Spalio 19–20 d. Lietuvos edukologijos universitete (LEU) įvyks tarptautinė mokslinė konferencija „Mokslu grįsto švietimo link“. Konferencijos organizatoriai – LEU Edukacinių tyrimų institutas – džiaugiasi, kad mokslo renginyje dalyvaus ir savo įžvalgomis dalinsis Europoje bei Lietuvoje žinomi mokslininkai, edukologai. „Aukštojo mokslo reforma Lietuvoje įsibėgėja. Vis dažniau kalbama, kad reikia inovatyviai ruošti mokytojus. Kaip tai kuo sėkmingiau padaryti, įžvalgomis pasidalinti sutiko Estijos Talino universiteto prof. dr. Eve Eisenschmidt. Visi kalba apie Suomijos stebuklą, bet nuo jų neatsilieka Estija, o tai yra šalis, kuri arčiau mūsų istorinės patirties ir ekonominių galimybių“, – teigia prof. dr. Daiva Jakavonytė-Staškuvienė.
Švietimo mokslo lyderiai daug kalba apie ugdymo kokybę ir mokinių pasiekimus tiek Lietuvos, tiek pasauliniame kontekste. Mūsų šalies valdžios atstovų teigimu, geri mokinių įvertinimai – vienas iš Lietuvos prioritetų. Ar tikrai? Šią problemą aptars LEU Edukacinių tyrimų instituto vyresnioji mokslo darbuotoja doc. dr. Ramutė Bruzgelevičienė. Mokslininkė pristatys švietimo vizijų ir konteksto analizę bei tyrimo duomenis.
Kitų dalyvių – ankstyvojo ugdymo specialistų prof. dr. Onos Monkevičienės, dr. Birutės Autukevičienės – teigimu, pastaruoju metu dauguma švietimo atstovų, tėvų neramina viešoje erdvėje skleidžiamos nuomonės, kad paties mažiausiems ugdytiniams nereikia pedagogų su universitetiniu išsilavinimu. Pranešimus skaitysiančios lektorės atskleis kitokias tarptautines tendencijas.
Plenariniame posėdyje mokslinius pranešimus skaitys ir tarptautine patirtimi dalysis ne vienas garsus pasaulyje mokslininkas. „Kita labai aktuali problema Lietuvos švietime – mokslininkų tyrimai ir svarstymai nepasiekia praktikų mokykloje. Jungtinės Karalystės De Montforto universiteto prof. dr. Marilyn Leask papasakos, kaip su UNESCO pagalba edukologijos tyrimų rezultatai yra pateikiami pedagogams priimtinu pavidalu“, – sako doc. dr. Emilija Sakadolskienė.
Konferencijoje bus iškelta ir dar viena opi problema Lietuvoje – tai socialinė atskirtis. Šalys, kurios sėkmingai kovoja su šiuo iššūkiu, pripažįsta, kad švietimo kokybės užtikrinimas visiems piliečiams yra vienas pagrindinių ginklų. Kaip mokykla gali padėtis spręsti šią problemą, bus galima išgirsti mokslo renginyje.
Antrąją konferencijos dieną darbas vyks sekcijoje, kuriose mokslininkai, studentai aptars mokslo tyrimus, atliktus švietimo politikos, mokytojų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo, ugdymo didaktikos, vaiko raidos ir ugdymo, neformalaus švietimo ir švietimo istorijos srityse. „Svarbu, kad konferencijoje išsakytos idėjos turėtų išliekamąją vertę. Konferencija yra aktuali Lietuvos visuomenei, nes ne tik leidžia artimiau susipažinti su Lietuvos ir užsienio šalių mokslo rezultatais, bet ir jais grįsti ugdymo praktiką. Ne mažiau svarbus momentas – politikų, mokslininkų ir praktikų bendradarbiavimas, sprendimų paieška drauge tariantis ir diskutuojant“, – tikina organizatoriai.
Konferencijos programa: čia.
Pranešimą paskelbė : Milena Puchova, Lietuvos edukologijos universitetas