Verslas

Rinkos traukimuisi atspariausia – gyventojų turto draudimo grupė

Pasak draudimo bendrovės „PZU Lietuva” generalinio direktoriaus Mariaus Jundulo, draudimo rinka šiais metais buvo stipriau nei pernai paveikta ekonominio sunkmečio ir mažinamų tiek gyventojų, tiek įmonių išlaidų. Praėjusiais metais draudikams buvo lengviau amortizuoti sunkmečio pasikeitimus, nes geresnius rezultatus padėjo generuoti anksčiau pasirašytos ilgalaikės draudimo sutartys, kurios iš dalies padėjo užsitikrinti dalį pastovių įmokų. Labiausiai krito – kasko rinka Pasikeitusi ekonominė situacija labiausiai paveikė savanoriško automobilių – kasko draudimo rinką. „Per artimiausius mėnesius paaiškės, ar šioje rinkoje jau yra pasiektas dugnas – sako M. Jundulas. Kasko rinka yra priklausoma nuo naujų automobilių rinkos, tad per paskutinius metus sumažėję jų įsigijimai turėjo įtakos ir kasko draudimui. Be to, kasko įmokos susijusios su automobilio verte, tad neatnaujinamas Lietuvos automobilių parkas paveikė rinką – sumažėjo kasko įmokų apimtys”. Pasak M. Jundulo, naujų automobilių rinka po truputį rodo atsigavimo ženklus ir atskirų automobilių markių pardavėjai jau džiaugiasi gerėjančiais rezultatais. Vis dėlto dar reikalingas ilgesnis laikotarpis, kuris padėtų identifikuoti, kiek ši tendencija yra tvari. Kol neprasidės aiškus naujų automobilių pardavimų kilimas, tol kasko rinkoje atsigavimo ženklai bus tik simboliniai. Draudžiasi trumpesniam periodui Transporto priemonių privalomojo draudimo (TPVCA) rinka šiais metais išliko stabilesnė, tačiau joje atsirado aiški tendencija – sutartys buvo sudaromos trumpesniam laikotarpiui, o tai atspindi tam tikrą vartotojų netikrumą dėl disponuojamų lėšų ir ateities pajamų. Gyventojai rinkosi trumpesnį draudimo laikotarpį netgi nekreipdami dėmesio į tai, kad trumpalaikis draudimas kainuoja daugiau. Nauja privalomojo draudimo rinkoje šiais metais buvo tai, kad draudikai pradėjo dar detaliau segmentuoti TPVCA riziką pagal šalis, kuriose vairuotojai planuoja eksploatuoti automobilius. „Šalių segmentacija yra seniai rinkoje taikoma praktika, tik ją patobulinome įvesdami papildomų kriterijų toms šalims, kuriose eismas vyksta dešiniąja kelio puse. Mūsų patirtis rodo, kad šiose šalyse įvykių žalos yra ženkliai didesnės, ypač tada, kai įvykiai nutinka žieduose – mūsų duomenys rodo, kad juose lietuviams kyla daugiausia sunkumų”, – sako M. Jundulas. Pasak jo, tikėtina, kad didesnių pokyčių privalomojo transporto draudimo rinkoje artimiausiu metu neturėtų būti, nes rinka yra pakankamai brandi, o šio draudimo skvarba yra didžiausia šalyje. Dabartinė situacija – po truputį brangstantys automobilių remonto darbai galėtų paveikti TPVCA draudimo kainas, tačiau aktyvi konkurencija tarp draudikų šiame segmente greičiausiai amortizuos bet kokius kainodaros pokyčius ir jie išliks palankūs gyventojams. Turto draudimas – atspariausias Gyventojų turto draudimas šiais metais buvo vienas svarbiausių rinkos variklių. Ši grupė išlaikė augimo tendencijas smarkiai kritus kitoms didžiausioms – kasko ir TPVCAD – grupėms. „Turto rinka pasižymi didelėmis augimo galimybėmis, nes gyventojų turto išdraustumas vis dar yra mažas – rinkos tyrimų duomenys rodo, kad yra apdrausta tik apie ketvirtadalis viso Lietuvos gyventojų nekilnojamojo turto”, – sako M. Jundulas. Šiais metais ypač dažnos stichinės nelaimės – potvynis, vasarinės audros, rugpjūčio škvalas – tapo pamokomis visai rinkai. Gyventojai pastebėjo, kad draudimas yra vienintelis būdas atgauti lėšas už sunaikintą turtą ir todėl verta patikėti jo apsaugą draudimo bendrovėms. „Po didžiosios rugpjūčio audros naujai sudaromų draudimo sutarčių skaičius per keletą dienų išaugo rekordiškai. Naujų draudimo sutarčių per savaitę sudarėme 50 proc. daugiau nei įprastai”, – sakė. M Jundulas.

Parašykite komentarą