Verslas

Apklausa: lietuviai ėmė dažniau planuoti pirkinius ir maitintis sveikiau

Pirkinius pagal iš anksto susidarytą sąrašą pastaruoju metu žmonės ėmė planuoti dažniau. Lietuviško prekybos tinklo „Maximos“ lojalių klientų apklausa rodo, kad dėl pandemijos pasikeitę pirkėjų įpročiai išlieka ir pasibaigus karantinui, o daugiau negu trečdalis apklaustųjų šiemet ėmė labiau rūpintis savo sveikata – pradėjo maitintis sveikiau.

Pavasarį Lietuvą pasiekusi pandemija ir tris mėnesius taikyti karantino ribojimai paveikė žmonių elgseną. Per visoje Lietuvoje vykdytą lojalių „Maximos“ klientų apklausą 53 proc. respondentų pripažino, kad karantinas pakeitė jų apsipirkimo įpročius.

Apklausa atskleidė, kad daugiau negu pusė (54 proc.) apklaustų lojalių prekybos tinklo „Maxima“ pirkėjų dažniau ėmė planuoti pirkinius ir susidaro prekių sąrašą. 44 proc. respondentų nurodė, kad visuomet planuotai su sąrašu perka maisto ir kitas kasdienes prekes, o 17 respondentų teigia, kad po karantino pradėjo planuoti savo apsipirkimus.

„Planuoto apsipirkimo įprotis sustiprėjo per karantiną, kai žmonės ribojo savo išėjimus iš namų ir stengėsi vienu kartu įsigyti kuo daugiau produktų ilgesniam laikui. Tai praverčia ir dabar, pasibaigus karantinui. Pirkinių planavimas padeda atsirinkti prekes iš gausaus asortimento ir atrasti geriausius kainų pasiūlymus, juolab kad net 8 iš 10 lojalių „Maximos“ klientų seka prekybos tinklo vykdomas akcijas, todėl einant į parduotuvę su pirkinių sąrašu galima nemažai sutaupyti. Be to, kai į krepšelį keliauja prekės pagal sąrašą, parduotuvėje užtrunkama trumpiau – susitaupo ir laiko“, – aiškina prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė.

Apklausos duomenimis, pirkėjai ieško ne tik geriausių kainų, bet ir nori būti tikri dėl tinkamos sudėties ir aukščiausios produktų kokybės. Pusė apkaustų lojalių „Maximos“ klientų nurodė, kad dabar dažniau ėmė skaityti, kas parašyta produkto etiketėje. „Didesnis dėmesys etiketėms atskleidžia augantį vartotojų sąmoningumą. Pirkėjams Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, vis labiau rūpi ne tik produktų sudėtis, bet ir kita gamintojų informacija: kur ir kaip produktas yra auginamas bei gaminamas. Mūsų klientų apklausa patvirtina pasaulines tendencijas, kad vartotojai aktyviau siekia priimti geriau informuotus ir atsakingus sprendimus, vedančius asmeninio tikslo link – gyventi sveikiau, jaustis žvaliau, labiau tausoti aplinką. Dauguma „Maximos“ lojalių klientų pirmenybę teikia Lietuvoje užaugintai ir pagamintai produkcijai, todėl skaitydami etiketę vis dažniau atkreipia dėmesį į prekės kilmės šalį“, – pastebi E. Dapkienė.

Beveik 2 iš 5 apklaustųjų pripažino, kad pradėjo maitintis sveikiau. Penktadalis pirkėjų nurodo, kad pastaruoju metu ėmė dažniau pirkti ekologišką maistą. „Mūsų kryptinga sveikų produktų asortimento plėtra užtikrina pasirinkimo laisvę visiems, siekiantiems subalansuotos mitybos“, – pastebi E. Dapkienė, primenanti, kad mityba daro didelę įtaką žmogaus sveikatai. Be to, apklausa parodė, kad po karantino žmonės ėmė dažniau gaminti maistą namuose.

Tuo tarpu 33 proc. apklaustųjų nurodė, kad apsipirkinėjimo įpročiams karantinas įtakos neturėjo.

Internetinė apklausa apie lojalių „Maximos“ klientų įpročius vykdyta rugpjūčio 10-25 dienomis. Apklausoje dalyvavo 4052 atsitiktinai atrinkti lojalūs „Maximos“ klientai visoje Lietuvoje.

Apie bendrovę „Maxima“

Tradicinės lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ stiprybės – mažos kainos ir platus, ypač lietuviškų prekių, pasirinkimas. Tinklą valdanti bendrovė „Maxima LT“ yra didžiausia lietuviško kapitalo įmonė, viena didžiausių mokesčių mokėtojų bei didžiausia darbo vietų kūrėja šalyje. Šiuo metu Lietuvoje veikia beveik pustrečio šimto „Maximos“ parduotuvių, kasdien apsilanko daugiau nei 550 tūkst. klientų.

Pranešimą paskelbė: Rūta Pastarnokienė, UAB „Fabula ir partneriai”

Parašykite komentarą