Verslas

5 savybės, kurias pravartu ugdyti kiekvienam dirbančiam 2023-iais

Keičiasi laikai, keičiasi ir savybės, kurias būtina turėti norintiems išlikti konkurencingais vis spalvingesne tampančioje darbo rinkoje. Ne veltui sakoma, kad jei neprisitaikysi – liksi užnugaryje, tad įvairių sričių specialistams reikia kuo geriau pažinti jų aplinkoje atsirandančias naujoves. Kasmet daugiau kaip 200 darbuotojų įdarbinančios bendrovės „Telia Global Services Lithuania“ personalo vadovas Mindaugas Šestilo dalinasi 5 savybėmis, kurios bus svarbios 2023 metais produktyvumą siekiančiam išlaikyti darbuotojui.

Prisitaikymas prie inovacijų

Prisitaikymas prie inovacijų šiandien yra bene svarbiausias raktas į kiekvienos augančios organizacijos sėkmę. Skaitmenizacija, dirbtinis intelektas, procesų automatizavimas yra tai, kas leidžia daug greičiau atrasti naujų verslo galimybių, sumažinti nereikalingas išlaidas, būti judresniu ir lankstesniu.

Tad ir prie inovacijų prisitaikantis bei jų vertę suprantantis darbuotojas bus žymiai produktyvesnis nei tas, kuriam prisitaikyti yra sunkiau.

„Nereikia staiga tapti programinės įrangos inžinieriumi, kad idealiai išmanytumėte viską, kas yra susiję su inovacijomis. Pakanka bent jau išoriškai suprasti, kas yra dirbtinis intelektas, procesų automatizavimas ir kaip visa tai veikia. Norint spėti į sparčiai judantį inovacijų traukinį, pasinaudokite gausybe virtualioje erdvėje esančios informacijos bei mokymų ir nė nepastebėsite, kaip greitai inovacijos taps jums puikiai pažįstamu lauku“, – sako M. Šestilo.

Gebėjimas greitai reaguoti į pokyčius

Dar 2020-aisiais, kai pasaulį užklupo pandemija, puikiai pamatėme, ką reiškia nepastovumas ir kaip viskas gali greitai keistis – net ir tie dalykai, kurie kainavo daug metų įdirbio. Ne išimtis ir 2022-ieji, kai sumaišties įnešė geopolitiniai įvykiai Europoje.

Tendencijos rodo, kad darbo rinkoje ateityje produktyviu išlikti norinčiam darbuotojui būtina išmokti kuo operatyviau prisitaikyti prie įvykstančių pokyčių.

„Jeigu žmogus mąsto kritiškai, geba operatyviai spręsti kylančias problemas ir pasižymi lanksčiu požiūriu, jam problemų įvykus pokyčiams niekada nekyla. Tačiau tiems, kurie yra įpratę prie stabilumo, o bet kokie didesni pokyčiai sukelia nepatogumo jausmą, ateityje patartina ugdyti gebėjimą į pokyčius reaguoti greičiau. Pokyčiai gali būti ir teigiami, ir neigiami. Tačiau atsižvelgiant į tai, kiek dabartiniame pasaulyje reiškia laikas ir kaip greitai gali keistis aplinka, produktyvesnis darbuotojas visada bus tas, kuris pasikeitusioje aplinkoje adaptuotis mokės žymiai greičiau“, – pastebi M. Šestilo.

Gebėjimas aiškiai ir daug komunikuoti

Protingas, aiškus ir sklandus bendravimas – tai, ką vertina kiekvienas darbdavys. Ypač šiais laikais, kai daug bendrauti su kolegomis tenka ne tik gyvai, tačiau ir skaitmeninėmis priemonėmis, nuotoliu.

Plačiai paplitęs bendravimas per skaitmeninių technologijų įrankius leidžia vieniems kitus pasiekti lengvai ir paprastai. Kita vertus, iškelia užduotį mokėti virtualiomis priemonėmis bendrauti lygiai taip pat efektyviai kaip ir gyvai. Juk šiais laikais įprasta, jog tam tikrą užduotį su kolega galite pradėti atlikti dirbdami sėdint vienas prie kito, o pabaigti bendraudami jau nuotoliu. Arba atvirkščiai.

„Populiarėjančiame hibridiniame darbo modelyje, kai dirbama tiek iš namų, tiek darbo vietoje, įprastai matoma daugiau pliusų. Vis tik, bendravimas tarp kolegų, o ypač sprendžiant sudėtingesnius klausimus, dėl darbo nuotoliu gali tapti ir iššūkiu. Bendraujant virtualiai, sunkiau pastebėti žmogaus emocijas ir sunkiau sukurti pasitikėjimą. Tad viena svarbiausių savybių siekiant efektyvaus darbo – tai gebėjimas aiškiai komunikuoti ir tą daryti kiek įmanoma daugiau, nes būtent taip atsiranda daugiau galimybių vienam kitą pilnai suprasti. Jeigu siekiame efektyvaus darbo užtikrinimo, tai, be jokios abejonės, gebėjimas sklandžiai komunikuoti bus labai svarbus tiek ateinančiais metais, tiek ir tolimesnėje ateityje“, – pabrėžia M. Šestilo.  

