Verslas

„Eesti Post” šiais metais uždirbo 1,8 mln. eurų pelno

Estijos logistikos ir pašto paslaugų bendrovės „Eesti Post” pajamos per pirmuosius aštuonis šių metų mėnesius sudarė 32,4 mln. eurų, o grynasis pelnas – 1,8 mln. eurų. Didžioji pelno dalis – 1,72 mln. eurų – gauta iš pagrindinės veiklos, o 75 tūkst. eurų įmonė uždirbo iš pašto perlaidų.

Per sausį-rugpjūtį bendrovės apyvarta, lyginant su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, išaugo 9,8 procento. Pašto paslaugų pardavimai padidėjo 22,5 proc., o logistikos paslaugų – 21,6 procentais. Pajamos iš elektroninių paslaugų (el. pašto ir el. sąskaitų) išaugo beveik dvigubai.

Siunčiamų įprastų laiškų kiekis Estijos vidaus rinkoje per 2012 m. aštuonis mėnesius sumažėjo maždaug 11 proc., tačiau „Eesti Post” pajamos iš tarptautiniu mastu siunčiamų laiškų didėjo. Pajamos iš periodinių leidinių pristatymo paaugo 1,2 proc., o už reklaminių leidinių siuntimą sumažėjo 7,4 procentais.

Iš finansinių paslaugų teikimo bendrovė gavo 29 proc. mažiau pajamų. Pernai svarbią jų dalį sudarė pajamos, gaunamos už eurų keitimą pašto skyriuose, tačiau šaliai įsivedus eurą, nebeliko tokio poreikio. Finansinių pajamų apimtis mažino ir tai, kad vis mažiau pagyvenusių Estijos gyventojų atsiima pensiją pašte.

„Šiemet esame patenkinti finansiniais rezultatais. Augančios el. paslaugų pajamos rodo, kad „Eesti Post” sėkmingai prisitaikė prie neišvengiamo popierinių laiškų srauto sumažėjimo. Praėjusiais metais laimėtas „World Mail Awards” inovacijų apdovanojimas patvirtina, kad esame vieni pirmųjų pašto rinkos žaidėjų, prisitaikiusių prie elektroninio laikmečio”, – sakė Meelis Atonen, „Eesti Post” tarybos pirmininkas.

„Per pastaruosius kelerius metus mūsų įgyvendinti projektai patvirtina, kad einame teisinga linkme. Už mažėjančias įprastų laiškų siuntimo paslaugų apimtis atsigriebiame plėsdami logistikos ir el. paslaugų veiklą. Mūsų pajamos iš „El. pašto centro” (angl. Mail Centre) ir „El. sąskaitų centro” (angl. E-Invoicing Centre) paslaugų nuosekliai auga, – teigė Aavo Kärmas, „Eesti Post” valdybos pirmininkas. – Vystantis komunikacijų sektoriui ir daugėjant bendravimo priemonių, mūsų sritis sparčiai keičiasi, atverdama naujų verslo galimybių”.

Pasak A. Kärmas, logistikos paslaugų poreikis taip pat auga, tačiau didelė konkurencija šioje srityje verčia nuolat tobulinti jų kokybę ir ieškoti naujų plėtros galimybių.

„Atsižvelgdami į rinkos situaciją, praėjusiais metais įdiegėme unikalią paslaugą ir Estijoje pastatėme 38 savitarnos siuntų terminalus „Post24″. Toks terminalas apjungia siuntų saugojimo, pašto skyriaus ir kurjerių paslaugas. Žmonės vis daugiau perka internetu, todėl naudojimasis šiais terminalais populiarėja”, – teigė A.Kärmas.

„Post24” šiemet įžengė į Lietuvos pašto rinką ir čia atidarė 35 visą parą veikiančių savitarnos siuntų terminalų tinklą. Lietuvoje savitarnos terminalai įsikūrę 12 didžiausių miestų. Jie įrengti šalia prekybos centrų, degalinių, kad juos pasiekti vartotojams būtų patogu tiek savo ar visuomeniniu transportu, tiek pėsčiomis. Greitu metu savitarnos siuntų terminalus „Post24” „Eesti Post” ketina diegti ir Latvijoje.

Estijoje logistikos ir siuntų įmonei „Eesti Post” priklauso 355 pašto skyriai ir 38 savitarnos siuntų terminalai.

Parašykite komentarą