Prasidėjus lapkričiui rudens dekoracijas parduotuvėse ir miestuose ima keisti kalėdinės, kurios signalizuoja apie artėjančias didžiąsias metų šventes. Kalėdų laukti pradeda ir Lietuvos gyventojai: atlikta apklausa parodė, kad didžioji dauguma žmonių planuoja šventiniam stalui išleisti panašiai kaip praėjusiais metais ar net kiek daugiau, pasiruošimo šventėms nepalieka paskutinei minutei ir pirkinius jau planuoja.
Vienas svarbiausių dalykų šventiniu laikotarpiu – išlaidos. Spalį prekybos tinklo „Lidl“ užsakymu bendrovė „Norstat“ atliko tyrimą, kuris atskleidė, kad daugiau nei pusė (53 proc.) apklaustųjų Kalėdoms planuoja išleisti panašią sumą kaip pernai ar šiek tiek daugiau.
Ketvirtadalis (26 proc.) apklausos dalyvių nurodė, kad šiemet šventiniams patiekalams planuoja išleisti nuo 51 iki 100 Eur. Pernai tokią sumą planavo skirti 29 proc. apklaustųjų. 22 proc. tyrimo dalyvių šiemet kalėdinio stalo vaišėms ruošiasi išleisti 101-150 Eur, o 14 proc. – iki 200 Eur.
„Apklausos rezultatai taip pat atskleidė, kad Lietuvos gyventojai jau ruošiasi šventėms, kruopščiai planuoja joms skirtą biudžetą“, – dalinasi „Lidl Lietuva“ korporatyvinių reikalų ir komunikacijos vadovas Antanas Bubnelis.
Išvengti streso gali padėti pasiruošimas
Remiantis tyrimo duomenimis, apie pusė apklaustųjų planuoja savo šventinius pirkinius. 2023 metais reikalingus produktus anksčiau įsigijo arba laikydamiesi griežto pirkinių sąrašo apsipirko 56 proc. apklaustųjų, šiemet tokią praktiką taikys 49 proc. tyrimo dalyvių.
Siekiant sutaupyti, praėjusiais metais 59 proc. stebėjo akcijas ir prekes įsigijo jų metu, o šiais metais specialių pasiūlymų lauks 52 proc. Lietuvos gyventojų. 2023 m. 44 proc. apklaustųjų produktų kainas lygino skirtingose parduotuvėse, šiemet šis skaičius kiek pamažėjo – tokią praktiką taikys 40 proc. apklaustųjų.
„Kalėdinis laikotarpis dažnai tampa įtemptu, tačiau planavimas iš anksto gali žymiai supaprastinti pasirengimą jam, taip pat ir finansinę naštą. Pavyzdžiui, jei iš anksto nuspręsite, kokius patiekalus ruošite ir pasirūpinsite ingredientais, galėsite ramiau mėgautis šventiniu laikotarpiu ir skirti daugiau laiko artimiesiems“, – tvirtina A. Bubnelis.
Pasak jo, kai kurie produktai, tokie kaip šventiniai saldumynai, gėrimai, kruopos ar ankštinės daržovės gali iki švenčių būti spintelėse. Be to, verta pasinaudoti specialiais pasiūlymais ir perkant šviežią mėsą ar žuvį – šie produktai gali būti užšaldomi. Tokia praktika leidžia sutaupyti ne tik pinigų, bet ir laiko, kurį „suvalgo“ stovėjimas eilėse jau prasidėjus šventiniam šurmuliui.
Svarbi produktų kokybė bei šviežumas
Tyrimas taip pat atskleidė, kad Lietuvos gyventojų šventinio apsipirkimo krepšelį daugiausia sudaro vaisiai bei daržovės, pienas, šviežia mėsa bei žuvis ir šventiniai saldumynai.
„Nors šie produktai – itin tradiciniai ir lietuvių seniai pamėgti, visgi dažnas iš apklaustųjų sako, jog savo krepšelį šiemet planuoja papildyti ir gurmaniškais produktais. „Lidl“ galima įsigyti šventinio privataus prekės ženklo „Deluxe“ asortimento netradicinių produktų, tokių kaip kengūrų kepsniai, krevetės, desertai, vytinti mėsos gaminiai, įvairios užtepėlės bei paštetai“, – teigia „Lidl Lietuva“ komunikacijos vadovas.
Remiantis tyrimo rezultatais, rinkdamiesi šiuos produktus, apklaustieji labiausiai atkreipia dėmesį į jų kokybę, kainą bei šviežumą.
„Renkantis produktus kaina ir kokybė – svarbiausi veiksniai tiek kasdien, tiek ruošiant Kalėdų stalą. Čia puikiai pasitarnauja privačių prekės ženklų produktai, kurie leidžia įsigyti aukštos kokybės prekes už prieinamesnę kainą. Taip suteikiant galimybę ne tik sutaupyti, bet ir mėgautis kokybiškais bei šviežiais produktais“, – sako A. Bubnelis.
Internetinę apklausą Kalėdų tema „Lidl Lietuva“ užsakymu atliko bendrovė „Norstat“. Spalio mėnesį vykusioje apklausoje dalyvavo 1000 Lietuvos gyventojų.
Šiuo metu Lietuvoje veikia 77 „Lidl“ parduotuvės 29 šalies miestuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Kėdainiuose, Telšiuose, Kretingoje, Mažeikiuose, Tauragėje, Jonavoje, Panevėžyje, Ukmergėje, Utenoje, Plungėje, Palangoje, Elektrėnuose, Visagine, Šilutėje, Radviliškyje, Vilkaviškyje, Druskininkuose, Rokiškyje, Kaišiadoryse, Nemenčinėje, Gargžduose, Molėtuose ir Jurbarke.
Pranešimą paskelbė: Benita Gaižiūnaitė, UAB „coagency”