Darbuotojų mokymų centrai, kuriuose naujai įsidarbinusieji paruošiami būsimai pozicijai – sparčiai populiarėjanti šiandieninės darbo rinkos tendencija. Jų naudą netrunka pajusti tiek dirbti pradedantys naujokai, tiek ir darbdaviai. Baigę paruošimą mokymų centruose, darbuotojai gali darbus pradėti be streso, gauti reikiamų žinių ir įgūdžių bei įgyti patirties, kurios anksčiau stokojo. Tuo tarpu darbdaviai džiaugiasi, kad mokymus baigę naujokai ne tik lengviau įsilieja į kolektyvus, būna labiau motyvuoti, bet ir neskuba keisti savo darbovietės.
Dėmesys naujam darbuotojui atsiperka
Taikoma praktika, kuomet naujas darbuotojas savarankiškai turi suvokti įmonės specifiką ir perprasti jos veiklos procesus, šiuo metu dar išlikusi, bet keičiasi į teigiamą pusę. Apie tai kalbanti darbo skelbimų bei karjeros konsultacijų svetainės „CVonline.lt“ marketingo vadovė Rita Karavaitienė tikina, kad daugėja Lietuvoje įmonių, kurios kuria vidines mokymų programas, kad palengvintų darbuotojų adaptaciją.
„Verslas mato, jog nėra didžiulio visus reikalavimus atitinkančių kandidatų pasirinkimo, tačiau mokymų centruose gali suteikti žinių bei įgūdžių, trūkstamų reikiamai pozicijai. Todėl darbuotoją apmoko, pripratina prie darbinių užduočių, įveda į komandą. Šį metodą taikančios įmonės laimi: darbuotojas nepaliekamas likimo valiai, visi naują karjeros posūkį padariusiam žmogui kylantys klausimai yra susisteminami ir išsprendžiami, tinkamai supažindinama su įmonės procesais, kultūra. Kartu naujokas patiria mažiau streso, kurį kelia darbo keitimas“, – apie naujų darbuotojų mokymų programų svarbą kalba R. Karavaitienė.
Ji taip pat pabrėžia, kad iš darbdavio pusės ne mažiau svarbu yra parodyti, jog naujas darbuotojas yra svarbi komandos dalis ir juo rūpinamasi. Dėmesys darbuotojui, pasak R. Karavaitienės, netrunka duoti grąžos.
„Darbdavio palaikymo sulaukiantys naujokai yra linkę labiau prisirišti prie įmonės, įsitraukti į jos veiklą ir, tikėtina, tokios komandos kaita bus mažesnė. Mokymų metu neretai darbuotojui atsiranda emocinis ryšys su darbdaviu, formuojami draugiškesni santykiai. Darbuotojas matydamas, jog dėl jo stengiamasi, norės atsilyginti tuo pačiu. Taigi įmonės, kurdamos mokymų centruose teigiamą atmosferą, augina tiek darbuotojų lojalumą, tiek ir gerą savijautą“, – pabrėžia įsidarbinimo specialistė R. Karavaitienė.
Mokymai: ir „žaliems“, ir patyrusiems darbuotojams
Naujų darbuotojų paruošimas reikalingas ne tik tiems, kurie pradeda dirbti visiškai naujoje srityje, bet ir ateinantiems iš kitų to paties sektoriaus įmonių. Tai rodo geroji didžiausio šalies darbdavio –lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ praktika, kai šįmet centralizuotai Vilniuje pradėti organizuoti 5 dienų trukmės darbuotojų mokymai.
„Mokymų centrą įsteigėme, kad padėtume naujokams lengviau adaptuotis ir jie tvirčiau jaustųsi pradėdami darbą „Мaximos“ parduotuvėse. Tiems, kas niekada nėra dirbę prekybos srityje, suteikiame žinių ir įgūdžių bei galimybę išmokti dirbti kasoje ar pasibandyti atlikti kitas įvairias kasdienes užduotis, prižiūrint mokymų konsultantams. Suprantame, kad kiekviena įmonė turi individualius veiklos procesus, todėl, net jei darbuotojas turi sukaupęs panašios darbo patirties, naujoje darbo vietoje specifika dažnai skiriasi ir svarbu darbuotoją su tuo supažindinti, o ne palikti prisitaikymui pagal savo nuožiūrą. Ir svarbiausia, sklandžiai darbo pradžiai norime kaip įmanoma padėti naujam darbuotojui įsilieti į kolektyvą“, – sako „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė.
Stebina naujokų įsitraukimas
Vienos iš sostinėje veikiančių „Maxima XX“ parduotuvės direktorė vadovė Janina Koniuchova šįmet jau spėjo pastebėti, kad darbuotojai iš mokymo centro atkeliauja turėdami visą reikiamą žinių bei įgūdžių bagažą.
„Jau esam sulaukę naujokų, kurie aktyviai įsitraukė į komandą nuo pirmosios savo darbo dienos. Praėję mokymus darbuotojai stebina savo žiniomis ir įgūdžiais, aiškiu darbo procesų supratimu. Yra tokių naujokų, kurie nors ir neturėjo prekybinės patirties, tačiau atrodo, lyg būtų atėję dirbti iš kitos parduotuvės. Be to, darbuotojai puikiai įsiliejo į kolektyvą“, – pabrėžė J. Koniuchova.
Nuo saugos instruktažo iki darbo su kasos aparatu
„Maximos“ parduotuvių darbuotojų mokymus sudaro teorinių ir praktinių įgūdžių stiprinimas, kuomet naujokai išbando įvairias darbo pozicijas.
„Iš pradžių darbuotojai išklauso saugos instruktažą, sužino svarbiausią informaciją apie bendrovę. Supažindiname su darbuotojų motyvacine sistema, kuri suteikia galimybe papildomai užsidirbti, aptariami klientų aptarnavimo standartų reikalavimai be jų praktinis taikymas, – apie darbuotojų mokymų programą pasakoja E. Dapkienė. – Vėliau mokomasi dirbti prie kasos bei įgyjami baziniai įgūdžiai darbui sveriamo skyriaus vitrinoje ir prekybinėje salėje. Norime darbuotojui suteikti kuo įvairesnės veiklos patirties ir geresnio procesų pažinimo. Galiausiai darbuotojai yra atestuojami, stebint jų gebėjimą savarankiškai atlikti mokytas darbo funkcijas“.
„Maxima“ mokymų centras yra įsikūręs Vilniaus „Akropolio“, „Maxima XXXX“ parduotuvėje. Mokymai vyksta kiekvieną savaitę – nuo pirmadienio iki penktadienio, 9.00 – 16.00 val. Darbuotojams mokymų metu yra suteikiamas maitinimas. Išėjus mokymų programą darbuotojams suteikiama galimybė dirbti arčiau namų esančioje „Maximos“ parduotuvėje. Šiuose mokymuose gali dalyvauti visi, kurie susisieks www.karjera.maxima.lt ir praeis pirminę atranką.
Apie bendrovę „Maxima“
Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kuriose kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.
Pranešimą paskelbė: Rusnė Tamošaitytė, UAB „Fabula ir partneriai”