Statistikos suvestinės ir didžioji dauguma prekybininkų kalba apie smarkiai kritusias mažmeninės prekybos apimtis. Tačiau yra ir tokių, kurie ne mėnesiais, bet savaitėmis ir dienomis skaičiuoja augančius parduotų prekių kiekius. Nedidelės ir kukliai įrengtos parduotuvės „Assorti.lt”, įsikūrusios sostinės Šiaurės miestelyje, Ogmios prekybos mieste (OPM) savininkas Verneris Pugžlys save ir savo komandą vadina kainų pjovėjais. „Mūsų sėkmę lemia keli veiksniai: – konkurencinga kaina, puiki prekių kokybė ir vieta. Kai prieš porą mėnesių rinkomės vietą, kur įsikurti, svarstėme variantus Pilaitėje, vietas didžiuosiuose prekybos centruose, bet pasirinkome Šiaurės miestelį, nors ji nebuvo pigiausia. Ir neapsirikome. Čia tikrai pati karščiausia vieta mieste. Aplinkui esantys didieji prekybos centrai sutraukia labai daug žmonių. O mūsų nedidelės parduotuvėlės neįmanoma nepastebėti jau vien dėl kainų, kurias jie mato pro langus”, – pasakojo V. Pugžlys. Verslininkai, apvažiavę visas Baltijos jūros šalis, Vokietiją, Lenkiją, ištyrinėję rinkas ir prekių tiekimo kanalus, pamatė, kad Lietuva yra labai prabangi šalis. „Bendrai paėmus mūsų gyventojų pajamos yra daug mažesnės nei vokiečių ar skandinavų, tačiau pas mus vyrauja tik prabangios parduotuvės. Mes neturime tokių prekybos tinklų kaip vokiečių „Aldi”. Jų parduotuvės kuklios, jose dirba nedaug žmonių, verslas organizuojamas taip, kad tos pačios kokybiškos prekės kainuotų mažiau”, – stebėjosi verslininkas. Šiuo metu „Assorti.lt” daugiausiai prekiauja vaikų prekėmis – sauskelnėmis, pieno mišiniais ir specialiai paruoštu maistu, buitinės chemijos, higienos prekėmis, gyvūnų maistu ir jų priežiūros priemonėmis bei ilgi negendančiais maisto produktais. Ateityje „Assorti.lt” savo prekių asortimentą žada plėsti. „Vidutiniškai kainų lygis pas mus mažesnis apie 20 proc., bet yra ir „nenormaliai” pigių prekių. Tarkim šiandien pusę litro indų ploviklio „Fairy” parduodame už 1,95 Lt. Mes vežame tik tas prekes, kurias žinome, kad galėsime parduoti pigiau. Dažniausiai tai mūsų rinkai įprasti ženklai, tie patys, kuriuos žmonės mato prabangiuose prekybos centruose. Kartais juos net aplenkiame. Būdami nedideli ir lankstūs, sugebame atsivežti naujienų, kurios didžiosiose parduotuvėse, dėl sudėtingos jų logistikos sistemos, atsiras po poros mėnesių ar pusmečio”, – subtilius verslo niuansus vardino V. Pugžlys. Darbą parduotuvėje verslininkai vadina budėjimu. Personalas stengiasi užmegzti kontaktą su pirkėju, stebi jo elgesį, stengiasi išgirsti poreikius, kartais net pataria nepirkti, jei mato, kad prekė jam netiks. Parduotuvės savininkus, jogos ir sveiko gyvenimo būdo šalininkus, džiugina sparčiai tuštėjanti kol kas maža ekologiškų prekių lentyna. Jų kaina nuo šalia stovinčių įprastų arba nesiskiria, arba yra keliais litais didesnė. „Bet ne dvigubai! Žmogus jau gali pasvarstyti, pirkti ar ne”, – pastebėjo verslininkas. Per du pirmuosius darbo mėnesius parduotuvės šeimininkai įsitikino, kad pigias prekes perka visi. Turintys dideles pajamas taip pat. „Jei tų pačių sauskelnių pakuotė kainuoja 15 Lt. pigiau, tai kodėl čia nepirkti?”, – retoriškai klausė V. Pugžlys. Tuščiomis rankomis iš parduotuvės išeina tik konkurentai, atėję apžiūrėti kainų, arba tie, kurie visiškai nesusivokia kainose. Pasak OPM projektų vadovo Andriaus Razmo, „Assorti.lt” yra iškalbingas pavyzdys, kaip teisingai parinktoje vietoje prekiaujant geromis prekėmis už konkurencingą kainą net per trumpą laiką gali pasiekti gerų rezultatų. Ir net šiandieninėmis sąlygomis, kai „niekas nieko neperka”. V. Pugžlys patvirtino, jog verslo pradžioje investuotus pinigus jau susigrąžino ir pradėjo uždirbti pelną. Tomis pačiomis prekėmis jie prekiauja ir internetu, tačiau gyvai jų nuperkama nepalyginamai daugiau. Mitas, kad Lietuvos žmonės ėmė daugiau pirkti internete, nepasitvirtino.
Related Posts

Kaunas traukia užsienio investuotojus: norinčių yra, tačiau trūksta modernių biurų
2025 03 12
Augimas sudėtingomis mados rinkos sąlygomis: didžiausia plėtra DEICHMANN grupės istorijoje
2019 03 27