Kaip žinoma, scenarijus filmui „Įsikūnijimas“ („Avatar“) režisieriaus J. Cameron buvo parašytas dar 1995 metais. Tačiau tuomet dar nebuvo kompiuterinių technologijų, kurios galėtų realizuoti autoriaus sumanymą ir sukurti dirbtinį pasaulį tokį grąžų, kad žiūrovai iškart jį įsimylėtų. Todėl 80 lapų scenarijaus ekranizaciją teko atidėti dešimtmečiui.
Iš pradžių buvo planuojama, kad filmas pateks į ekranus 1999 metais, iškart po „Titaniko“, tačiau nepakankamai išvystytos kompiuterinio modeliavimo technologijos neleido įgyvendinti šių planų. Juk „gyvas filmavimas“ užima tik 40% filmo „Avatar“, likę 60% – tai aukšto lygio realistinė kompiuterinė grafika. Teko laukti, kol technologijos pasieks reikiamą lygį. Filmuojant „Titaniką“, įvairių kompiuterinių specialiųjų efektų saugojimui prireikė apie 2 terabaitų atminties. Tuo metu išsaugoti tokį informacijos kiekį buvo didelė problema. „Avatar“ filmo kūrimui prireikė 500 kartų daugiau vietos archyvams. Savaime suprantama, prireikė laiko, kol technologijos pasivijo kinematografų poreikį.
AvatarAktorių parinkimas prasidėjo tik 2006 metais, kai dar net filmo pavadinimo nebuvo. (Tada filmavimas vyko su kodiniu pavadinimu „Projektas-880“). Būtina pažymėti, kad James Cameron labai didelę reikšmę teikė aktorių parinkimui ir jų būsimam paruošimui filmavimui. Tokiu būdu, pavyzdžiui, visus pagrindinių vaidmenų atlikėjus jis nuvežė į Havajus tam, kad jie pajustų tropinių džiunglių „dvasią“.
Nemažiau dėmesio Cameron kreipė ir į aplinkos atvaizdavimo tikroviškumą. Pavyzdžiui, tikroviškos žmonių kolonijos, išgaudavusios naudingąsias iškasenas Pandoroje, sukūrimui kino studijos dizaineriai pabuvojo gręžimo įrenginiuose Meksikos įlankoje, kur atliko daugybę matavimų ir eskizų. Tai suteikė galimybę sukurti labai realistinį kompiuterinį modelį.
Skrajojančių padangėje kalnų atkūrimui filmavimo grupė aplankė Kiniją, kur nufilmavo daugybę natūralių Lotoso kalnų (Hua Shan) kadrų. Visa tai buvo panaudota kuriant nuostabiausius Pandoros peizažus.
Avatar ekraneĮdomus ir filmo pavadinimo pasirinkimas. Žodis „Avatar“ yra sanskritiškas. Induistai tiki, kad avataro pagalba dievas įsikūnija žmogaus pavidale.
J. Cameron nusprendė taip pavadinti žmogaus įsikūnijimą į na‘vi (tautos pavadinimas Pandoros planetoje). Iš esmės tai yra tas pats įsikūnijimas, išskyrus tai, kad įsikūnija ne dievas, o žmogus, kuris dedasi dievu ir bando unikalią planetos ekosistemą paversti sau įprasta aplinka. Praktiškai nieko naujo režisierius čia nesugalvojo, juk bet kuris paauglys (ir ne tik paauglys) žino, kad daugumoje kompiuterinių žaidimų iš pradžių reikia susikurti „avatarą“ – savo elektroninį atstovą, o jau po to žaisti, valdant šio elektroninio įsikūnijimo judesius.
Paties filmo siužeto, turbūt, atpasakoti neverta, juk sunku surasti žmogų, kuris jo nematė. Ne be priežasties filmas iš pasaulinių peržiūrų surinko neregėtą sumą – daugiau kaip 2,7 mlrd. dolerių liepos mėnesio vidurio duomenimis. Tuo pačiu J. Cameron pralenkė pats save. Juk ankstesnis rekordas, išsilaikęs 12 metų, irgi priklauso jo filmui „Titanikas“.
Turimos informacijos duomenimis, investicijos į „Įsikūnijimo“ filmavimą sudaro apie 500 mln. dolerių, iš kurių 230 mln. tenka pačiai filmo gamybai.
Fox kino kompanijos administracija atsisako teikti informaciją apie savo išlaidas šiam filmui. Tokiu atveju aišku, kad jei visi skaičiavimai teisingi, tai J. Cameron, kuris sukūrė žinomą ir pelningą šedevrą – „Titanikas“, surinkusį 1,8 mlrd. dolerių, šį kartą surizikavo pačiu prašmatniausiu ir … pačiu brangiausiu filmu kinematografijos istorijoje.
Naujos kartos filmavimo kamerų gamyba sudaro 14 mln. dolerių gamybinio biudžeto, o tai irgi galima laikyti ilgalaike investicija, nes kompanija, valdanti šią sistemą, tikisi savo investicijų atsipirkimo perpardavimų kitoms kino kompanijoms dėka per agentūrą CAA.
AvatarTaip pat verta pažymėti, kad J. Cameron vadovavo daugelio žinomų filmų filmavimui – „Svetimi“, „Terminatorius 2: teismo valanda“, „Bedugnė“ ir kt. 1,1 mlrd. dolerių pajamų iš peržiūrų visame pasaulyje leido Cameron‘ui sukurti tarpžvaigždinę epopėją, apie kurią jis taip seniai svajojo. Į „Avatar“ biudžetą investavo pats J. Cameron.
Pačia didžiausias FOX kompanijos investicija galima laikyti 150 mln. dolerių, kurie investuoti į ekranizacijos platinimą po visą pasaulį. Tai suma, kuri yra žymiai sumažinta dėl nukritusių kainų reklamos rinkoje.
Kaip pažymi Masterforex-V Akademijos fundamentinės analizės ir investicijų katedra, ši rekordinė rinkliava artimiausiu metu žymiai išaugs, nes „Įsikūnijimas“ vėl grįžta į ekranus. Be to, grįžta su atnaujina versij