai eNuoma.lt Geros paslaugos Skelbti.lt MotoTurgus.lt

Draugai

Programa Centas
Smart SEO
Parduodami Domenai
Hey.lt - Interneto reitingai, lankomumo statistika, lankytoju skaitliukai

Temos

Bankai ir Draudimas Buitis, Namai Darbas ir karjera Investicijos IT naujienos Kelionės Korona virusas - Karantinas Laisvalaikis Marketingas Mokesčių naujienos Nekilnojamas Turtas Politika ir teisė Renginiai Sportas Studijos Sveikata Taupymo patarimai Technologijos Teisėsauga, kriminalai Transportas Verslas Įvairenybės

Rekomenduojame

  • Video įgarsinimas
  • rasto darbai
  • filmai online
  • cs 1.6 siųstis
  • filmai online
  • fs19 mods
  • Trumpalaikė buto nuoma
# > Jūsų nuoroda! < #

‹ › ×
    Copyright © 2000 - 2020Litas.Lt - Verslas, naujienos - Žinantiems pinigų ir laiko vertę, powered by WP
    This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.Accept Read More
    Privacy & Cookies Policy

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled

    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.

    Non-necessary

    Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.

    SAVE & ACCEPT