Verslas

„TNS Gallup”: pasitikėjimo politikais taurė išsemta

Krizės laikotarpiu žmonės linkę atsigręžti į artimiausią aplinką: daugiau nei ketvirtadalis apklaustųjų teigė visiškai pasitikintys savo kaimynais. Tuo tarpu pasitikėjimas politikais nukrito iki rekordiškai žemo lygio – jais visiškai pasitiki vos 1,1 proc. respondentų. Tai atskleidė didžiausios šalyje visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovės „TNS Gallup” 2008 m. lapkričio-gruodžio mėnesiais atliktas tyrimas. „Vyraujant neigiamai nuomonei valdžios atžvilgiu pasidaro aišku, kodėl dalis žmonių taip lengvai pasidavė riaušių nirtuliui, o vyriausybei nebuvo suteikta tradicinių 100 laukimo dienų. Dėl visuotinai nepopuliarių sprendimų pasitikėjimo politikais taurė yra visiškai išsemta”, – sako Rūta Gaudiešienė, „TNS Gallup” tyrimų strategijos direktorė. Jos teigimu, nepasitenkinimą Lietuvos valdžia ir toliau gali didinti tai, kad esant dabartinei ekonomikos situacijai vyriausybė nėra pajėgi artimiausiu metu išpildyti žmonių lūkesčių. Tyrimo duomenimis, žmonės norėtų, kad naujoji vyriausybė pirmiausiai imtųsi priemonių nedarbui mažinti (97 proc. respondentų pritarė šiam teiginiui), didintų minimalų atlyginimą (95 proc.), stabdytų komunalinių mokesčių augimą (94 proc.) ir užkirstų kelią nusikalstamumui (95 proc.). Dauguma gyventojų pritaria teiginiui „Mūsų valdžioje – apsišaukėliai ir vagys”. „TNS Gallup” specialistai šį teiginį specialiai suformulavo aštriai, kad prieš atsakydamas į jį žmogus stabtelėtų ir pagalvotų, ar tikrai jis taip mano. Su šiuo teiginiu sutiko 63 proc. Lietuvos gyventojų. „Tyrimo rezultatai rodo, kad visuomenė nebuvo moraliai pasiruošusi pritarti nepopuliariems sprendimams. Taigi, pirmiausia ką dabar turi padaryti šalies politikai – skirti daugiau dėmesio švietimui ir bendravimui su visuomene: paaiškinti, kas daroma ir kodėl nepopuliarūs sprendimai yra būtini”, – teigia R. Gaudiešienė. Tyrimas atliktas 2008 m. lapkričio 17 – gruodžio 16 dienomis. Jo metu buvo apklausti 1022 Lietuvos gyventojai. Apie „TNS Gallup” „TNS” yra rinkos tyrimų lyderiai ir glaudžiai bendradarbiaudami su klientais teikia aukščiausios kokybės informaciją, analizę bei įžvalgas daugiau nei 80 pasaulio šalių. „TNS” turi pasaulinio lygio patirtį interesų grupių valdymo, naujų produktų diegimo, mažmeninės prekybos, prekės ženklų ir komunikacijos tyrimuose, yra pagrindiniai interneto, TV, spaudos, radijo auditorijos tyrimų bei informacijos ir reklamos monitoringo paslaugų tiekėjai. „TNS Gallup” 2008 metais Lietuvoje pasiekė 16,42 mln. litų apyvartą. Kompanijoje dirba 130 darbuotojų, iš jų – 46 projektų vadovai, apklausas atlieka 250 interviuotojų. Naudojant šiame pranešime pateiktą informaciją, nuoroda į „TNS Gallup” yra būtina.

Parašykite komentarą