Darbas ir karjera

„Bolt Food“: karantinai baigėsi, bet susiformavo rinkos sezoniškumas ir įpročiai

Maisto pristatymo platforma „Bolt Food“, vienijanti tūkstančius individualiai dirbančių kurjerių, į šaltąjį sezoną žengia gerai suplanavusi užsakymų pasiūlą ir kurjerių paklausą. Nors pandemijos ribojimai liko praeityje, įprotis daugiau laiko praleisti namuose, ypač atvėsus orams – niekur nedingo. Šis rinkos sezoniškumas augina ne tik užsakymų iš restoranų skaičių, bet ir kurjerių vidutines pajamas. Kaip ir praėjusį sezoną, darbymetis prikviečia kurjerio profesiją išbandyti nemažai naujų žmonių.

Pastarojo mėnesio duomenimis, vidutiniškai kurjeris platformoje kasdien praleidžia 1 val. 40 min. – ir tik keli procentai jų šiai veiklai skiria darbo dienai prilygstantį valandų kiekį. Ši tendencija tik ryškėja prie „Bolt Food“ prisijungiant vis naujiems kurjeriams, tačiau platformos atstovai neslepia – siekiama didinti tiek kurjerių skaičių, tiek pristatymams iš restoranų skiriamą valandų skaičių.

Užsakymas užsakymui nelygus

Prasidėjus tikram darbymečiui, kurjerių laukia ne tik didesnis užsakymų kiekis. Keičiasi ir platformos darbo algoritmai, užtikrinantys, kad taip pat kokybiškai atliktas būtų kiekvienas užsakymas, nepriklausomai nuo atstumo ar esamo užsakymų srauto.

„Stipriai Išaugus užsakymų skaičiui, investuojame į uždarbio sistemą ne tik keldami valandinius įkainius, bet ir motyvuodami kurjerius konkretiems užsakymams. Tai leidžia išlaikyti sklandų platformos darbą ir pristatymo kokybę. Kiekvieną sezoną šios priemonės veikia vis efektyviau, o mūsų prognozės – tikslesnės“, – sako Justinas Bambalas, „Bolt Food“ vadovas Lietuvoje.

Pasak jo, šiuo metu yra taikomi skirtingi būdai padidinti kurjerių pajamas. Pavyzdžiui, premijos už efektyvumą – kai kurjeriui pavyksta atlikti tam tikrą užsakymų kiekį. Taip pat aktyviai taikomi didesni tarifai užsakymų pikų metu arba dirbant prastomis oro sąlygomis.

„Šiais metais teko atsižvelgti ir į išaugusias kuro kainas – ėmėme mokėti didesnius tarifus už ilgesnio nuotolio užsakymus. Matome, kad šis mechanizmas pasiteisina tiek kurjeriams, kurie jaučiasi saugesni gaudami bet kokį užsakymą, tiek klientams, kurie drąsiai užsisako mylimus patiekalus ir iš atokesnio restorano, nerizikuodami ilgiau laukti ar gauti atvėsusį maistą“, – platformos virtuvę atskleidžia J. Bambalas.

Prigijo ir arbatpinigiai

Nors buvo nemažai kalbėta apie tai, kad dalis klientų po pandemijos tiesiog nebenori grįžti į fizinius restoranus, vis dėlto patikėti, kad ši rinkos dalis su savimi į internetą išsineš visą maitinimo kultūrą, buvo sunku. Tačiau realybė tokia: geras kurjeris šiandien toks pat svarbus, kaip geras padavėjas mėgstamame restorane.

„Jau kuris laikas stebėjome, kad po pandemijos yra įvykęs lūžis ir visuomenė į kurjerio darbą žvelgia su didesne pagarba. Visi pagaliau suprato, ką reiškia geras pristatymas – kai už lango kamščiai ir dargana, o tu mėgaujiesi šiltu maisto iš mylimo restorano. Tačiau svarbiausia, kad tobulėja ir patys kurjeriai – tą matome iš klientų paliekamų įvertinimų dinamikos. Pasitaiko visko, tačiau akivaizdu, kad keli intensyvaus darbo metai suformavo tūkstančius tikrų profesionalų“, – reziumuoja J. Bambalas.

Jo teigimu, būtent šis faktorius paskatino „Bolt Food“ programėlėje įdiegti galimybę palikti arbatpinigių kurjeriams. Pirmųjų mėnesių rezultatai iš tiesų nustebino – šiuo metu tokio klientų dėmesio sulaukia kas aštuntas platformoje įvykdomas užsakymas, taigi arbatpinigių yra gavę dauguma šiomis dienomis dirbančių kurjerių.

„Prieš keletą metų to nebūtume galėję net įsivaizduoti. Rinkos lyderiai dar suko galvas, kaip įtikinti žmogų apskritai mokėti už pristatymą, tačiau maisto pristatymams virtus kasdiene paslauga, susiformavo kultūra ir solidarumas su šiame sektoriuje pristatymo paslaugas teikiančiais žmonėmis“, – daro išvadą „Bolt Food“ vadovas Lietuvoje.

Monetizuoti savo valandas nori ir žurnalistai, ir sportininkai

Maisto pristatymo platformų atstovai atviri, kad didžiausias barjeras vystyti šį sektorių buvęs pačios profesijos įvaizdis. Netgi turint sėkmės istorijas apie daugiausiai pajamų gaunančius kurjerius, ledus ilgainiui pajėgė išjudinti tik technologijos, įgalinusios žmones išbandyti, neįsipareigoti ir kiekvieną kartą pasididinti pajamas, kurios „Bolt Food“ platformoje kurjerius pasiekia kiekvieną savaitę.

„Sugriautas mitas, kad kurjerių darbas yra pasirinkimas bedarbiams ar neturintiems kitų pasiūlymų. Iš tiesų, tai darbas darbštiems ir norintiems daugiau savo dienos valandų paversti pinigais“, – akcentuoja J. Bambalas, čia pat priduriantis, kad daugumai, net ir geriausiai vertinamų kurjerių Lietuvoje, šis užsiėmimas nėra pagrindinis.

„Nors nerenkame duomenų apie tikrąsias kurjerių profesijas, bet nemažai su jais bendraujame, todėl užtikriname, kad sąrašas tikrai margas: yra statybininkų, žurnalistų, menininkų, studentų, sportininkų. Tai žmonės, kurie nešvaisto laiko dvejonėms ir nori maksimaliai monetizuoti savo laiką, kad galėtų įgyvendinti savo ambicijas ir svajones”, – sako J. Bambalas.

„Bolt Food“ maisto pristatymo paslauga šiuo metu prieinama Vilniaus, Kauno, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių, Alytaus ir Marijampolės gyventojams bei šių miestų svečiams.

Parašykite komentarą