IT naujienos

Baltijos šalių interneto rinka: nedidelė, bet imli naujovėms

Baltijos šalys yra vienas iš mažiausiai interneto vartotojų turinčių regionų Centrinėje ir Rytų Europoje, tačiau pagal interneto skvarbą Estija, Latvija ir Lietuva nusileidžia tik Čekijai. Faktas, kad bent trys iš keturių suaugusių Baltijos šalių gyventojų naudojasi internetu, lemia tai, jog regione sparčiai įsigali naujovės – internautai vis dažniau žiūri televiziją internete ir aktyviau naudojasi mobiliaisiais įrenginiais. Šias tendencijas naujausioje „gemiusKnowledge” ataskaitoje aptaria rinkos ekspertai.

Vilnius, 2014 birželio 11 d.

Lietuvos interneto vartotojai, „Gemius” duomenimis, naršymui skiria vis daugiau laiko: palyginus 2012 m. ir 2013 m. gruodžio duomenis, matome, kad laikas, praleidžiamas internete, išaugo 21 minute. Taip pat didėjo ir įsitraukimas – atversta 27 puslapiais daugiau. Vis dėlto nuopelnai dėl augimo priklauso jauniausiems (7-24 m.) internautams, o vyresnio amžiaus lankytojų įsitraukimas mažėjo. Tokios tendencijos vyrauja ir kitose Baltijos šalyse: Estijoje ir Latvijoje, kuriose vyresni lankytojai sudaro didesnę auditorijos dalį, įsitraukimas ir internete praleidžiamas laikas mažėjo.

Pasak Maciej Milewski, „Gemius” verslo konsultanto, įsitraukimo mažėjimas atspindi tai, kad vartotojai vis dažniau naršymui renkasi mobiliuosius įrenginius: „Internete praleidžiamo laiko kritimas atspindi perėjimą prie mobiliųjų programėlių, kurių matavimas nebuvo įtrauktas į šią studiją”.

Lietuvoje mobiliųjų įrenginių naudojimas, pagal generuojamą srautą, išaugo nuo 1% 2012 m. iki 12% 2013 m. pabaigoje. Estijoje išmaniesiems įrenginiams 2013 m. teko 10% interneto srauto, o Latvijoje – 7%.

Internautų dėmesio centre: vietinei auditorijai skirtas vaizdo turinys

Populiarėja ne tik mobilieji įrenginiai, bet ir video turinys. „Lietuvoje ir Latvijoje sparčiai daugėja žiūrovų, kurie lankosi video turinio svetainėse TV3play.lt ir Tvplay.lv. Estijoje ir Latvijoje taip pat auga ukrainietiškos svetainės megogo.net lankomumas, taigi vaizdo turinys internete Baltijos šalių gyventojams asocijuojasi ne tik su „Youtube”,– teigia Gryta Balserytė, bendrovės „Gemius” regiono vadovė Lietuvai ir Latvijai.

Tokio pobūdžio svetainių populiarumą liudija tai, kad į vaizdo turinį orientuotos svetainės tv3play.lt ir lrt.lt pateko į labiausiai lankytojų skaičių auginusių svetainių dešimtuką.

Baltijos šalių gyventojų požiūrį į internetą taikliai apibūdina vienos iš sparčiausiai augančių Estijos svetainių postimees.ee reklamos direktorė Liis Ristal: „Internetas tapo viena iš pagrindinių žmogaus teisių ir žmonės nori naudotis visomis šios teisės formomis”.

Kaip atrodo Lietuvos interneto vartotojo portretas?

Lietuvoje didesnę internautų dalį sudaro moterys (53%). Aktyviausia ir gausiausia amžiaus grupė – 15-24 m. jaunimas (21%). Vis dėlto interneto vartotojai pagal amžių yra pasiskirtę pakankamai tolygiai: 25-34 m., 35-44 m. ir 45-54 m. internautai sudaro po 18% visų naršančiųjų.

Didžiausią dalį pagal gyvenamąją vietą sudaro vilniečiai (27%), šiek tiek mažiau yra rajonų centrų gyventojų (18%) ir kauniečių (17%).

Tai, kad Lietuvos gyventojai yra itin išsilavinę, atspindi faktas, jog daugiausiai – 25% internautų – turi aukštąjį išsilavinimą.
Daugiau informacijos ir ekspertų komentarų „gemiusKnowledge: Online Landscape. Baltics“ ataskaitoje.

Pastabos redaktoriams

„Gemius“ yra verslo konsultavimo įmonė, teikianti duomenis, sprendimus ir rekomendacijas interneto svetainių stebėsenos ir analizės bei internetinių reklamos kampanijų valdymo srityse.

Įmonės teikiama informacija, apimanti ir socio-demografinius internautų profilius, tapo kasdienių rinkodaros ir e-komercijos sprendimų pagrindu beveik dviems tūkstančiams klientų iš automobilių, finansų, farmacijos, telekomunikacijų, komercijos, greito vartojimo prekių ir IT sektorių bei reklamos agentūroms, tinklams, užsakovams ir leidėjams visame pasaulyje.

„Gemius“ veikia daugiau nei 30 rinkų Europos, Viduriniųjų Rytų ir Afrikos regione. Kartu su vietinėmis atstovybėmis 17 šalių, įmonė bendradarbiauja su rinkos dalyvių organizacijomis siekdama vystyti tarptautines ir vietines interneto industrijos rinkas.

„Gemius“ tyrimai remiasi įmonės ekspertų sukurta metodologija ir technologijų infrastruktūra. Bendrovėje dirba apie 300 specialistų, įskaitant IT specialistus, matematikus, sociologus ir psichologus. Kiekvieną mėnesį išanalizuojama 300 milijardų virtualios realybės įvykių – puslapių peržiūrų, paspaudimų ir kitų veiksmų, kuriuos atlieka interneto vartotojai.

„Gemius“ tyrimai atliekami griežtai laikantis „ICC/ESOMAR“ (Pasaulinės viešosios nuomonės ir rinkos tyrimų profesionalų asociacijos) tyrimų praktikos kodekso. „Gemius“ įkurta 1999 m. Daugiau informacijos: www.gemius.com.

Parašykite komentarą