Universalumas

Šių laikų hibridinio ir nuotolinio darbo pasaulyje reikia daugiau gebėjimo ne tik aiškiau komunikuoti, bet ir planuoti bei suprasti platesnį darbo funkcijų spektrą. Tai yra vienas iš būdų užtikrinti didesnę komandos darną ir suderinamumą.

Taigi, kiekvienam darbuotojui, visai nesvarbu kokios grandies, ateities darbuose rekomenduotina stengtis ištobulinti asmeninį universalumą.

Ką reiškia būti universaliam? Tai, pavyzdžiui, dirbant buhalteriu, nors ir minimaliai išmanyti IT darbo specifiką arba dirbant IT specialistu, žinoti kaip veikia marketingas. Universalumas taip pat gali pasireikšti kuo platesniu bendrų įgūdžių turėjimu: organizuotumu, laiko valdymu, bendravimu, lyderyste, kritiniu mąstymu, išklausymu, gebėjimu megzti ryšius ir t.t.

„Yra daugybė istorijų, kai tikslą darbuose pasiekti padėjo požiūris, jog nebūtinai reikia daryti ir žinoti tai, kas numatyta tam tikrose pareigose. Nors visais laikais buvo vertinamas darbuotojas, kuris išmano ir gali padaryti daugiau, kartu su inovacijų plėtra ir spartėjančiu gyvenimo ritmu universalumo svarba yra dar didesnė. Tapti „visagaliu meistru“ siekiant efektyvumo tikrai nereikia. Tačiau išmanyti ne tik savo, bet ir pasidomėti kolegos darbo specifika, dalintis idėjomis ir stengtis bent minimaliai veikti ne tik savo paties, bet ir kolegos srityje – be galo svarbu“, – mintimis dalijasi M. Šestilo.

Asmeninė lyderystė

Ko gero daug ir aiškinti nereikia, kad geras ir produktyvus darbuotojas niekuomet nebus tas, kuriam trūksta pasitikėjimo savimi bei noro darbus atlikti puikiai. Tad kruopštumas bei asmeninė lyderystė – tai be galo svarbios savybės bet kokį darbą dirbančiam ir ateityje daugiau pasiekti norinčiam darbuotojui.

„Atsparumas kenkėjiškai aplinkai bei gebėjimas ugdyti pasitikėjimą savimi, nuolatos daryti daugiau nei iš tavęs tikimasi, inicijuoti pokyčius ir juos įgyvendinti, buvo svarbiomis savybėmis visais laikais. Tačiau šiandien, kai informacija aplinkui sukasi kur kas greičiau, tokios savybės yra dar svarbesnės. Gyvename sparčiai besiskaitmenizuojančioje bei greitai besikeičiančioje aplinkoje, kurioje visiems laisvo laiko lieka vis mažiau.“

Taigi nereikėtų galvoti, kad mano karjera, asmeniniu augimu pasirūpins vadovas ar organizacija. Net jei organizacija duoda visus įrankius, sukuria darbuotoją palaikančius procesus, reikia nepamiršti, kad tik asmeninė lyderystė, iniciatyva leidžia pasiekti aukštesnių nei vidutinių rezultatų.

„Darbo rinka keičiasi, profesijos tobulėja, atsiranda daug naujų pareigybių, o kai kurių dėl technologijų pažangos artimiausiu metu iš vis gali nebelikti. Labai greitai ir į jūsų karjeros duris gali pasibelsti naujos ir būtinos turėti kompetencijos, o galbūt būtinybė iš vis persikvalifikuoti. Tad kas geriau, nei užtikrintumas bei žinojimas, kad galiu tai padaryti, padės siekti tikslų darbuose?“ – sako M.Šestilo.

Kaip pastebi „Telia Global Services Lithuania“ personalo vadovas, savybių, kurios vienaip ar kitaip bus svarbios ateinančiais metais bei tolimesnėje ateityje galima išvardinti ir kur kas daugiau. Tačiau ne veltui daugelyje motyvacinių kalbų pabrėžiama, kad jeigu nori sėkmės, tai visą tave pirmiausia turi apimti pasitikėjimas.

Tad ir ateinančiais metais, pasak M. Šestilo, sėkmingas darbuotojas bus būtent tas, kuris visų pirma tikės pačiu savimi. Užtikrintai žinos, kad tikrai gali mokytis naujų dalykų, gali keistis, gali prisitaikyt ir gali padaryti daugiau nei planuota.

Daugiau informacijos:

Dominykas Maisiejus

„Telia Global Services Lithuania“ komunikacijos vadovas

El. paštas: dominykas.maisiejus@teliacompany.com

Tel. +37061987921

Pranešimą paskelbė: Ieva Kazokaitė, UAB „INK agency“

NaudotosKnygos.lt

Parašykite komentarą