Verslas

Apklausa parodė: krizės akivaizdoje pirkėjai rečiau išbando naujus produktus

Naujausia prekybos tinklo „Rimi“ atlikta Lietuvos pirkėjų įpročių apklausa* atskleidė, kad krizių akivaizdoje žmonės labiau linkę pirkti jau pamėgtus arba ilgo galiojimo produktus nei išbandyti asortimento naujienas – nežinomybės akivaizdoje tai linkę daryti vos 34 proc. apklaustųjų. Beveik pusei (49 proc.) respondentų išbandant naujus produktus svarbiausiu kriterijumi tampa kaina, tuo tarpu visai nesvarbi – jų ekspozicija parduotuvėse.

Pasikeitę pirkėjų įpročiai

Atliktos asortimento pasirinkimo apklausos rezultatai rodo pirkėjų įpročių pasikeitimą krizės akivaizdoje. Apklausos duomenimis vos 34 proc. respondentų bent kartą per mėnesį išbando maisto asortimento naujienas, beveik tiek pat – 31 proc. – tai daro bent kelis kartus į pusmetį, tuo tarpu ketvirtadalis apklaustųjų asortimento naujienas išbando net kelis kartus per mėnesį.

Prekybos tinklo „Rimi“ ryšių su visuomene vadovė Gabrielė Šerėnienė pastebi, kad susidūrę su kriziniu laikotarpiu pirkėjai rečiau išbando naujus produktus ir yra mažiau linkę rizikuoti, todėl dažniau perka jau išbandytas prekes. Tuo tarpu esant stabiliai situacijai, pirkėjai mėgsta išbandyti ir prisijaukinti naujoves.

„Prasidėjus koronaviruso pandemijai žmonės daugiausiai pirko ilgo galiojimo produktus, pavyzdžiui, įvairias kruopas. Taip pat daugiau gamino namuose, pastebėtas augimas susijusiose kategorijose. Ši tendencija išryškėjo ir pirmosiomis karo Ukrainoje dienomis. Iš lentynų buvo šluojami mėsos ir žuvies konservai, aliejus, įvairios kruopos, miltai, cukrus, o labiausiai – druska. Minimų produktų pardavimai gerokai išaugo, tačiau pirkėjai nepamiršo ir pamėgtų greito suvartojimo produktų – to, ką pirkdavo anksčiau. Pastebime sumažėjusį pirkėjų smalsumą išbandyti naujus produktus, šiuo laikotarpiu dažniau perkamos įprastos ir jau pamėgtos prekės“, – sako G. Šerėnienė.

Didesnis dėmesys sveikatai

Beveik pusė apklausoje dalyvavusių (49 proc.) respondentų atsakė, kad pasirinkimą išbandyti naujus maisto produktus dažniausiai lemia kaina. Vis dėlto, svarbiu aspektu tampa ir sveikata – net 29 proc. įvairovę renkasi dėl sveikatai palankesnės produkto sudėties, o 11 proc. – dėl lokalumo ir noro palaikyti vietinius gamintojus. Mažiausiai svarbus respondentams pasirodė dėmesį atkreipiantis produkto pristatymas parduotuvėje – tokį atsakymą rinkosi vos 8 proc. apklaustųjų.

Pasak „Rimi“ atstovės, pirkėjų įpročių analizė visų pirma atskleidžia, kad lietuviai vis daugiau dėmesio skiria produktų kokybei ir sudėčiai: ieško sveikatai palankesnių alternatyvų, stengiasi vartoti mažiau pridėtinių riebalų bei cukraus, valgo daugiau daržovių, vaisių, o norėdami paremti Lietuvos ūkininkus renkasi vietoje užaugintą produkciją.

„Besikeičiančius pirkėjų įpročius atspindi ir „Rimi“ parduotuvėje ženklu „Rinkis Sveikiau“ pažymėtų produktų asortimento augimas. Per 2021 m. jis išaugo net 13 proc. – 174 prekėmis. „Rimi“ prekybos centruose šiuo ženklu pažymėti produktai gali padėti kasdien maitintis sveikiau, nes juose yra mažiau riebalų, druskos, cukraus, daugiau skaidulinių medžiagų, nėra GMO, sintetinių maisto priedų. Sveikesni produktai atrenkami remiantis Baltijos ir Šiaurės šalių mitybos rekomendacijomis bei Pasaulio sveikatos organizacijos sveikos mitybos rekomendacijomis. Ir toliau mažiname druskos, riebalų bei cukraus kiekį „Rimi“ privačios etiketės gaminiuose“, – teigia G. Šerienėnė.

Anot atstovės, „Rinkis sveikiau“ ženklu pažymėtos produkcijos pirkėjai gali įsigyti ir apsipirkdami elektroninėje parduotuvėje „Rimi.lt“, kur gali lengvai rasti sveiką alternatyvą daugeliui maisto produktų kategorijų.

* „Rimi Lietuva“ parduotuvių terminaluose š. m. kovo mėn. atliktoje apklausoje dalyvavo 2479 respondentai, kurių amžius 18-74 metai.

Parašykite komentarą