Elektroninės parduotuvės dabar populiarios, kaip ir išmanieji telefonai – jomis visi naudojasi. Ar tikrai visi? Vis dėlto yra ne vienas gana jaunas žmogus, kuris dar nėra apsipirkinėjęs internetu. Priežastys – pačios įvairiausios: nuo baimės prarasti pinigus ir negauti prekės iki paprasčiausio laiko neturėjimo… Į jas gilintis neverta, tačiau vienos iš žinomiausių Lietuvoje el. parduotuvių Bigbox.lt atstovų paprašėme pateikti keletą patarimų pirmą kartą perkantiems internetu.
Lyginkite kainas
Tai pagrindinis elektroninės komercijos privalumas. Visada galima tos pačios prekės kainos paieškoti keliose interneto parduotuvėse ir jas palyginti. Jei prekės kaina skiriasi akivaizdžiai, reiktų pasidomėti dar keliomis el. parduotuvėmis. Paprastai Lietuvoje kainos skiriasi keletu eurų, todėl drastiški skirtumai nieko gero nežada.
Lietuvoje yra pakankamai gerų el. parduotuvių, todėl vertėtų jas įsiminti ir kainų ieškoti tiesiai jose, o ne per Google paiešką. Taip susitaupo nemažai laiko.
Pasidomėkite parduotuve
Jei radote jums tinkamą prekę parduotuvėje ir baiminatės dėl sukčiavimo atveju, vienintelis būdas išnaikinti šias abejones – pasidomėti pačia parduotuve ir jos reputacija. Kaip tai padaryti?
Pasižiūrėkite rekvizitų puslapyje įmonės pavadinimą ir įveskite jį į paiešką. Rasite ne tik įmonės pristatymą, bet ir rekvizitai.vz.lt informaciją. Ten galite pamatyti, kiek darbuotojų dirba, kokios metinės apyvartos, kas direktorius ir t.t.
Paprašykite pagalbos forume. Populiariame interneto forume parašykite užklausimą, ką žmonės mano apie vieną ir kitą el. parduotuvę. Neabejotinai gausite ne vieną komentarą ir patarimą iš žmonių, kurie pirko. Aišku, bus ir neigiamų atsiliepimų, tačiau reikia atsirinkti, kas yra kas…
Paklauskite draugų socialiniame tinkle Facebook. Tiesiog užklauskite savo draugų, ar jie rekomenduotų šią parduotuvę. Pamatysite – komentarų sulauksite tikrai nemažai.
Suraskite dar informacijos per Google paiešką. Tai gali būti įvairūs straipsniai, kur minimas pavadinimas, vadovų pasisakymai. Jei tokių randate, reiškia parduotuvė patikima ir jos darbuotojai nevengia kalbėti viešai.
Sekite reklamas
Paprastai reklama yra įkyri ir nepriimtina. El. komercijos atveju tai vienas iš geriausių būdų pamatyti, kokios akcijos vyksta ir kokias nuolaidas galima gauti. Kaip kitaip sužinosite apie naktinius išpardavimus, akcijas kvepalams ir kitoms prekėms? Reklama nėra priimtina, bet kartais ji labai praverčia, tad užsisakykite populiariausių parduotuvių naujienlaiškius ir kartais juos atsiverskite prieš ištrindami iš pašto dėžutės.
Pasidomėkite prekių atsiėmimo galimybėmis
Rimtos elektroninės parduotuvės paprastai prekes pristato labai nebrangiai, o kartais ir nemokamai (jei perkama už tam tikrą sumą). Pasidomėkite pristatymo sąlygomis. Jei lyginate kainas, galite išsirinkti euru pigesnį pasiūlymą, bet už pristatymą susimokėsite papildomai ir galutinai būsite sumokėję daugiau.
Idealus variantas yra tada, kai el. parduotuvė turi savo prekių atsiėmimo punktus. Aišku, ne visuose miestuose, tačiau pats faktas, kad atsiėmimo punktai yra – labai daug ką pasako apie įmonės požiūrį į klientų aptarnavimą.
Alternatyvūs apmokėjimo metodai
Bijote, kad apmokėti už prekes nesaugu? Rinkitės galimybę apmokėti už prekes jas pristačius. Taip pat galbūt perkate lizingu? Tokiu būdu už prekę mokės lizingas, o jūs jiems tiesiogiai. Tokiu būdu nebus jokių internetinių bankininkysčių ir pervedimų neaišku kur. Rimta parduotuvė priima mokėjimus iš tokių atsiskaitymo sistemų, kaip Paysera, Paypal ir t.t.
Svarbu vadovautis sveiku protu ir nuovoka. Tada viskas bus gerai ir jūsų pirmasis apsipirkimas tikrai pavyks.